Vierailija

Prisman kassajonossa edellämme oli vähävarainen perhe. Katselin heidän ostoksiaan, kun nostivat niitä kärrystä hihnalle. Vessapaperi oli sitä halpaa karkeaa keltaista, ruoaksi ostivat halpiksia, mm. tarjous jauhelihaa, kahvikin oli sitä jotain s-kaupan kahvia. Ei mitään kunnollista, kalliimpaa tuotetta.

• ylös 12
  • alas 92

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Jos he olivat vain pihejä. Ei halvan ostaminen välttämättä tarkoita köyhää. Ihan turhaan sinä alat säälimään ketään sen perusteella tai jos tosiaan otti niin syvältä sydämestä niin olisit huutanut "yllätyyyyyys tänään maksan koko jonon ostokset joulun kunniaksi"

• ylös 87
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kai kävit vielä kertomassa heille tämän mielipiteesi? Kai tarjouduit ostamaan heille jotain kunnollista?

• ylös 49
  • alas 2
Vierailija

Minä aina poistan näissä tapauksissa kapulan ja sanon  maksavani edellisetkin ostokset.

• ylös 43
  • alas 4
Vierailija

Ihan yhtä todennäköisesti olivat vaan pihejä. Joittekin takapuoli ei kutise siitä keltaisesta paperista. 

• ylös 45
  • alas 3
Vierailija

Kuvasit juuri vanhempieni arkiostokset. He eivät todellakaan ole köyhiä, ehkä juuri siksi että osaavat tehdä järkeviä valintoja ruokakaupassa.

• ylös 62
  • alas 1
Vierailija

Mun mielestä tuo perhe kuulosti ihan fiksulta, kahvit ja vessapaperit ovat hyvä säästökohde koska "ajavat asiansa" vaikka ovat halvempia. Enemmän surettaa ne köyhät perheet joissa kaupan hihnoille nostetaan kaljaa ja siideriä, ja tupakka-automaattiakin painellaan moneen kertaan.

• ylös 72
  • alas 1
Vierailija

Meidätkö näit? En ole aiemmin pitänyt meitä köyhinä yli 4000euron nettotuloilla. Saataisiinkohan se Hyvän mielen lahjakortti niin saataisiin vähän lisää lahjoja kuusen alle kun näin köyhänä ei ole oikein varaa...

Jösses... Ja ne vihreät syötävät, jotka sinä ostit erilaisilla aineilla kyllästettyinä kaupasta, me saadaan omasta, lämmitetystä kasvihuoneesta.

• ylös 35
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuvasit juuri vanhempieni arkiostokset. He eivät todellakaan ole köyhiä, ehkä juuri siksi että osaavat tehdä järkeviä valintoja ruokakaupassa.

Mitä kukakin katsoo järkeväksi. Minusta arkeen tulisi satsata enemmän kuin joihinkin juhliin.

• ylös 4
  • alas 14
Vierailija

Mun eksän vanhemmat. Heillä oli sitten kallis mökkipaikka ja ajoivat Volvolla ja asuivat omakotitalossa. Mutta kaupasta piti ostaa aina halvinta ja huonointa. Mikä toki oli loogista, koska muuten nämä muut asiat eivät olisi toteutuneet. 

• ylös 27
  • alas 1
Vierailija

Minä olen ihan hyvätuloinen, mutta olen jo parin vuoden ajan käyttänyt Lidlin halpaa vessa- ja talouspaperia, myös suurin osa muista ostoksista tulee ostettua sieltä, koska se on halpaa. Syy? En halua maksaa enempää ostoksistani, kun viereisestä kaupasta saa halvemmalla.

• ylös 30
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Prisman kassajonossa edellämme oli vähävarainen perhe. Katselin heidän ostoksiaan, kun nostivat niitä kärrystä hihnalle. Vessapaperi oli sitä halpaa karkeaa keltaista, ruoaksi ostivat halpiksia, mm. tarjous jauhelihaa, kahvikin oli sitä jotain s-kaupan kahvia. Ei mitään kunnollista, kalliimpaa tuotetta.

Älä välitä, minäkin säälin sinua.

• ylös 19
  • alas 2
Vierailija

Ei tarvitse olla köyhä, jos ostaa halvinta. Itse olen hyvätuloinen ja teen samoin, paitsi wc- paperi on kyllä emboa tai lampia.

• ylös 18
  • alas 1
Vierailija

Meillä on aina välillä kurinpalautus raha-asioissa, kokeillaan kuinka halvalla selvittäisiin viikko. Tilillä on 900 000 euroa. 

• ylös 17
  • alas 2
Vierailija

Mä ostan sitä keltaista serlaa usein, koska se on ympäristöystävällisempää. Ja kahvi on kahvia, makso se sit 3 vai 7 e.

Vierailija

Stockmann on parempi kauppa, kun siellä vähemmän tuollaisia köyhiä taviksia. En jotenkin voi sietää köyhiä juntteja.

pihi

Me hyvätuloisena perheenä ostamme aina halvinta, tarjouksia ja usein edullisia ruokia. Syömme kuitenkin tarpeeksi, monipuolisesti ja terveellisesti. Yleensä santsaamne -30 - 50 % alella olevia lihatuotteita ja leipiä pakkasen täyteen, sen lisäksi vertailemme kilohintoja ja suosimme halpismerkkejä. Syömme runsaasti kasviksia, juureksia, hedelmiä ja ostamme ne kausituotteina. Juusto on halvinta Edamia, mutta levite on Oivariinia. Säästyneet rahat ovat pahan päivän varalle jos esim. kodinkone rikkoontuu, tulee remontti eteen tai jos joku meistä sairastuu (poissaolot, hoidot) tms. niin emme heti putoa mustaan aukkoon.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Ostan halpaa vessapaperia koska se on pehmeämpää ja tuntuu paremmalta kuin kallimpi joka on usein kiiltävää pinnaltaan eikä toimi niin hyvin.

En edes tiedä tuleeko tuo halvempi halvemmaksi, kun ehkä "kerta-annos" on isompi.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat