Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

alkuraskaus ja vuoto

Vierailija

Onko kellään ollut niin, että rv9 tienoilla on tullut ihan tummanpunaista vuotoa ja vähän hyytymiä ja sitte loppunut kuin seinään.. vuoto jatkunut tiputteluna, eikä raskaus ole mennyt kesken?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla oli vuotoa viikoilla 11-13, juurikin tummanpunaista (myös ihan kirkasta aluksi, kunnes muuttui tummaksi) ja pieniä hyytymiä saattoi olla joukossa. Kipuja ei ollut.

Ultrassa kävin ja kaikki oli kunnossa. Syytä vuodelle ei löytynyt esim.hematoomaa. Lääkäri kuitenkin sanoi, että ei syytä huoleen, vuodot ovat yllättävän yleisiä alkuraskaudessa.

Kyllähän se säikäytti, varsinkin kun aluksi vuoto oli melko runsasta, jopa runsaampaa kuin kuukautiset.

Tsemppiä!

Vierailija

On. Minulla tuli rv 6 tai rv 7 aivan hirvittävä verenvuoto, lorisi kengille asti. Vuoto oli tummaa ja siinä oli iso hyytymäklimppi sekä lukuisia pienempiä. Iso vuoto tuli kerralla ulos, sen jälkeen vuotoa tuli menkkamaisesti n.6h ja tämän jälkeen tyrehtyi lähes täysin. Tähän ei liittynyt mitään kipuja tai tuntemuksia vatsassa.

Olin aivan varma keskenmenosta ja menin yksityiselle lääkärille selvittämään tilannetta, kävikin ilmi että kohdussa oli puhjennut verisuoni kohdun kasvamisen takia ja tämä verisuoni oli muodostanut hematooman eli mustelman, joka sitten pamahti. Alkio oli kunnossa ja syke löytyi. Tämän jälkeen hematooma vuoteli itsekseen pois parin viikon ajan ja sen jälkeen vuoto loppui. Nyt rv 17 menossa ja kaikki on mennyt normaalisti.

Kannattaa käydä ultrassa tsekkaamassa tilanne. Julkiselle tuskin ottavat, ainakaan minua ei suostuttu ottamaan vaikka soitin sinne itku kurkussa. Jos verta ei tule enempää (tai ainakaan runsaampana) eikä sinulla ole vatsakipuja, voi hyvin olla että sinullakin kyse on vain hematoomasta.

Toivotaan parasta, jaksamista <3 Tiedän kokemuksesta kuinka kamalassa tilanteessa olet.

Vierailija

Minulla on ollut vuotoa enemmän tai vähemmän raskauksien aikana paitsi tuulimunaraskaudessa ei ollut vuotoa ja siitä kaavinta rv 11.

2 lasta ja yksi alkuraskauden keskenmeno rv 7. Verenvuodon syytä ei tiedetä noissa 2 onnistuneessa raskaudessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kellään ollut niin, että rv9 tienoilla on tullut ihan tummanpunaista vuotoa ja vähän hyytymiä ja sitte loppunut kuin seinään.. vuoto jatkunut tiputteluna, eikä raskaus ole mennyt kesken?

Eli mulla tuli nyt yhtäkkiä alaselkäkin kipeeksi että selinmakuultakin nouseminen käy kipeää :( voi että jos tää meni kesken... eihän tästä toivu... varmaan pakko käydä tarkistuttamassa huomenna päivystyksessä tilanne. Keskiviikkona olisi vasta neuvola enkä pysty kyllä sinne asti vain odottelemaan :(

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat