En jaksa lähteä koulun myyjäisiin

Vierailija

voinko laittaa sinne lapset kahdestaan ja antaa rahan kouraan että ostakaa jotain?

Kommentit (4)

Vierailija

Vihaan myyjäisiä. Lapset ostaa leivontatarvikkeet, tekee suuren työn ja leipoo, seisoo monta tuntia myyjäisissä, toisen lapsen vanhempi ostaa leivokset ylihinnalla. Helpommalla pääsis jos jokainen vanhempi antaisi 10 euroa tai muun summan. Säästyisi aikaa, rahaa, vaivaa ja mielenterveys.

Vierailija

Mies on töissä ja joudun raahaamaan 2v kaksoset mukana. Ei ne oo paikalla hetkeäkään. Mä en oikeesti jaksa. Voinko laittaa ne lapset sinne keskenään? Pyytää ostamaan ihan mitä ne haluu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vihaan myyjäisiä. Lapset ostaa leivontatarvikkeet, tekee suuren työn ja leipoo, seisoo monta tuntia myyjäisissä, toisen lapsen vanhempi ostaa leivokset ylihinnalla. Helpommalla pääsis jos jokainen vanhempi antaisi 10 euroa tai muun summan. Säästyisi aikaa, rahaa, vaivaa ja mielenterveys.

Olen erittäin samaa mieltä. Eri asia opettavuuden kannalta olisi, jos mentäisiin myymään johonkin, missä paljon muitakin ihmisiä ostaisi näitä leipomuksia, mutta ei noissa sisäpiirin jutuissa lapsilla mitään "oikeaa" myyntikokemusta tule. Olen itse ollut aika pihalla näistä jutuista, mutta noin vuosi sitten kyllä silmät aukesi, kun leivoin myyjäisiin ja sitten sain paikan päällä ostaa muiden leipomuksia. Koko päivä meni sen sijaan, että olisin voinut antaa rahan suoraan kouraan. Ja muut vanhemmat hehkutti, että hyvinhän tämä meni, tuli näin ja näin paljon rahaa. Ainakin lasteni koulussa ne on vielä äidit, jotka leipoo, ei lapset. Nytkin pitäisi jotain mokkapaloja vääntää erilaisiin tilaisuuksiin, mutta en ole enää viitsinyt. Muutenkin ihmettelen vähän sitä moraalia, kun koululla järjestetään jotain myyntijuttua ja järjestävä luokka kipaisee ostamaan karkit viereisestä kaupasta ja sitten ne myydään ilosta hihkuville ekaluokkalaisille tosi kalliilla, ja se rahankäyttöhän on monilla ihan holtitonta. Siis innostetaan muksuja käyttämään kaikki rahansa johonkin todelliseen hiilari- ja lisäainepaskaan (en ole karppi, mutta pakko sanoa näin) ja sitten kaikki ovat voittajia.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat