Mies raivosi lasten kuullen , kun otin häneltä rahaa

Vierailija

Olen hoitovapaalla, tuloni ovat kht ja lapsilisät eli noin 650e/kk. Maksan tästä ruokaostoksia noin 300e/kk , lainan korkoa noin 70e , puhelinlaskuni ja kaikki lasten menot (esim vaatteet). Lasten (3 kpl ) joululahjat ostin veronpalautusrahoilla ja maksoin ensi vuoden harrastuksia.

Miehelläni on tilillä useampi tuhat, mutta yrittäjänä niin pitää ollakin kun menojakin on. Kotona hänellä on 2500e kassa. Kissani sairastui eilen ja oli pakko viedä eläinlääkäriin. Tutkimukset ja hoidot maksoi 750e. Minulla ei ole rahaa tarpeeksi ja pyysin mieheltä. Mies ilmeisesti luuli, että kyse on parista sadasta. Otin sieltä 1000e. Mies laski rahansa tänään jemmasta ja alkoi raivota lasten kuullen, että mihin helvettiin 1000e on hävinnyt. Kaivoin lompakossani 150e (käytin loput ruokaostoksiin). Mies raivosi miten olen voinut käyttää näin paljon rahaa, mihin minun omat tulot on hävinneet, mitä minä salailen. Sanoin miehelle että voin maksaa takaisin seuraavasta kht:sta.

Mies haluaa että hoidan lapsia kotona ja teen kotityöt , kuskaan lapsia. Tein väärin kun otin ison summan kertomatta tarkkaa summaa. Onko miehen reaktio normaali? Hän raivosi kuin isä teini -ikäiselle tyttärelle. :(

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

Aika kallis kissa... Mikä ihme maksoi noin paljon?

Oletan, että mies maksaa asumisen, osan ruuasta ym? Joten en ota kantaa teidän perheen taloudenhoitoon.

Mutta mielestäni ei ole mitenkään aivan kamalaa, että mies huutaa sinulle lasten kuullen. Pitääkö esittää jotain pyhimystä? Tonni on iso raha!

Vierailija

No ei ole normaalia eikä tervettä. Teillä ei selvästikään ole tasa-arvoinen suhde. Jos vain mahdollista niin mene töihin. Tuo miehen asenne tulee vain pahenemaan.

Muista, että olet aikuinen ihminen eikä kukaan voi sinua pakottaa yhtään mihinkään, ei aviomies ei lapset. SINÄ teet omaa elämääsi koskevat päätökset ja yksin sinä.

Vierailija

Siis otit miehen firman kassasta rahaa? Kissanhoito- ja kototalouskulut nyt eivät mene firman kuluihin millään. Kirjanpitäjä kiittää, lisätöitä hänelle tiedossa.

Moka on kyllä miehen, kun jättää rahoja lojumaan niin, että pääsit niihin käsiksi.

Vierailija

Reaktio on normaali. Täyspäinen nainen kertoo miehelle, että tarvitsee 750 euroa kissaan, vaikka halvempaa olisi antaa sille piikki ja tuhkata tai tehdä siitä käsineet.

Vierailija

Minusta sinä ap toimit väärin. Miehen kassasta ei napata tonnia ilman, että sovit asiasta hänen kanssaan. Mieti, jos homma olisi toisinpäin ja sinä huomaisit, että yhtäkkiä kassassasi onkin tuhannen euron vaje.

Kyse on siis kommunikaation puutteesta ennen kaikkea.

Tietenkään ei ole kiva, että mies raivoaa sinulle rahoista lapsen kuullen, mutta kyllä se eka moka oli ihan omatekoisesi.

Suosittelen nyt sitä, että neuvottelette kustannusjakonne uusiksi. Näytä tiliotteesta, mihin rahasi menevät ja kysy, oliko miehestäsi oikein, että hän syyttää sinua salailusta ja tuhlailusta.

Menonne ovat yhteisiä, ja niistä pitää sopia yhdessä. 750 euron lasku katin hoidoista on kyllä todella paljon, ja kuka antoi sinulle luvan ottaa vielä 250 euroa lisää ja pitää ne lompsassa ikään kuin sillä filosofialla, että "pidän nää, jos ei mies huomaa, että rahaa on mennyt enemmän..."

Vierailija

Ei nuo ollut " firman rahoja" vaan vuoden kaapissa lojunut "kassa", esim jotain hankintaa varten. Ajattelin, että taidan palata töihin , mitä nopeammin sen parempi. Sääli vain tuota taaperoa , joka ei vielä osaa puhua . Mutta kyllähän lapset sopeutuu. Ap

Vierailija

Toi olisi tilanne helvetistä mulle. Perhe on yhteinen kuin myös lemmikit ja rahatkin. Ei ole tervettä pyydellä toiselta rahoja perheen menoihin. Olisiko kissa pitänyt jättää hoitamatta?

Meillä kissat olivat yhteisiä heti, kun muutettiin yhteen. Vaikka mies ne osti pari vuotta ennen kuin edes tavattiin. Eläinlääkäri ei tunnetusti ole edullista, että siihen pitää olla varautunut.

Nyt nainen selkäranka hankintaan!

Vierailija

pakko kyllä ihmetellä miksi maksat noin pienistä tuloista noin paljon yhteisiä menoja? Se, että olet kotona ja hoidat lapset on kaiketi yhteinen valinta. Kyllä sinullekin pitäisi vähän enemmän jäädä myös omiin menoihin.

Vierailija

jouduttiin ensin selvittämään mikä kissaa vaivaa, kun tärisi kivusta. Verikokeet, röntgenkuvat ja leikkaus kustantaa valitettavasti helposti tuon summan :(. Nyt kissa toipuu, mutta perheriita päällä. Nimenomaan, päätös lapsen kotihoidosta oli yhteinen ja miehelle hyvin tärkeää, on paljon töissä ja minä hoidan kotityöt. Auta armias jos ylimääräisiä kuluja tulee, niin näköjään on piru irti :(. Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toi olisi tilanne helvetistä mulle. Perhe on yhteinen kuin myös lemmikit ja rahatkin. Ei ole tervettä pyydellä toiselta rahoja perheen menoihin. Olisiko kissa pitänyt jättää hoitamatta?

Meillä kissat olivat yhteisiä heti, kun muutettiin yhteen. Vaikka mies ne osti pari vuotta ennen kuin edes tavattiin. Eläinlääkäri ei tunnetusti ole edullista, että siihen pitää olla varautunut.

Nyt nainen selkäranka hankintaan!

Yhteisistä rahoista päätetään yhdessä, ei toinen voi päättää yksin että kissanhoitoon käytetään 750 e. Kissan lopettaminenkin on vaihtoehto. Vähintään todellisista summista pitää puhua eikä jättää toisen löydettävksi kassavajausta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei nuo ollut " firman rahoja" vaan vuoden kaapissa lojunut "kassa", esim jotain hankintaa varten. Ajattelin, että taidan palata töihin , mitä nopeammin sen parempi. Sääli vain tuota taaperoa , joka ei vielä osaa puhua . Mutta kyllähän lapset sopeutuu. Ap

Marttyyrikruunu kiiltää jo aika hyvin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen hoitovapaalla, tuloni ovat kht ja lapsilisät eli noin 650e/kk. Maksan tästä ruokaostoksia noin 300e/kk , lainan korkoa noin 70e , puhelinlaskuni ja kaikki lasten menot (esim vaatteet). Lasten (3 kpl ) joululahjat ostin veronpalautusrahoilla ja maksoin ensi vuoden harrastuksia.

Miehelläni on tilillä useampi tuhat, mutta yrittäjänä niin pitää ollakin kun menojakin on. Kotona hänellä on 2500e kassa. Kissani sairastui eilen ja oli pakko viedä eläinlääkäriin. Tutkimukset ja hoidot maksoi 750e. Minulla ei ole rahaa tarpeeksi ja pyysin mieheltä. Mies ilmeisesti luuli, että kyse on parista sadasta. Otin sieltä 1000e. Mies laski rahansa tänään jemmasta ja alkoi raivota lasten kuullen, että mihin helvettiin 1000e on hävinnyt. Kaivoin lompakossani 150e (käytin loput ruokaostoksiin). Mies raivosi miten olen voinut käyttää näin paljon rahaa, mihin minun omat tulot on hävinneet, mitä minä salailen. Sanoin miehelle että voin maksaa takaisin seuraavasta kht:sta.

Mies haluaa että hoidan lapsia kotona ja teen kotityöt , kuskaan lapsia. Tein väärin kun otin ison summan kertomatta tarkkaa summaa. Onko miehen reaktio normaali? Hän raivosi kuin isä teini -ikäiselle tyttärelle. :(

Miksi suostut olemaan hoitovapaalla, jos teillä ei ole reilumpaa tulojakoa? Älkää jääkö hoitovapaalle, jos mies ei elätä teitä sillä aikaa. Otatte oikeasti aika ison taloudellisen riskin, kun suostutte jäämään kotiin erittäin pienillä tuloilla ja ostatte niillä vähillä rahoilla ruokaa ja välttämiä tarvikkeita lapsille. Jos eroatte ja teillä on avioehto tai ette ole naimisissa, teillä ei ole mitään, jos ette ole säästäneet etukäteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Marttyyrikruunu kiiltää jo aika hyvin.

Näinpä. Ei tuo keskusteluyhteys ap sillä palaudu, että sä heittäydyt marttyyriksi ja koet, että miehesi pakotti sinut töihin ennen aikojaan.

PUHUKAA. Käykää lävitse tiliotteenne ja miettikää, miten jaatte menot niin, että molemmille jää menojen jälkeen suht sama summa ns. ylijäämää. Jos olet kerran kotona yhteisellä päätöksellä, ei ole oikein, että sinulta menee kaikki tulot perheen menoihin (eikä riitäkään) ja mies kerää jotain omaa varakassaa.

TOISAALTA sinun on myös otettava kritiikki vastaan ja myönnettävä, että toimit huonosti, kun et sopinut miehen kanssa täsmälleen siitä summasta, minkä otit kassasta. Tai ainakin heti kertonut, että "kissan hoitoon menikin enemmän rahaa kuin etukäteen arvelin". Ja varsinkaan et nyt olisi saanut pitää ylijäänyttä 250 euroa itselläsi ja olla kuin et oisikaan...

Pahasti kuulostaa nyt siltä, että et suost harrastamaan itsekritiikkiä, mieluummin heittäydyt marttyyriksi ja väität miehesi pakottavan sinut töihin ja "voi lapsiparkaa..."

5

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat