Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos vanhempasi jättäisivät sinut perinnöttömäksi?

Vierailija

Perintö olisi testamentattu sisaruksillesi?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Loukkaantuisin. En siksi, että en saa mitään, vaan siksi, että minut olisi tarkoituksella haluttu erottaa eri kategoriaan kuin muut. Loukkaantumisen takia lopettaisin kaiken yhteydenpidon vanhempiin ja sisaruksiin. Testamenttia en kiistäisi en haluaisi moisilta moukilta mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Loukkaantuisin. En siksi, että en saa mitään, vaan siksi, että minut olisi tarkoituksella haluttu erottaa eri kategoriaan kuin muut. Loukkaantumisen takia lopettaisin kaiken yhteydenpidon vanhempiin ja sisaruksiin. Testamenttia en kiistäisi en haluaisi moisilta moukilta mitään.

Samoin. Mutta vaatisin lakiosani kuitenkin.

Vierailija

Se on vanhempieni päätös tehdä niin, itse ovat omaisuutensa hankkinut. Meillä kaikilla, vanhempani ja sisarukseni, on hyvät välit.

Vierailija

Vaatisin lakiosan. Testamentissa on yleensä maininta, että saa maksaa rahalla sisarusten lakiosan, vaikka olisikin testamentti yhdelle.

Perinnöttömäksi tekeminen on eri asia kuin testamentti. Siihen vaaditaan joku erityinen peruste, eli että on vakavasti loukannut perittävää, vai mikä se sanamuoto onkaan. Siinä tapauksessa ei olisi oikeutta edes lakiosaan.

Tämä sillä oletuksella, että vanhemmillani olisi ollut jotain perittävää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se on vanhempieni päätös tehdä niin, itse ovat omaisuutensa hankkinut. Meillä kaikilla, vanhempani ja sisarukseni, on hyvät välit.

Olisitkohan tosi tilanteessa noin jalo :-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakiosa tulee aina ellei ole tuomittu rikollinen.

Pieni....

Riippuu omaisuuden määrästä.

Vierailija

Toteasin, että sitten ei varmasti tarvitse minun huolehtia heitä hautaankaan vaan saisi perinnön saavat huolehtia siitä. Sinällään suuria rahoja ei ole tulossa, eikä tarvitsisi veroja maksella niistäkään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toteasin, että sitten ei varmasti tarvitse minun huolehtia heitä hautaankaan vaan saisi perinnön saavat huolehtia siitä. Sinällään suuria rahoja ei ole tulossa, eikä tarvitsisi veroja maksella niistäkään.

Tähän!

Vierailija

Haluaisin ennen muita toimenpiteitä selvittää, miksi he ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun - siis edelyttäen, että kertoisivat asiasta ennen kuolemaansa. 

Ap, onko sinulla tämä tilanne ja jos, niin tiedätkö miksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ennen muita toimenpiteitä selvittää, miksi he ovat päätyneet tällaiseen ratkaisuun - siis edelyttäen, että kertoisivat asiasta ennen kuolemaansa. 

Ap, onko sinulla tämä tilanne ja jos, niin tiedätkö miksi?

Ei ole, mutta vierestä seurannut tällaista tapausta. Välithän siinä meni toiseen vanhempaan ja sisaruksiin.

Vierailija

Ei haittaisi, sanoisin, että en pysty järjestämään hautajaisia mikäli niitä ei ensin maksettaisi kuolinpesästä. EI mulla ole rahaa maksaa omista. En kiistäisi enkä siis vaatisi lakiosaa.

Vierailija

Mitäpä sille olisi tehtävissä, ainakaan jos asia paljastuisi vanhemman jo kuoltua vasta...mutta hautajaisiin en tuollaisessa tilanteessa menisi. Vaikeaa sitä olisi niellä, se on varmaa, vaikka vanhempi olisi ollut asiaa päättäesään "hullu" tai syy siihen mitä tahansa.

Loukkaantuisin joka tapauksessa tosi verisesti, jos minut lokeroitaisiin noin muista sisaruksistani erilleen. Varmasti vaikuttaisi myös sisarusväleihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat