*** HAAHUT VKO 7***
Kommentit (69)
Kiitos Maria 80, kun minutkin olet laittanut tuonne esittelyyn. Mietinkin tuossa että mitenkäs sinne laittaudutaan, kun en tiennyt miten kuuluupi toimia. = )
En olekaan vähään aikaan saanut tekstejä tänne, kun jostain syystä ne aina häviää jonnekkin ??? Välillä kun kirjoittaa lyhyen tekstin niin se tulee ihan normaalisti, mutta jos kirjoittaa pitkät pätkät, niin se sitten häviää !! harmittaa kun sitten ei enää jaksa uudestaan aloittaa alusta.
Ja Jotenkin tuntuu välillä ettei viitsi kirjoittaakaan, kun en saa muuta " paperille" kuin valitusta valituksen perään. Olo on surullinen.
Nyt nuo lapsetkin sairastelee flunssia ja vatsatauteja jatkuvasti, niin .... no joo JUST tälläistä valitusta tarkoitin...SORRY... Ehkä se tästä.
Mutta se on IHANAA, että saapi toivotella ONNEA; nipsuselle, uusinupulle ja floferille !!!!!!! ONNEA JA VAUVALIIMAA !!!!!!!!!!!!!!
Ja osanottoni sekä erittäin lämpimät tervetulotoivotukset Jonzulle.
Kestikö teillä kauan päästä km surun (suurimman surun ) yli ?? Koska on syytä huolestua ja hakeutua juttusille.
Sorry myös tämä omanapainen teksti.
Nyt on sitten kotiuduttu ja paluu tähän " normaaliin" elämään koittaa. =) Oli kyllä virkistävää käydä toisella paikkakunnalla töissä.
Nipsunen, Uusinuppu ja flofer: Oikein paljon onnea plussasta!!! Lähetän roppakaupalla vauvaliimaa ja tarrasukkia! bd bd bd =)
Porkkana: Voimia sinulle!!! Toivottavasti menkat alkavat pian ja kierto normalistuis. *virtuaali hali*
Jonzu: Pahoitteluni keskenmenosta, mutta toivotan kuitenkin sydämeni pohjasta tervetuloa haahuihin. Toivottavasti pääset pian nauttimaan uudestaan raskaudesta.
Titi: Mikäs tilanne sinulla on??? Onko täti pysynyt loitolla...? Toivottavasti.
Katri: Kiva kuulla sinustakin. Hyvä että menkat ovat kuitenkin alkamassa ihan normaalisti, niin ei kierto ole mennyt sekaisin.
Sinun tarvitsee harrastaa tuota virtuaalimatkailua tuohon kovaan matkakuumeeseen. =)
Oma napa: kp 28/28-31.. Nyt jänskättää. Menkoista ei tietoakaan, yleensä on jo tullut sitä tuhruvuotoa tähän aikaan. Jos ei sitten tästä kierrosta tule pitkää..
Masussa vihloo välillä ja rinnoissa tuntuu edelleen myös vihlontaa sekä sellaista polttelua.
Ajattelin piruuttani tänään mitata lämmöt kun en siinä muutamaan päivään mittaillut, kun olin siellä reissussa. No, aamulla mittari näytti 36,9 eli kohollaan ovat normaaliin lämpöön verrattuna.
Olen nyt vain odottelevalla kannalla, ajattelin testailla tuossa loppu viikosta jos sinne asti pääsen. Hui... =)
Nyt täytyy mennä laittamaan aamupalaa...
Oikein ihanaa päivän jatkoa teille kaikille!!! =)
Kaksonen76
Nipsu-79: Mieleeni vaan hiippaili ajatus että olisitkos raskaana? Itsellä ainakin rintojen kipeytyminen oli ensimmäinen raskausoire. Ja mulla alko myös jo paljon ennen kun menkkojen piti alkaa. Jos ei menkat tule ajallaan niin APTEEKKIIN...!! Ja joskus mulla myös on tosi kivulias ovulaatio, se ei ole vaarallisra jos kipu menee ohi eikä jää päälle.
Omaa napaa sen verran että ensimmäisiä menkkoja yhä odottelen... Ja pohdin että alotetaanko heti yritys, vai vasta häiden jälkeen niinkuin (perinteisesti) on tapana. Ja nyt ensimmäistä kertaa mietin että pitäiskö odotella tosiaan niin että L.A tulisi olemaan joulukuun tuolla puolen? Miettiikö kukaan muu tämmösiä?
..menkat vihdoin. Eli perjantaina pääsen sinne verikokeeseen, jipii. On tässä mullakin ilonaiheet. :)
Ultran mukaanhan ovis oli sillon kp20 tienoilla, ja nyt ois vissiinkin kp34, niin että kyllähän kroppa jonkn verran pelittää kun se pari viikkoa meni oviksesta menkkoihin.
Kuinkahan kauhea tulva nyt on luvassa. Kipuilee jo ainakin ihan kivasti.
Kaksoselle peukkuja!!!! :)
-Porkkana-
ps. Mä luulen, että mun palstailut vähän vähenee entisestään. Luultavasti tässä pidetään ainakin monta kuukautta yritystaukoa. Enkä tiedä suostuuko mies enää muutenkaan, kun olen ollut niin masis. Katsotaan.
Hyvä, että ne menkat nyt sitten alkoivat ja pääset sinne verikokeisiin. Toivon mukaan nyt kierto lähtis vain niin että siitä tulisi sellainen mitä aikaisemminkin sinulla on ollut.
Ja, kiva oli kuulla sinustakin jotain. =)
Kiitos peukutuksista.
Kaksonen76 =)
(joka siivoaa kaappeja...)
heippa vaan kaikki
Olen nyt omanapainen ja kyselen tietääkö kukaan vaikuttaako alkuraskauden keskenmeno jotenkin kiertoon esim. ovulaatioon, tuleeko se ihan normaalisti vai tuleeko ollenkaan?
Ja onnea plussanneille ja vauvaliimaa!!!!=) Ihana aina kuulla näitä plussa uutisia!
Ja kiitokset mukaan toivotteluista ja pahoitteluista!Life goes on kuitenkin!
Kerrompas nyt vähän taustaa täsä km:sta..eli viikko sitten lauantaina alkoi jo pieni vuoto ja tuli vaan pyyhittäessä..tätä kesti sunnuntaihin iltapäivään asti jolloin vuoto runsastui koko ajan..illalla oli jo kunnollista ja tuli suht isoja hyytymiä tms..soitin päivystykseen ja sano et jos ei vuoto ole kauheaa ja jos ei kamalia kipuja ole niin ei tarvi tulla käymään kun eivät oikeen mitään voi tehdä,noh ma aamuna soitin neuvolaan ja sain lähettee ti aamuksi naistentautien polille jossa gyne ultras ja totes että selvä km ja et tavaraa on kohdunsuulla vielä,sain sitten suun kautta kohtua valmistavan lääkkeen ja uuden ajan to aamulle,to sitten laittoivat 4 supistavaa tablettia kohdun suulle..pillerit ei vaikuttanut kuin vähän lisäämällä vuotoa ja mahaa poltteli,noh luulin sit ettei enään ole mitään mikä tulis ulos..no mut eilen sit tulikin ihan yhtäkkiä iso köntti..joka ilmeisesti oli sikiö ja sen jälkeen viel muutaman tunnin ajan hyytymiä...tämä kyl järkytti!!Ja nyt vuoto on TODELLA niukkaa.
Onko muilla lääkkeellisen tyhjennyksen kokeneilla kohtu tyhjentynyt vasta monta päivää lääkkeen saannin jälkeen?
Loppukuusta sitten pitäs käydä siellä verikokeessa..toivottavasti näyttää hyvää!!Mies jo meinas että uskaltaako sitä raskautta enään edes yrittää mut periksi minä en anna!!
Niih ja kuka tääl on listaemona?Meinaan vaan jos laitan tän jälkeen ton mun esittelyn niin lisäiskö joku sit sen seuraavaan esittelyyn!
Jonzu
Laihduttavat haahuilijat
Nimimerkki: -Jonzu-
Pituus ja lähtöpaino, BMI: 165/94, 34
Ongelmakohdat: suklaa
Keinot: Suklaata tms ainoastaan lauantaina (myös lasten karkkipvä),vähintään 10 000 askelta vuorokaudessa eli lenkille siis =)
Tavoite: 5kg välitavoitteet,kaikkiaan ainakin 25kg pois.
-Jonzu- : minä 23v ja mies molemmat 23v. Ennestään meillä on tyttö 6/02 ja poika 5/04. Asutaan Oulun läänissä. Keskenmeno 02/2006.
Mulla oli kans eka ovis km:n jälkeen järkyttävän kipee!!!Puoli päivää meni niin,ettei pystynyt kuin makaamaan hiljaa kyljellään.Seuraava oli sit taas onneks jo ihan " normaali" :)
katri72; meillä on myös (miehellä) nuo kiertävät kesälomat. Eli viime vuonna oli hänen loma elokuussa ja tänä vuonna loma on vasta syyskuussa. Ensi vuonna on sitten taas toukokuussa...
nipsu-79; jostain muistan lukeneeni (tod.näk. täältä eli tietyllä varauksella) että ovis voi todellakin tapahtua kaksi kertaa saman kierron aikana...
ieppa; joo eli tällä hetkellä minä toimin ns. listaemona kun tuo edellinen listaemo pääsi tuonne odotuspuolelle. Minä sitten päivitän noita uusia ja plussanneita listalle (muistakaa sitten muuten plussanneet ilmoittaa kun teidät uskaltaa plussanneisiin siirtää!). Mulla siis tuosta km:sta on jo puoli vuotta, mutta kyllähän se vieläkin ajoittain tietysti mielen matalaksi vetää, varsinkin kun nyt eletään niitä aikoja kun vauva olisi syntynyt. Mutta kyllä tässä kuitenkin jo eteenpäin katsellaan ja suunnitellaan tulevaa. Ei kai siihen mitään tiettyä rajaa ole milloin surut on pitänyt surra ja ainahan sitä voi hakeutua ammattilaisen juttusille, jos siltä tuntuu... Voimia sulle!
kaksonen76; sullapa on jännät paikat, ei meinaa tässä itsekkään pysyä tuolissa, kun niin sun puolesta jännittää! Plussaonnea!!! bdbdbd
porkkana05; Onnittelut menkoista ;)! Toivottavasti kokeista saisitte vähän valaistusta tuohon teidän tilanteeseen, että pääsette eteenpäin!
vilijonkkka; en usko että alkuraskauden km, vaikuttaisi kauheasti ovikseen ja/tai seuraavaan kiertoon. Yleensähän kaavinnankin jälkeen kierto palautuu heti oikeisiin uomiinsa...
-Jonzu-; minähän täällä listaemona häärään! Päivitän sun tiedot ensi viikon pinoon!
ON; menkat taisi tänään (kp 30/28-31) en ole nyt käynyt tarkastamassa, mutta aamusella tuli jo rusehtavaa tuhrua! Nyt sitten kun alkaisi heti vuotamaan runsaasti niin ehtisi loppua ennen häitä... Eli tänään kai kp 1/28-31
LT; tänään taas paino ennätys alhaalla eli vaaka näytti aamulla 74,9 kg. Eli tulosta tulee hitaasti, mutta varmasti!
Kirjoittelenpa minäkin välillä jotakin.. Oon ollut kyllä kans laiska kirjoittaja viime aikoina, teidän kuulumisia olen kyllä käynyt joka päivä lukemassa.
Maria toivottavasti tuhruttelu tarkoitti menkkoja, että saat rauhassa juhlia siskosi häitä! Tuliko hääpuvusta kaunis? Etkös sinä sen tehnyt vai muistanko väärin? Olet kyllä saanut upeasti kiloja pois; onneksi olkoon siitä!
Jonzu (toivottavasti nikki meni oikein) tervetuloa mukaan haahuihin! Pahottelut keskenmenosta!
Kaksonen tääläkin on peukut pystyssä bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd toivottavasti saisit sen plussan loppuviikosta! :)
Titi mikä tilanne sielä on?
Oma napa kp (täytyypä äkkiä laskea) 17/24-29. Ovis oli todennäköisesti eilen tai maanantaina, joten kierto olisi sen mukaan noitten pisimpien päivien mukaan eli 28-29.. En oo kyllä testaillut mut ovisoireet on ollut ja tänään mittasin kohollaan olevat lämmöt.. Saapi nähä onko loppukierrosta piinailtavaa vai ei..?? Jotenkin tuntuu, että ei, koska miksi nyt olis tärpännyt kun ei aikaisemminkaan. Ja nyt en ole edes jäänyt peuhailujen jälkeen sänkyyn makaamaan niin kuin aikaisemmin.. Touhuiltu ollaan silloin kun on huvittanut ja on kyllä myös oviksen aikoihin, että sen puoleen mahiksia olis.. No parin viikon päästä se taas nähdään..
Mukavat loppuviikot kaikille! Itse jatkan viikkoa lomailun merkeissä.. :)
en muista olenko vielä onnitellut, mutta jos en niin valtavan paljon Onnea plussasta ja hienosti nousseesta hcg-arvosta! Tuo hcg kyllä kuulostaa ainakin hyvältä! Suojelusenkeleitä ja vauvaliimaa pienelle matkaa!
vaan kertomaan, että täti sitten päätti tulla. Vähän kyllä arvelinkin sitä siitä lauantaisesta vaal.pun. valkkarista mitä tuli sen verran reilusti. Eli ilmeisesti kaikki oireeni olivat kuviteltuja. =(
Toivottelen täältä Kaksoselle onnea ja toivon, että sieltä plussa pärähtää, jos kerran tuhrultakin olet säästynyt. Toivotaan, että se tietää hyvää.
Itse nyt vetäydyn hetkeksi taas nuolemaan haavojani...harmittaa kyllä vietävästi ja pakko myöntää, että taitaa vähän itkettääkkin. ;-( No uusi kierto ja uudet kujeet. Ei tässä muu auta.
titi kp1 varmaankin vasta kyllä huomisesta, tätillä on nyt vasta jalka ovenraossa...
Täällä olen käynyt kurkkimassa ahkerasti teidän kuulumisianne, muttei ole juuri ollut kerrottavaa. Koittakaahan kaikki jaksaa päivä kerrallaan. Oikein paljon plusssasäteitä kaikille!!! ++++++++++++
Haluaisiko joku muuten ostaa minulta yli jääneitä Clearbluen ovistestejä? Niitä on neljä kappaletta.
Jospa sitten kertoisin vähän oman navan kuulumisia... Tänään siis oli ultra, joka oli kuin olikin np-ultra. Lääkäri oli aivan mahtava ja todella empaattinen mies. Pikkuisella oli pituutta 41,6 mm ja vastasi viikkoja 11+1. Niskaturvotusta ei ollut juuri ollenkaan, joten kaikki siltä osin hyvin. Pikkuinen liikkuikin sielä jonkin verran ja ultralla nähtiin kaikki raajat sekä vatsapeitteet - kaikki kunnossa ainakin toistaiseksi. Sydän hakkasi melkoista tahtia 176 oli keskisyke. Lapsivettäkin oli normaali määrä. Nyt voikin sitten alkaa pikku hiljaa nauttimaan tästä raskaudesta. Parin viikon päästä pääsen taas neuvolaan ja kuuntelemaan sydänääniä...
Iso halaus teille kaikille haahuille ja tulkaahan kaikki pian tuonne exien puolelle. Portti on raollaan ;-). *halaa kaikkia rakkaita haahuystäviä*
masunasu rv10+5 tai 11+1 ultran mukaan
En ole vähään aikaan kirjoitellut. Jotenkin sitä on yrittänyt vähän irrottautua netistä ettei aina mieti näitä raskaus juttuja. Raskaus on toistaiseksi jatkunut. Hcg verikokeita on nyt otettu yhteensä kolme. Viimeksi maanantaina ja arvot ovat nousseet normaalisti. Nyt hcg arvo on 3810. Joku mietti tuolla aiemmin ketjussa tuulimunan mahdollisuutta. (sori kun en muista kuka...) Kysyin aikaisemmin soittaessani hcg tulosta että nouseeko tuulimunassa myös arvot normaalisti ja mulle sanottiiin että ei nouse eli kyllä siellä sikiön silloin pitäisi asustella kun arvot normaalisti kohoavat. Itsekkin mietin myös sitä tuulimunan mahdollisuutta kun se oli silloin viimeksi. Mulla on edelleen huolena se kohdunulkoinen kun nippailuja on esiintynyt vain tuolla vasemmalla puolella...ja eilen tuli jopa ruskehtavaa tuhruakin! Todella pelottaa!! Perjantaina menen naisten polille ultraukseen ja siellä sitten selviää missä sikiö majailee. Jännittää ja pelottaa hirveästi! Voi kun kaikki olisi hyvin! :´/
sani-74; puvusta tuli omasta mielestäni ok. Toivottavasti morsiamelle kelpaa... ;) Noista kiloista, mummonikin kysyi eilen että paljon olen oikein laihtunut. Nähdään kumminkin lähes joka viikko, mutta aikaisemmin ei ole sanonut mitään. Kyllä sitä itselläänkin on parempi mieli, sitä on saanut jotain sentään aikaiseksi! Tsemppiä sulle piinailuun!
titi75; pahus että täti tuli! No uudella puhdilla uuteen kiertoon, jookos? Tsemppiä!
masunasu; Ihania uutisia! Oikein paljon onnea ultrakuulumisista!
Flofer; Hyvä, että hcg on noussut normaalisti! Toivottavasti saat perjantaina hyviä uutisia ultrasta! Täällä peukut pystyssä! Tsemppiä ultran odotteluun!!! bdbdbd
ON; vielä ei ole padot kokonaan auenneet :(... Odotellaan...
Mies reissussa ja mulla unirytmi ihan sekaisin. Potuttaa, kun herään jännityspäänsärkyyn jo ennen kuutta aamulla vaikka vasta iltavuoroon kymmeneksi menen. Olisin saanut yli 2 tuntia nukkua vielä, mut ei uni tule enää. En osaa ollenkaan nukkua ja olla kun mies ei ole kotona. Mahakin on ihan sekaisin...valivalivalivali.
(.) Kp 26/27-34...kamalaa palelua aina välillä ja hirvee päänsärky. Just nyt en kuitenkaan toivois plussaa, sillä tutkimukset alkaa reilun viikon päästä...kunhan tuo mies tuolta maailmalta kotiutuu. Jos nyt plussaisin, olis koko ajan pelko peräsuksissa, että menee kesken ja joudutaan taas vuosi odottamaan, et saadaan uusi lähete. Nytkin vauva ollut toiveissa jo melkein 3 vuotta. Taidan olla tällainen ikihaahu.
Masunasulle onnea ultranäkymistä ja Floferille peukutukset, et kaikki olis hyvin.
Maria, Mitä sä olet tehnyt, et paino on tippunut tolleen? Oletko jättänyt kaikki herkut pois? Multa ei tunnu lähtevän millään vaikka koko kevään olen käynyt jumpassa 4 kertaa viikossa ja kerran viikossa uimassa. En tiedä enää mistä vähentäisin, kun syön herkkuja vaan kerran viikossa ja silloinkin kohtuudella. Kaikki rasvat ja muut olen korvannut kasvirasvalla ja juustot ja margariinit on vähärasvaisia, jugurtit ja maidot rasvattomia. Nää kilot vaan tuntuu jääneen pysyvästi. Ja haluan niistä todellakin eroon. Laihistiimi olis nyt tarpeen!
Nyt täytyy ruveta tekemään työjuttuja kun kerran hereillä olen. Oikein hyvää loppuviikkoa!
Nonna
Tänään sitten ois se kauhulla odotettu siivouspäivä...minä hullu vielä lupauduin miehelle että siivoan koko talon yksin sillä aikaan kun hän on töissä..eikait se muuten mut 114neliöä ja samalla hoitaa kaksi enemmän ja vähemmän uhmaikäistä lasta niin huh!
Minulla on tänään 23v synttärit :D ja sen takia on pakko siivota jo nyt eikä lauantaina kun isä ja hänen avokki tulee käymään kahvilla..ja lauantaina päätin uskaltautua kunnolla ihmisten ilmoille..heti aamulla menen kampaajalle ja sen jälkeen ostoksille.=)
Pakko saada jo uutta ilmettä tähän päähän. xD
Hitsi kun mulla oli jotakin ihan oikeeta asiaakin,tai no kysyttävää mut tottakai unohdin sen..
Eikun niin..täällä olevat laihduttajat oisko ideaa Laihduttajat-yhteisössä?
Jonzu
Jonzu: Onneksi olkoon synttäreittesi johdosta! =) Teilläpä sitä siivottavaa riittääkin kun on noin paljon neliöitä.
Maria: Onko teillä ollut tai siis miehelläsi jo kauankin tuo käytäntö, että pitää lomia pitää varsinaisen kesän ulkopuolellakin? Mekin ollaan yleensä vuokrattu aina jostainpäin Suomea jokin mökki järven rannalta, mutta syyskuussa ja toukokuussa ei oikein innosta. Syyskuussa voi olla jo niin sateista ja toukokuussa on uimavedetkin vielä kylmiä. No, tänä vuonna nyt lähdetään etelän lämpöön, mutta tuskinpa on ens vuonna siihen varaa. Mun mielestä tosi ikävä tuollainen käytäntö. Sitten kun ei ole varaa lähteä noina kuukausina matkalle, niin könötä sitten kotona koko kuukausi kädet ristissä.
Porkkana: Onnea menkoista! Hyvä kun lähti kierto taas käyntiin.
Kaksonen: Sulla sitä jännitettävää taas riittää. Meinaatko milloin testata? Plussaonnea!! bdbdbdbd
Titi: Harmi, että ne menkat nyt sitten tulevat. Joko on kunnon vuoto alkanut? Toivotaan parempaa onnea seuraavassa kierrossa.
Masunasu: Tosi kiva kun kävit kertomassa kuulumisiasi ja oli vielä oikein hienoja kuulumisia. Onnea!
Flofer: Tsemppiä ultraan!
Nonna: Kauanpa teilläkin on ollu jo vauva toiveissa. Meilläkin tuli nyt tässä kuussa 3 vuotta siitä kun yritykset aloitettiin ja vasta viime vuonna kesällä tuli se eka plussa.
Menier: Joko menkat ovat alkaneet tai onko ollut siihen viittaavia oireita?
ON: Täällä ei mitään uutta. Viikko taas lähenee loppuaan ja ensi viikolla miehellä on talviloma. Jotain kivaa siis. =) Tosin ensi alkuun on heti rahan menoa tiedossa. Maanantaina on auton vuosihuolto ja tiistaina on sitten meidän koiran vuoro olla " vuosihuollossa" . Eli siis perustarkastus ja rokotukset. Se muuten täyttikin just 11 vuotta eli aika vanha koiruus jo. Tosin mieleltään on ikuinen lapsi, tarvii joka ilta leikkituokion. =)
Hyvää päivänjatkoa kaikille!
Täällä kp 19/ 26-28 ja eka kierto km:n jälkeen. Ovis oli 14 päivää keskenmenosta ja se oli kamalin mitä olen kokenut. Yleensä tiedän personan monitorista ja kivuista ja tietty limoista. Mut nyt se kipu oli sietämätön. Tuli mieleen et olisko tulehdusta tai jotain? Kipu oli koko päivän ja iltaa kohden paheni. Illalla vietin kontallaan ulisten sohvaa vasten kivuissani. Empä halua toista samanlaista kokea! Nyt sitten odotellaan ja ensiviikolla piinaillaan. Rinnat on taas pinkeät ja kipeät. Illalla kun ottaa rintsikat pois alkaa pakottamaan oikein kunnolla. Muita oireita ei oikein ole. No aikaakin on vasta niin vähän siitä oviksesta. Mut nyt tuntuu taas et ovis olis??? Voiko kierrossa tapahtua kaksi?? Kaikki oireet täsmää. Ovis testiä en ole tehny.