Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt puhuvat opettajat: Tässä joulun viisi inhotuinta lahjaa!

Vierailija

http://www.hs.fi/elama/a1400667992240

HS:n tekemän selvityksen mukaan opettajien inhokkilahjoja ovat:
1) Tuikut ja kynttiläkipot
2) Hajustetut saippuat
3) Posliiniset ja lasiset koriste-esineet
4) Lasten itsetekemät tyynyt ja pehmolelut
5) Leikkokukat

Sensijaan suosikkilahjojen listalla ykkössijaa pitää lahjakortti.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Siksipä en annakaan opettajalle mitään lahjaa. Ja en todellakaan mitään lahjakorttia, maksetaanhan opettajalle jo palkkaa. Yksi kaverini on opettaja, ja hän antaa kaikki saamansa suklaarasiat, kukat ynnä muut aina lahjoina eteenpäin muille.

Vierailija

Ihan sama mistä tykkäävät tai eivät tykkää. Minä en näe mitään syytä antaa joululahjaa opettajalle.

Vierailija

Muistan kun olin ala-asteella n.15 vuotta sitten, ja mua jotenkin hävetti ja tuli huonommuuden tunne kun äiti ei ikinä hommannut opettajalle mitään niin ei ollut annettavaakaan ja tuohon aikaan jo monet muut harrasti tuota lahjomista. Nyt oon kyllä sitä mieltä etten tollaseen lähde, aivan järjetöntä..

Vierailija

Lahjonnalla on suora vaikutus pärstäkertoimeen, jonka vaikutus lapsen arvosanoihin  voi olla yhden, jopa kaksi pykälää. Minkä osaamisessa häviää, voi Stockan lahjakortilla voittaa.

Vierailija

Pätee aika moneen muuhunkin lahjansaajaan tuo lista muuten :).
Opet ei odota lahjoja, se lisää vaan tätä problematiikkaa just.
Helpompaa, jos luovuttais tämmöisestä.

Ja Iittalan lyhdytkin on monelle vaan roinankerääjän roinaa. Ei kaikki välitä muumimukeistakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lahjonnalla on suora vaikutus pärstäkertoimeen, jonka vaikutus lapsen arvosanoihin  voi olla yhden, jopa kaksi pykälää. Minkä osaamisessa häviää, voi Stockan lahjakortilla voittaa.

Nimenomaan. Lahjoja ostelevat vanhemmat ovat säälittäviä perseennuolijoita. Omat lapset pärjäävät koulussa niin hyvin, ettei ole tarvetta ostaa opeille lahjoja. Enkä ostaisi, vaikkeivät pärjäisikään niin hyvin.

Vierailija

Meillä oli eilen nuorimmaisen päiväkodin joulujuhla ja kyllä nuo hoitsut ihan onnessaan niitä lahjoja otti vastaan. Hyvin ilmeisesti esittivät...

Itse en antanut mitään, vähän tuli sellainen tunne, että olisko kuitenkin pitänyt... Ei kuitenkaan tullut tänäkään vuonna mieleenkään etukäteen.  Juurikin kukkia tai suklaata voisin antaa, mutta ei kai niitäkään kukaan loputtomia määriä halua...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lahjakortit ovat verollista tuloa. Kai te maksatte sosiaalikulut lahjakortista ja ope verot?

Hahaa voi vittu
Lahjakortti kenelle tahansa annettaessa on lahja mutta opettajalle annettaessa verollista tuloa. Yeah right. Kyllä on taas faktat kunnossa.

Vierailija

Minä olen ainakin todella kiitollinen niin lapseni päiväkodin oman ryhmän aikuisiin kuin vanhimman lapseni opettajaan, että haluan ehdottomasti kiittää hyvästä hoidosta ja kärsivällisyydestä antamalla lahjan joka joulu ja lukuvuoden päätteeksi. Kummankaan työ ei ole helppoa eikä palkka päätä huimaa, minusta on ihnimillistä muistaa ihmisiä jotka ovat antaneet aikaa lapsilleni ja nähneet vaivaa heidän kanssa työskennellessään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat