Voiko tnantaja irtisanoa tatuoidun työntekijän??
Jos työnantaja ei siis tiennyt palkatessaan työntekijän, että tällä on tatuointeja esim. kädet kokonaan tatuoitu. Onko tuollainen mahdollista?
Kommentit (29)
Mut on tatuoitu kaulasta varpaisiin ja aina on ollut duunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tatuoinnit pätevyyteen vaikuttaa?
Ilman muuta vaikuttaa pätevyyteen.
Tunttuisi aika oudolta jos asiakaspalvelutehtävissä olevalla olisi esim. vit.u/kyr.ä tatuoitu otsaan.
Ajattelisi ainakin että olisi pätevä peruste irtisanoa ja ihan sen takia että asiakkaat tekee valintaa ja heikentää myyntiä tai vastaavaa.
Koska tunnetustihan ihmisellä ei voi olla mitään muuta tatuointia missään muussa paikassa kuten sinun esimerkistäsi käy selville.
Joidenkin mukaan tatuointeja ei saisi olla ollenkaan ja olet samoilla linjoilla kun sinullakin kerran on se raja missä tatuointia ei saa olla, vaan se kyr.ä pitää tatuoida piiloon :)
Missäs välissä minä olin sitä mieltä, ettei voisi olla tatuointuna otsaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos työnantaja ei siis tiennyt palkatessaan työntekijän, että tällä on tatuointeja esim. kädet kokonaan tatuoitu. Onko tuollainen mahdollista?
Voi, jos työntekijä ei tee töitään hyvin.
Vitsi vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Koeajalla saa irtisanoa ilman syytä.
Laki on kyllä ihan eri mieltä kanssasi, tuollaista irtisanomisoikeutta ei koeajalla ole.
Voi teitä raukkoja, jotka asioitte vain tatuoimattomien ihmisten kanssa. Mistä te tiedätte, onko heillä tatuointeja? Monet raskaasti tatuoidutkin ottavat kuvansa paikkoihin, jotka saa peitettyä. Pyydättekö tarjoilijaa/kaupankassaa riisuutumaan alastomaksi, jotta voitte tarkistaa tatuointitilanteen? Menette ravintolan keittiöön katsomaan, onko kokilla tatuointeja? Olette suloisen naiiveja :)
Tatuoidut henkilöt pillastuu siitä että tatuointeja arvostellaan. Johtuu siitä että on itse tehnyt valinnan jota on aika vaikea peruuttaa ja sitten on pakottava tarve pitää ääntä että kaikki ihmiset sitten tykkäisi tästä omasta valinnasta.
Varmaan liittyy myös epävarmuuteen. "Varma" tatuoitu henkilö ei piittaa pätkääkään mitä joku on mieltä tatuoinnistaan, mutta juuri nämä epävarmat pillastuu.
Jos suututtaa kun joku ei tykkää tatuoinneista, niin on varma merkki että ei kannattaisi sitä tatuointia ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne tatuoinnit pätevyyteen vaikuttaa?
Ilman muuta vaikuttaa pätevyyteen.
Tunttuisi aika oudolta jos asiakaspalvelutehtävissä olevalla olisi esim. vit.u/kyr.ä tatuoitu otsaan.
Ajattelisi ainakin että olisi pätevä peruste irtisanoa ja ihan sen takia että asiakkaat tekee valintaa ja heikentää myyntiä tai vastaavaa.
Koska tunnetustihan ihmisellä ei voi olla mitään muuta tatuointia missään muussa paikassa kuten sinun esimerkistäsi käy selville.
Heh, samaa mietin minäkin. Kuinka monta vit.u/kyr.äotsaista tyyppiä olette tavanneet? Jestas, mitä jengiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä raukkoja, jotka asioitte vain tatuoimattomien ihmisten kanssa. Mistä te tiedätte, onko heillä tatuointeja? Monet raskaasti tatuoidutkin ottavat kuvansa paikkoihin, jotka saa peitettyä. Pyydättekö tarjoilijaa/kaupankassaa riisuutumaan alastomaksi, jotta voitte tarkistaa tatuointitilanteen? Menette ravintolan keittiöön katsomaan, onko kokilla tatuointeja? Olette suloisen naiiveja :)
Näin.
Jos työ edellyttää että ei tatuointeja näkyvillä paikoilla niin mistäpä niitä kukaan vaatteiden läpi näkisi.
Omat tatuoinnit on työaikana piilossa työvaatteiden alla eikä kukaan asiakkaista pysty pelkän naaman perusteella päättelemään onko mulla tatuointeja vai ei.
En kiellä tekemästä päätöksiäsi. Itselleni tärkeämpi kriiteri on aito osaaminen. Voin kyllä sanoa, tossa kun Ruotsin puolella olin ravintolassa syömässä, että vähän kummastelin meidän tarjoilijaa aluksi, koska hänellä oli paljon lävistyksiä, tatuointeja, ja jopa irokeesi.
Kun tarjoilija pääsi sitten töihinsä niin loppui kyllä yllätys. Oli nimittäin hemmetti paras tarjoilija ikinä, eikä kiinnostanu enää yhtään se ulkonäkö. Eka tarjoilija jolle annoin pohjoismaissa tippiä. En yleensä tipin antamisesta pidä, mutta tällä kertaa se palvelu oli niin paljon parempaa, kuin mitä olen ikinä kohdannut.
Pointtini on, kriitereita on monia ja saa olla. Itse priorisoin taitoa ja osaamista.