Pitäisi kävellä keskeytyksen jälkeen n.9 km
Onko vaarallista jos otan juomista mukaan? Ei rahaa bussiin enkä omista pyörää. Bussiin on siis rahaa mennä sinne,mutta ei takaisin.. ensiviikolla olisi ja kotoa sairaalaan n.9-10 km. Jos hitaasti kävelen, enhän tuuperru matkalle? Olisi noloa.
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
Pyydät siltä rahat laskuun jotka tulee poliklinikka käynneistä!
Ei se ole pelkästään miehen vastuulla maksella noita, oikeudenmukaista on maksaa kulut puoliksi. Raivostuttaa, ettei ihmiset tajua, että raskautuminen on niin naisen kuin miehenkin vastuulla ja mahdolliset kulutkin maksetaan silloin puoliksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä huomenta vain. Kysyn tänään vielä mieheltä, joka minut saattoi raskaaksi, josko voisi parikymppiä lainata tilille siirtämällä, jotta saan sen nostettua, kun emme asu samassa kaupungissa. Sen tiedän ettei hänellä rahasta ainakaan ole puutetta.
Hyvä idea, mutta miksi pari kymppiä? Pyydä nyt hyvä ihminen ainakin satanen tai kaksi. Voit samalla myös mainita, että jos pidätkin lapsen, hänen laskunsa on satakertainen siinä tapauksessa.
Pikemminkin tuhatkertainen.
Minimielareilla mies maksaa 32 400€ elareita lapsen elinaikana. Enemmän jos lapsi opiskelee vielä 18 täytettyään, jolloin elatusvelvollisuus jatkuu. Jos aikoo nähdä lasta tulee vielä kuljetuskustannuksia, ruokakustannuksia ja isällä olevat vaatteet ja tavarat maksettaviksi.
Ja olemassa oleva lapsi vaikuttaa kaikkiin miehen tuleviin parisuhteisiin.
Eiköhän se isukki vois piffata sulle taksimatkat edes takasin edes.
Jos ihmettelette miksi apu ei kelpaa; jos on hyviä ihmisiä, niin on myös niin kettumaisia ettei uskoisikaan. Jos ap sopisi kyydin jonkun kanssa, mistä hän voisi tietää ettei siellä ole abortinvastusta odottamassa ja autossa alkaa jumalaton saarna tai kyyti ei viekään sairaalaan? Jos sopii kätkön pikkupaikkakunnalle, siellä voi hyvin olla joku pahantahtoinen ihminen kytiksessä, että kenelleköhän omalla kylällä on käynyt näin köpsästi. Jos antaa tilinumeron, joutuu antamaan myös nimensä. Sitäkin voi joku käyttää hyväkseen.
Toivotaan että ap:n poikaystävällä on tili samassa pankissa kuin ap:lla, muuten rahan laittaminen ei hyödytä enää. Tavaroiden panttaaminen voi olla vaikeaa pikkukaupungissa, joka paikassa ei ole panttilainaamoa.
Sairaalasta on mahdollista saada semmoinen valmiiksi maksettu taksikortti. Eli ei ees tartte sitä omavastuuta maksaa. (Tai ainakin kys:ssa tällainen mahdollisuus, luulisin, että muissakin ) aina on näitä vähävaraisia, joilla "ei ole" tai ei oikeesti ole rahaa maksaa ees sitä muutaman euron bussimatkaa :(
(Ja näissä on muuten niitä raskaanaoleviakin....mietityttää usein, miten ne sen lapsen kanssa pärjää taloudellisesti...)
Voi ap, tuli niin paha mieli sun puolesta. Toivottavasti täällä olevista vinkeistä olisi sinulle apua. Älä nyt ainakaan kävellen mene, ja mielestäni tuo bussilla takaisinpäinkin tuleminen on vähän niin ja näin; mitä jos tuleekin heikko olo tai vuodat hirveästi tms :(
Voisitko ajatella että soittaisit etukäteen sairaalaan ja kysyisit neuvoa sieltä?
Löytyisikö joku ystävä, joka voisi kyyditä sut tai edes lainata taksirahat mikäli vauvan isä ei auta? Kenenkään ei pitäisi joutua käymään tälläistä läpi kokonaan yksin.
Voimia kovasti.
Toivottavasti saat rahat mieheltä! Muussa tapauksessa ehdotan, että harkitset voisitko kertoa tilanteesta veljellesi, jos vanhemmille ei voi kertoa, ja hän tulisi auttamaan ja kuskaamaan sinua. Itse ehdottomasti auttaisin siskoani vastaavassa tilanteessa. Älä lähde kävelemään, mieluummin ota vastaa jonkun tuntemattoman kyytitarjous, tässä voi olla kyse hengestäsi.
Tai selvitä, jos sen 14 e taksin omavastuun saa tosiaan laskulle. Mutta mä en tykkää siitäkään, että ylipäätään menet yksin kotiin abortin jälkeen. Soita ainakin herkästi hätäkeskukseen, jos tuntuu siltä että pyörryt tai verta tulee todella paljon.
- huomenna ja su-aamuna keräile pulloja, keskustoissa ja baarien lähellä varsinkin löytyy viikonloppuisin
- laita heti Toriin myyntiin tavaraa kohtuuhinnalla
-bussiin pummilla?
Jos oot Espoosta, kirjaudu niin laitan viestin (vai onnistuuko yv:t tällä foorumilla?) tai laita joku anonyymi sähköpostiosoite. Löysin tällä viikolla maasta 2 e, voisin laittaa hyvän kiertämään, selkeästi tarvitset sitä enemmän. Tietty tilillekin voin laittaa, jos et ole Espoosta.
Soita ma sairaalan sosiaalityöntekijälle ja neuvottele hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikset voi pyytää vanhemmilta rahaa? Mun on oikeesti ollut vaikea aina ymmärtää kun joku sanoo ettei kehtaa vanhemmiltaan pyytää. Mulla on paljon erilaisia kavereita, mutta kaikki niistä kehtais kyllä pyytää vanhemmiltaan rahaa jos vaikka opintotuki on loppu. Ja ainahan voi keksiä jonkun tekosyyn mihin tarttee. Kirjoitit, että oot menossa joulunviettoon vanhemmille, eli välit ei ainakaan ihan paskimmasta päästä niiden kanssa voi olla.
Mä en koe, että nuorena aikuisena mulla olis ollut kovinkaan hyvät välit mun vanhempiin. Vanhemmat on kaikenlisäksi tosi pienituloisia. Äiti on abso, mutta silti oon joskus baarista laittanut viestin, että voiko se laittaa 10e mun tilille, että saan kolme sidukkaa. Laitto. Varmaan autto se, että sanoin suoraan, että viinaanhan se menee :P
Tai eikö sulla oikeesti oo yhtään ystäviä? Kai nyt joltakin voi pyytää sen muutaman euron?
Miten kasvatetaan ihminen joka ei kehtaa ottaa vastaan minkäänlaista apua?
Oikeestaan, mua rupes jo vähän vituttaa tää millanen vässykkä ap on :D Miten kukaan päätyy tilanteeseen ettei saa mistään muutamaa euroa...
Kannattaa ottaa sellainen näkökulma, että joillakin voi olla elämä ihan toisenlaista kuin sinulla... Itselläni on niin huonot välit toiseen vanhempaan, ettei edes kuulumisia olla vaihdettu vuosiin. Toinen taas on juonut itsensä dementikoksi.
Ystäviä on nykyään, mutta olen myös elänyt tilanteessa jossa minulla ei ollut ainuttakaan ystävää, ei edes tuttuja.
Eli meitä on joka lähtöön... Että sen vuoksi turha tuomita ap:ta, kun ei ole kuin sinä.
"Miten kasvatetaan ihminen joka ei kehtaa ottaa vastaan minkäänlaista apua?" Harvinaisuushan sellainen ap:n kaltainen omapärjääminen on, siksi tämä varmasti herättääkin niin paljon sympatiaa. Ihan vaikka näin syksyisen sädesekoilun ja jouluavun ps4 kerjäläisten jälkeen...
Menet bussilla sinne ja toimenpiteen jälkeen kahvioon juttelemaan ihmisten kanssa. Varmasti joku samalta suunnalta tuleva tarjoaa sulle kyytiä, ellei sitten joku hoitajista ehdi ensin. Loppuuhan heilläkin joskus työvuorot ja varmasti moni heistä käy autolla töissä.
Tuossa tilanteessa pääsee Kelan piikkiin taksilla kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa pääsee Kelan piikkiin taksilla kotiin.
Ei pääse, Kelan matkakorvauksissa on aina omavastuu. Osaston piikkiin on joku joskus päässyt, en sitten ap:sta tiedä.
Kelataksi maksaa yhteen suuntaan 16€. En ole kuullutkaan, että saisi laskulle. Tuo pitää selvittää Kelalta. Valmiiksi maksettuja taksilappuja ei ole, ehkä jossain sh-piireissä, mutta todella harvinaista.
Tämä on kaiken kaikkiaan huono tilanne. Mitä jos ap:n vuoto pahenee, tulee sietämättömät kivut ja pitää lähteä päivystykseen? Siihenkään ei voi aina luottaa, että ambulanssi vie vaan voivat käskeä soittamaan taksin. Entä jos ap tarvitsee lääkkeitä apteekista, vaikka antibiootteja? Olisi kannattanut varmistaa jonkinlainen apu ennen viikonloppua sosiaalitoimistosta tai seurakunnalta, tässä mennään nyt niin tuurilla kuin ikinä :(
Olisit pitänyt ne housut jalassa. Ihan sika noloa hankkiutua vahingossa raskaaksi. Taidatkin olla wt.
Vierailija kirjoitti:
Kelataksi maksaa yhteen suuntaan 16€. En ole kuullutkaan, että saisi laskulle. Tuo pitää selvittää Kelalta. Valmiiksi maksettuja taksilappuja ei ole, ehkä jossain sh-piireissä, mutta todella harvinaista.
Ainakin Helsingissä taksikortin saa, jos ei ole rahaa. Itse sain sellaisen, kun minut lähetettiin kotiin Aurorasta ja olin jättänyt kaikki rahani yms. kotiin alunperinkin. Lasku tuli myöhemmin postissa, mutta tuo akuuttikyyti kotiin oli täysin ilmainen.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä huomenta vain. Kysyn tänään vielä mieheltä, joka minut saattoi raskaaksi, josko voisi parikymppiä lainata tilille siirtämällä, jotta saan sen nostettua, kun emme asu samassa kaupungissa. Sen tiedän ettei hänellä rahasta ainakaan ole puutetta.
"Lainata"? Nolompaa jäädä velkaa tuollaisesta, olisit vaan ilmoittanut että lasku maksetaan puoliksi. Etenkin jos ei ole rahasta puutetta.
Ihana lukea miten moni tsemppaa ja tarjoaa apuaan :) Itsellekin tuli muutama idea...
Tuli mieleen voisitko ajaa pummilla, vai tarkastaako kuljettaja kaikilta liput? Lipuntarkastajia harvemmin näkyy busseissa?
Voisitko tienata muutaman euron esim auttamalla naapuria koti- tai pihatöissä, käymällä kaupassa naapurinmummolle, ulkoiluttamalla naapurin koiria tms?
Voisiko joku AV-lainen piilottaa sinulle "survivalpackin" (esim. just suklaalevy+naistenlehti+pieni summa rahaa) johonkin kotikaupunkiisi - mistä voisit hakea sen? Ettei sinun tarvitse kohdata ketään jos et halua, mutta saisit apua. Sopikaa privameileillä? (itse asun ulkomailla joten valitettavasti en voi auttaa)
Tsemppiä ja toivottavasti saat asiasi kuntoon. Muistan kun itsellä joskus nuoruudessa oli niin vähän rahaa tilillä ettei saanut nostettua automaatista eikä äidillä ollut lainata, muilta en olisi kehdannut edes kysyä, sukulaiset etäisiä ja kavereillä yhtä huonot taloudelliset tilanteet. Piti tuolloin ostaa paketti siteitä eikä yhtään rahaa, joten joskus se on pienestä kiinni...