Esivaihdevuodet(ko)?

Vierailija

Millaisia oireita tulee esivaihdevuosissa? Olen kohta neljäkymmentä ja minulla esimerkiksi sydän jyskyttää välillä tosi tiheään ihan ilman syytä, samoin menkkojen väli on hieman lyhentynyt ja heräilen aamulla tavallista aiemmin. Lisäksi on välillä kummallisia tuntoharhoja iholla. Kuulostaako nämä oireet esivaihdevuosilta???

Kommentit (10)

Vierailija

Voisi olla! Täälä samanlaista, samanikäisellä naisella. Minullakin on käynyt mielessä, että johtunee hormonien vähenemisestä. Minkähänlaista se sitten on, kun vaihdevuodet varsinaisesti iskevät päälle!

Vierailija

Pitäisi varmaan mennä johonkin hormoni-verikokeeseen, kai sillä selviäisi onko elimistö epätasapainossa? Vilja-allergiaa minulla ei ainakaan ole (onko se siis sama kuin keliakia?).

- ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yöhikoilut ovat varma merkki.

Ei välttämättä. Olen hikoillut öisin jo pari vuotta, mutta kävin juuri mittauttamassa ne, eikä vaihdevuosista ole kuulemma vielä tietoakaan. N46

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitäisi varmaan mennä johonkin hormoni-verikokeeseen, kai sillä selviäisi onko elimistö epätasapainossa? Vilja-allergiaa minulla ei ainakaan ole (onko se siis sama kuin keliakia?).

- ap

Ei ole sama. Itsellä tuntui olevan hormoonit aivan sekaisin, eikä tutkimuksissa löytynyt mitään. Olo muuttui vasta ruokavaliota vaihtamalla.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat