Tilasin 400€ arvoisen tabletin, paketissa olikin kaksi!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varkaus vaan kaupan moka. T. Kaupassa työskennellyt ja tajunnut pari kertaa että jotain on lähtenyt ihan liian pienellä hinnalla / ilmaiseksi, eihän sitä asiakasta aleta nyt herranjumala jäljittämään myyjän virheen takia.
Höpöhöpö, olen useamman kuin yhden kerran joutunut ottamaan yhteyttä asiakkaaseen jolle on esim annettu liikaa takaisin rahasta. Kaupalla on juridinen oikeus periä virheellisesti liikaa annettua rahaa ja tavaraa. Sama pätee jos asiakas jää tappiolle. Pankit perivät aika ajoin liian isoja tai väärille tileille menneitä maksuja. Ajatelkaa miten toimisitte jos itseltänne jäisi jotain saamatta ja toimikaa samoin.
Virheellinen lähetys on helppo jäljittää. Verrataan vaan paketin "pitäisi painaa" -painoa kuljetusliikkeen ilmoittamaan painoon. Esim Posti punnaa lähetyksen. Näin voidaan verrata, kenelle on mennyt yksi tabletti paketilla, jonka paino onkin enemmän kuin pitäisi. Näin olen itse jäljittänyt väärin lähteneet. Tai jos asiakas väittää, että lähetyksestä puuttunut tavaraa.
Tabletti vielä hintava tuote, joten en yllättyisi jos firma sitä lähtee selvittämään.
tabletti voidaan ilmoittaa varastetuksi ja lukita etänä jossain vaiheessa
silloin sinusta tulee rikollinen
etkä voi silloin sanoa että lähettivät sinulle kaksi tablettia, koska et voi todistaa sitä
Asia on hyvin yksinkertainen. Jos asiakas on maksanut yhdestä tuotteesta ja lähetysluettelossa on merkittynä vain yksi tuote, niin yritys ei mitenkään voi kiistattomasti todistaa, että asiakas on saanut useamman tuotteen vaan se menee yrityksen omaksi tappioksi.
Mikä tässä nyt on totta? Varkaus vai ei? Seuraamuksia vai ei?
Vierailija kirjoitti:
Moraalisesti ja lain mukaan on varkaus ja väärin, käytännössä seuraamuksia ei tule kun pitää suunsa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Varkaus tämä ei missään tapauksessa ole, mutta onko palauttamatta jättäminen moraalisesti väärin on toinen juttu. Käytännössä jos yrityksen työntekijä on tehnyt virheen ja asiakas ei sitä oikaise, niin tämä menee yrityksen tappioksi. Lisäksi jos tosiaan niinkun joku mainitsi asiakas on maksanut yhdestä tuotteesta ja lähetyslistassa lukee, että toimitettu on yksi tuote, niin juridisesti yritys ei oikeasti voi mitenkään todistaa, että tuotteita on lähetty useampia ja tämä on fakta. Sen myös toisin esille, että jos kyseessä on tosiaan joku Gigantin kokoinen yritys, niin hävikkiä tulee ja paljon. Jonkun yksittäisen tabletin metsästäminen takaisin maksaisi jo pelkkinä palkkoina lähes sen arvon kun huomioidaan sivukulut.
On varastamista! Tottakai. Otat käyttöösi jotain, mikä ei ole sinun!
Joidenkin mielestä varastaminen on ok. Ilmankos Suomi on suossa.
Se firma ei siitä todennäköisesti kärsi, mutta paketin kokoaja kärsii. Oletteko te ilmoittamatta jättävät valmiit siihen, että teidän palkastanne otetaan 400 € mokanne takia?
Uskomattoman epärehellistä sakkia täällä!
Melko kalliita lääkkeitä. Mihin tautiin ne on?
Vierailija kirjoitti:
Voiko tuosta jäädä kiinni?
Voi jäädä kiinni. Myyjäliikkeellä on ipädistä sarjanumero olemassa. Laitetta voidaan jäljittää ja se voidaan tarvittaessa etänä sulkea, mikäli se koskaan liitetään verkkoon.
Suosittelisin ottamaan myyjään yhteyttä.
Tilasin taannoin Stockalta pari tuolia ja hain tuolipaketit asiakaspalvelusta. Kun pääsin kotiin niin huomasin, että myyjä oli antanutkin vahingossa meidän ja jonkun toisen henkilön - joka oli tilannut presiis samat tuolit kuin minäkin - paketit meille.
Tuoleja olikin kahden tilasta neljä, ja kyseessä oli vielä suht hinnakkaat design -tuolit.
Omatunto ei vaan antanut myöten ja vein ylimääräiset tuolit takaisin Stockalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä kaksi oli. Uskomatonta. Kyllä minä varmaan palautan sen toisen.
Et tietenkään palauta! Luuletko että joku iso firma kärsii yhden tabletin vuoksi? Komppaan 1., 2 .ja 4 .mielipiteitä.
Pystyisitkö hyvällä mielellä ja omatunnolla käyttämään sitä laitetta? En ymmärrä tällasia ihmisiä.
Ap, ehdottomasti otat yhteyttä kauppaan.
Helposti ! En tuntisi tunnontuskia !
Ap täällä. Joo, palautan kyllä laitteen. Aika moni tuntuisi sen pitävän. Minusta se olisi väärin, muistaisin aina laitetta käyttäessäni, että olen varas. Eli en aio olla. En edes ajatellut, että laitteen voisi jäljittää ja etäsulkea, mutta hyvä niin, koska näin moni kuulostaa olevan epärehellinen...
Käsi sydämellä: Mitä sinä tekisit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä kaksi oli. Uskomatonta. Kyllä minä varmaan palautan sen toisen.
Et tietenkään palauta! Luuletko että joku iso firma kärsii yhden tabletin vuoksi? Komppaan 1., 2 .ja 4 .mielipiteitä.
Tämä on hölmö perustelu.Eli siis jos varastaa jonkun toisen ihmisen 400 euron arvoisen tabletin,se on väärin,mutta kun varastaa verkkokaupasta 400 euron tabletin,se ok koska "ei iso firma siitä kärsi". Tuleehan siitä se 400 € tappiota ja lisäksi,jos sen toisen tabletin oli tarkoitus olla eri paketissa.saavat vielä jonkun asiakkaan vihat niskaansa. Kun kyse on kumminkin isosta rahasta,ei siitä että kaupan kassa antoi muutaman sentin enemmän vaihtorahaa kuin piti. Kyllä normaali-ihmisellä omatunto sanoo,että tuo kahden tabletin tapaus pitää selvittää verkkokaupan kanssa.
Minulle tuli myös viime jouluna kaksi tavaraa, vaikka tilasin yhden. Varastolla olivat lähettäneet vahingossa kaksi(varaston moka). Arvoa näillä oli noin 60€ per kappale ja soitin firmaan, mutta kerroin myös heti kättelyssä, että tietysti palautan tuotteen jos haluatte, mutta näillä ehdoilla:
- te maksatte palautuksen
- minä saan kilometrikorvaukset siitä, että joudun ajamaan erikseen postiin ja takaisin
- minä en ilmaiseksi lähde tekemään työtä firmanne puolesta, joka on asian aiheuttanut. Minä siis veloitan kilometrikorvauksien päälle palkkaa 30€/h
Arvatenkin sain pitää molemmat paketit :)