Muistatteko tv-mainoksen jossa nainen lausuu ranskalaisella aksentilla METROPOLIZ.NET?
2000-luvun alussa kun internetin käyttö yleistyi. Muistan kun kaverin kanssa hoettiin tuota mutta kumpikaan ei koskaan käynyt kyseisellä sivustolla. Vieläkään en tiedä mikä tuo sivusto oli tai on. :D Mainonta ei siis ollut kovin onnistunutta. Taisi olla jopa ensimmäinen nettisivustoa mainostava tv-mainos. Ainakin yksi ensimmäisiä!
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Muistan! Toinen hyvä esimerkki on se mainos, jossa mies menee salkun kanssa, ja mutisee pahantuulisena En tykkää. En tykkää. En ikuisuuksiin tiennyt mitä mainosti!
Siinä oli persu menossa töihin, eikä tykännyt tästä holtittomasta maahanmuutosta.
Metropoliz oli semmonen että sieltä sai jotain soittoääniä ja logoja kännykkään, oli keskustelupalsta ja pelejä, josta pystyi voittamaan jotain jos oli viikon paras pelaaja tms. Suomalainen sivu.
Vierailija kirjoitti:
Metropoliz oli semmonen että sieltä sai jotain soittoääniä ja logoja kännykkään, oli keskustelupalsta ja pelejä, josta pystyi voittamaan jotain jos oli viikon paras pelaaja tms. Suomalainen sivu.
Voi hitto! Kiitos tiedosta, itse en koskaan vaivautunut menemän ko.saitille.
Mutta kuinka moni muistaa Spiritstoren keskustelupalstan? Siellä oli mm. käyttäjä Muotitietoinen joka oli palvottu muodin ylipapitar. Tai niin hän ainakin itse halusi? En tiedä miksi hän olo noussut niin suureksi nimeksi siellä.
Mutta joka tapauksessa siellä sai valita vielä nimimerkin lisäksi kuvan jossa oli anime-tytön kasvot ja hiustenväri-vaihtoehtoina pinkkiä, mustaa, sinistä, keltaista... Voi niitä aikoja :')
Onko siitä muka jo noin kauan? Olisin veikannut max 5 vuotta vanhaksi mainokseksi :D
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä muka jo noin kauan? Olisin veikannut max 5 vuotta vanhaksi mainokseksi :D
Kyllä siitä n. 15 vuotta on. :) Ap
muistan. ruotsin-aksentinlla mutta sanoi suomeksi piste net.
sivua ei näköjään enää ole. se tuli joidenkin neloskanavan ohjelmien jälkeen. olisiko ollut jokin audivisuaalinen firma ja sen logo. vihreä mustalla taustalla, hieman graffitimainen fontti. mikähän lie.. (:
- Einari
totta kyllä voipi olla ranskalainenkin aksentti. minä muistin ruotsalaisena sen kun venytti ii kirjainta niin.
Einari90
Kyse oli mielestäni ammattikorkeakoulujen yhteisestä sivusta (ehkä tyyliin pk-seudun amk:t). Siellä pystyi tekemään myös jotain uratestejä. Tekemällä sivuilla tiettyjä toimia (käymällä sivuston tietyillä sivuilla esim. päivittäin tai viikoittain - en muista frekvenssiä tarkemmin) sai kerättyä pisteitä ja eniten pisteitä kerännyt voitti palkintoja. Itse voitin mm. olkalaukun ja rantapyyhkeen. Kohderyhmää en tuolloin ollut sillä taisin edelleen olla ala-asteella, mutta sivua käytin ahkerasti. Jonkun käyttäjän isä oli koodannut botin, joka teki nuo tarvittavat klikkaukset ja he aina saivat parhaat palkinnot (ko. käyttäjä, paljasti tämän jossain keskustelupalstalla).
Ja myös omasta mielestäni aksentti oli ranskalainen. Itse mainosta en muista mutta äänen muistan edelleen! :D
Muistan! Toinen hyvä esimerkki on se mainos, jossa mies menee salkun kanssa, ja mutisee pahantuulisena En tykkää. En tykkää. En ikuisuuksiin tiennyt mitä mainosti!