Miksi kukaan paistaa pipareita?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Se sijaan vastapaistetut, keskeltä hieman pehmeiksi jääneet piparit ovat niin hyviä!
Niin hyviä, että mitä?
Mä en oo koskaan tykännyt pipareista, enpä siis leivokkaan tai osta niitä, etoo ajatuskin.
Omatekoinen taikina on parempaa,samoin siitä paistetut piparit.En vain jaksa "vääntää " itse taikinaa.
Vierailija kirjoitti:
Omatekoinen taikina on parempaa,samoin siitä paistetut piparit.En vain jaksa "vääntää " itse taikinaa.
Tästä tulee mieleen, että kun muutin aikoinaa pois kotoa, niin pyrin aina käymään kotipuolessa hankkimassa taikinafixini silloin kun pipareita leivottiin, koska ajattelin sen olevan kauhean hankalaa. Muutaman vuoden päästä tajusin pyytää äidiltä reseptin ja kokeilin itse ja tajusin, että eihän siinä oikeasti kulu kuin suunnilleen vartti kun taikina on valmis laitettavaksi jääkaappiin maustumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun taikina maistuu niin paljon paremmalta.
Yläasteella leivottiin pipareita koulussa. Saatiin syödä niin paljon taikinaa kuin haluttiin (muistaakseni juttu meni niin että me autettiin, siis leivottiin niitä johonkin myyjäisiin ja palkkiona oli niin paljon taikinaa ja pipareita kuin napa vetää). Sen jälkeen en kyllä pariin vuoteen syönyt piparitaikinaa... siitä tuli paha olo ja äklötys kun sellasen levyllisen piparitaikinaa vetäisi kerralla.
Siis ei kai tässä puhuta sellaisesta valmiista piparitaikinasta? Eihän niitä pysty syömään jostain syystä edes hyppysellistä.
Ei kai piparitaikinaa voi tehdä itse...
Samaa mieltä. Onneksi se ei ole oikein syömäkelpoista, koska muuten sitä tulisi varmaan vedettyä ainoana herkkuna ympäri vuoden.
Itse olen jo siitä asti kun söin Ben&Jerryä ekan kerran suunnitellut piparitaikinaa sisältävän jäätelön tekemistä. En vaan ole saanut aikaiseksi, vaikka juuri tänä kesänä totesin yhdeltä vuohitilalta ostamani pipari(maustee)n makuisen jäätelön herkulliseksi.