Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos vanhempasi jättäisivät sinut perinnöttömäksi?

Vierailija
11.12.2015 |

Perintö olisi testamentattu sisaruksillesi?

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli yhtään sisaruksiani tunnen niin äidin ei todellakaan tarvi testamenttia tehdä jättääkseen mut ilman perintöä. Asun itse useamman sata kilometriä äidistäni ja sisarukseni taas äidin lähellä. Kun äiti kuolee niin sisarukseni takuulla tyhjentävät asunnon arvotavarasta heti seuraavana päivänä. Hyvällä tuurilla saan jotain, ne mitkä ei muille kelpaa. Tosin olen ajatellut etten ota mitään.

Kieltämättä se vähän vitutti kun kuuli veljentyttären ilmoittavan, että hän sitten perii mummon korut. Äitini on ne aiemmin luvannut mulle, ainoalle tyttärelle. Mutta kaipa se lupaus on jo unohdettu, koskapa äitini ei asiaan sanonut mitään. Olkoot, ostan itse itselleni korut. Ikävä vaan kun äiti-tytär ketju katkeaa, osa noista koruista kun on isoisomummoni ja aina menneet tyttärelle. 

Vierailija
42/44 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä sille olisi tehtävissä, ainakaan jos asia paljastuisi vanhemman jo kuoltua vasta...mutta hautajaisiin en tuollaisessa tilanteessa menisi. Vaikeaa sitä olisi niellä, se on varmaa, vaikka vanhempi olisi ollut asiaa päättäesään "hullu" tai syy siihen mitä tahansa.

Loukkaantuisin joka tapauksessa tosi verisesti, jos minut lokeroitaisiin noin muista sisaruksistani erilleen. Varmasti vaikuttaisi myös sisarusväleihin.

Sitähän ei ehkä saisi tietää ennen perunkirjoitusta tms. En tiedä tarkkoja termejä, mutta eikö ne raha-asiat hoideta vasta hautajaisten jälkeen?

Kyllä, mutta testamentti usein lyödään tiskiin jo ennen perunkirjoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakiosa tulee aina ellei ole tuomittu rikollinen.

Vanhemmat voivat vaikka muuttaa elekepäivinään ulkomaille, vaikka hankkisiva Pärnusta talon saisivat siis olla Suomessa lähes puoli vuotta vuodessa, mutta jos asuvat kahdessa maassa vanhemmat saavat jatkossa päättää itse minkä maan lakien mukaan mennään. Viron lait ovat paremmat, koska perintöveroa ei ole ensinkään ja Virossa voi oikeasti ilman mitään perusteluja jättää perillisen perinnöttömäksi.

Eli lakiosa ei ole enää itsestään selvä asia jos vanhemmilla on asunto jossain toisessa EUmaassa.

No jos kikkailu viedään svääreihin niin ei siinä mitkään lakiosat ole tuntuneet ennenkään.

Pelkästään Pärnussa on satoja asuntoja suomalaisomistuksessa, monet on kesäasuntoja lähinnä, mutta eläkkeellä monet muuttavat kokonaan asumaan Pärnuun. Eli ei niin kaukaa haettu, mutta aika uusi juttu on tämä että ihmiset voivat valita mitä lakia noudatetaan.

Vierailija
44/44 |
11.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidille olisin varmaan loukkaantunut, koska ei olisi kertonut, että minulla on sisaruksia. Isän puolelta sisaruksia on ja jos isäni haluaa heille kaiken testamentata, niin ihan vapaasti.

Tiedossa ei kyllä kummaltakaan puolelta mitään järisyttäviä perintöjä tiedossa.