Säälitti kaupassa katsella köyhiä.
Prisman kassajonossa edellämme oli vähävarainen perhe. Katselin heidän ostoksiaan, kun nostivat niitä kärrystä hihnalle. Vessapaperi oli sitä halpaa karkeaa keltaista, ruoaksi ostivat halpiksia, mm. tarjous jauhelihaa, kahvikin oli sitä jotain s-kaupan kahvia. Ei mitään kunnollista, kalliimpaa tuotetta.
Kommentit (39)
Halpa wc paperi jää myttyinä pakaroiden väliin ja kukaan järkevä ei pidä 900 kiloa euroja tilillään.
Kannattaisikohan lukea hieman säästämisestä jos tilillä on vajaa miljoona :D
Vessapaperilla ei nyt itselle ole väliä, mutta kyllä tuo halvin S-Ryhmän kahvi maistuu omaan suuhun ihan kauhealle, että se nyt ei olisi ensimmäisiä asioita mistä säästäisi :P
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina välillä kurinpalautus raha-asioissa, kokeillaan kuinka halvalla selvittäisiin viikko. Tilillä on 900 000 euroa.
Niin tosiaan tuo "Kannattaisikohan lukea hieman säästämisestä jos tilillä on vajaa miljoona :D" oli tuohon tarkoitettu, ja säästäminen nyt tarkoitti enemmän sijoittamista.
Minä oikein ilahdun, jos joku tykkäämäni eines on alennuslaputettu. Vaikka joku valmissalaatti. Ne on törkeän kalliita.
Mä olen köyhä, oikein kunnolla köyhyysrajan alapuolella ja ostan silti ihan keskinkertaisia tuotteita useimmiten :) Ja tiedän ihmisiä jotka on hyvin toimeentulevia ja ostaa halvinta. Eli eipä kerro ostokset koko totuutta.
Mamman sitten kiva antaa miehelle pimpsaa, kun karvoituksessa on keltaisia kusisia veskipaperipalleroita.
Mä ostan myös tuollaisia ja tienaan noin 70 000 euroa vuodessa. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot :)
Vierailija kirjoitti:
Meillä on aina välillä kurinpalautus raha-asioissa, kokeillaan kuinka halvalla selvittäisiin viikko. Tilillä on 900 000 euroa.
Talletussuoja on vain 100 000 euroa per pankki, joten kannattaa ainakin hajauttaa useampaan pankkiin. Mieluummin tietysti sijoittaa. Eikö pankista ole soitettu, että toimitte todella idioottimaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talletussuoja on vain 100 000 euroa per pankki, joten kannattaa ainakin hajauttaa useampaan pankkiin. Mieluummin tietysti sijoittaa. Eikö pankista ole soitettu, että toimitte todella idioottimaisesti?
Paremminkin ne soittelee, kun tili miinuksella, että koska aiotte hoitaa asian kuntoon.
En ole koskaan nähnyt tosirikasta, joka ei olisi pihi. Taitaa olla ne muka rikkaat, jotka rahoillaan leveilevät. Ikean perustajakin taitaa olla miljärdööri, mutta kulki silti bussilla... Jos haluaa laittaa rahaa rahaa vessapaperiin, niin mikäs siinä, kirjaimellisesti vessasta alas... :D
Nyt osui aloitus pahasti av-mammoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Prisman kassajonossa edellämme oli vähävarainen perhe. Katselin heidän ostoksiaan, kun nostivat niitä kärrystä hihnalle. Vessapaperi oli sitä halpaa karkeaa keltaista, ruoaksi ostivat halpiksia, mm. tarjous jauhelihaa, kahvikin oli sitä jotain s-kaupan kahvia. Ei mitään kunnollista, kalliimpaa tuotetta.
Älä välitä, minäkin säälin sinua.
Milloin sääli näille kulmille on rantautunut?
Samalta tehtaan hihnalta ne tulevat, luki paketin kyljessä rainbow tai omo. Esim. Pirkka-maksalaatikko on Saarioisten valmistamaa.
Mua ärsyttää toisten ostoksia kyttäävät mielipuolet.
Vierailija kirjoitti:
Meidätkö näit? En ole aiemmin pitänyt meitä köyhinä yli 4000euron nettotuloilla. Saataisiinkohan se Hyvän mielen lahjakortti niin saataisiin vähän lisää lahjoja kuusen alle kun näin köyhänä ei ole oikein varaa...
Jösses... Ja ne vihreät syötävät, jotka sinä ostit erilaisilla aineilla kyllästettyinä kaupasta, me saadaan omasta, lämmitetystä kasvihuoneesta.
Olipa fiksua kettuilua... 😕
Voi voi.
Varmaan ap:ta säälittäisi meidänkin ostoksemme (paitsi eihän hän meihin törmäisi, kun asioimme lähes aina Lidlissä).
Ostamme usein halvinta jauhelihaa, kaurahiutaleita, tarjouksessa olevaa kanaa, Floralysin vessapaperia (vaimikäsenytoli), nuudeleita, juomaksi halpaa kivennäisvettä, runsaasti jauhoja koska leivomme paljon itse, pakastepusseja ja -rasioita, koska poimimme marjoja ja pakastamme paljon (2 kpl pakastimia).
Laputettuja tuotteita lähtee mukaan, jos niitä vaan löytyy.
Olemme oikeastaan melko pienituloisia. Vaimon kuukausipalkka + lapsilisät jäävät reilusti alle 2000€. Minun kuukausipalkastani jää käteen nippa nappa 1600€.
Mutta mutta.
Asumme 200m2 omakotitalossa, joka on remontoitu hyväkuntoiseksi, lainoista jäljellä 1/3.
Autotallissa velaton perheauto.
Opintolainat maksettu.
Yhteiselle tilille naksahtelee 600€/kk velattomasta sijoitusasunnosta.
Osakesalkussakin on täytettä.
Säästössä on rahaa jo toisen sijoitusasunnon hankkimista varten, johon tähtäämme ensi vuoden lopulla.
Meidän elämää. Toinen työtön, toinen sote-alalla, joka penni venytetään. Kyllä saa sääliä, harmittaa itseäkin lasten vuoksi. Toistaiseksi ruokaa on kuitenkin aina ollut. Toivottavasti tilanne vielä paranee.
Me oltiin juuri eilen prismassa, ja viereisessä jonossa oleva nainen katseli juuri tuollalailla "säälien" meidän ostoksia. Oli montaa eri lihaa -30%-tarjouksessa ja mehän niitä haalittiin. Mun mielestä ihan järkevää ostaa niitä ja laittaa pakkaseen, niissähän on usein 2 päivää aikaa viimeiseen myyntipäivään. Alkoi kyllä suoraan sanottuna vi**ttamaan tämä nainen, ei ollut mikään nopea vilkaisu vaan oikein pitkään ja paheksun mulkoili koko jonotuksen ajan.
Muistathan ettei se sun kalliimpi kahvipaketti lisää sun arvoa ihmisenä.