Koko perheen nettotulot 2700 euroa kuukaudessa, saataiskohan jouluapua?

Vierailija

Kun on näin pienet tulot niin onkohan oikeutettu johonkin jouluapuun? saatteko muut n 3000 euron nettotuloilla jotain jouluapua?

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Miksi pitäisi saada?  Kuinka paljon pitää tienata,  että pärjäisi niin sanotusti omillaan, eikä olisi kaipaamassa, jonkun toisen kustantavan elämäänsä, tai vaikka sitten oman perheensä elämää. Tietysti 2700€ /kk:ssa voi olla yhtä aikaa iso ja pieni raha. - Sillä pärjää mainiosti pienempi perhe ruuhka- Suomen ulkopuolella, mutta perheessä jossa on useita lapsia ja halu tai enempi vähempi pakko asua Helsingissä (tai, ainakin käydä töissä siellä) 2700€ voi huveta "ihan tavalliseen" elämään huomaamatta...      

Vierailija

Kyllähän noi pienillä tuloilla viis sataa, tai no vähintään pari hunttia pitäs saada. Muuten voi jäädä esim. uusimmat Beatsin kuulokkeet hankkimatta :(

Vierailija

Siis miten ihmeessä kolmihenkisellä perheellä voi olla 2700e tuloilla tiukkaa? Ihmettelenpä vain että mihin sitä rahaa oikeen menee.

Joopajoo1

Asutteko jossain Helsingissä? Meillä on 3henkinen perhe, toisella päivittäinen matka opiskelupaikkakunnalle ja takaisin 130km jonka takia meillä on myös 2 autoa. Tulot yhteensä noin 2000€/kk. Mistähän sitä jouluapua sitten saisi ja mihin se on tarkoitettu, kun nuokin tulot on riittävät?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso perhe?
3 henkinen.

Mullakin kaksi lasta ja nettona n. 1400. En ole tajunnut että mun pitäisi pyytää jouluapua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asutteko jossain Helsingissä? Meillä on 3henkinen perhe, toisella päivittäinen matka opiskelupaikkakunnalle ja takaisin 130km jonka takia meillä on myös 2 autoa. Tulot yhteensä noin 2000€/kk. Mistähän sitä jouluapua sitten saisi ja mihin se on tarkoitettu, kun nuokin tulot on riittävät?
Ei asuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso perhe?
3 henkinen.

Mullakin kaksi lasta ja nettona n. 1400. En ole tajunnut että mun pitäisi pyytää jouluapua.

Minulla on samoilla tuloilla yksi lapsi. Olen miettynyt olenko köyhä. Mutta tuo selvensi asiaa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten noin vähällä voi tulla toimeen?
Tulee kun on pakko.

Suunnitellaan ruoka ja muut hankinnat valmiiksi jo seuraavaa kuukautta varten. Arvioidaan pientä joustoa mm. matkustamiseen. Ja toivotaan ettei tule liian isoja yllätyksiä. Hätätilanteita varten tukiverkko jota ei rasiteta kuin viimeisenä oljenkortena.

Pakastimessa ja kuivakaapeissa on ruokaa yllätysten varalle 2-3 viikon tarpeet. Vain tuoremaitotuotteet pakko ostaa, samoin salaattitarpeet.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat