Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epätoivottu raskaus ja painajaismainen asetelma

Vierailija
10.12.2015 |

Noniin. Tilanne on siis se, että mulla on se paljonpuhuttu "tunne". Menkkoja ei näy eikä kuulu. Olen lähes täysin varma, että vatsassani on vieras - ja ehkä vähän turhan vieras.

Erosimme mieheni, kihlattuni, kanssa keväällä. Menin erosta täysin sekaisin ja kävin säännöllisesti hässimässä laastariani, ihmistä johon en tavallisesti kiinnittäisi mitään huomiota. Itse asiassa nyt ajateltuna hän on minusta jopa hieman etova. Käytimme kumia. Sitten välit ex-kihlatun kanssa alkoivat lämmetä ja saimme puhuttua asiat, joita olimme lykänneet kauan. Vanha liekki syttyi uudestaan. Loppukesästä "dumppasin" laastarin ja päätimme yrittää mieheni kanssa uudelleen, nyt hieman kasvaneina ja toisistamme oppineina. Kaikki oli hyvin.

Mulla on aina olleet todella epäsäännölliset menkat, joten en huolestunut ensimmäiseen kahteen viikkoon. Sitten alkoi pelottaa. En uskaltanut ostaa testiä. Täytin ajatukset millä tahansa muulla - enhän mä nyt vaan VOI olla raskaana. Testi löysi kotiini vasta eilen ja odottaa nyt lavuaarin luona.

Tilanne on painajaismainen. Ensinnäkin elämäntilanteeni on nyt täydellinen kaaos, johon lasta ei mitenkään voi sovittaa. Lapsen pitäminen olisi idioottimainen teko, hyvä että pystymme elättämään itsemmekään. Lisäksi en voisi mitenkään ennen syntymää tietää, kumman lapsi on, sillä harrastin seksiä niin lyhyen ajan sisällä kummankin isäehdokkaan kanssa - entä jos kumi on pettänyt ja se olisi tämän laastarini? Mieheni joutuisi kasvattamaan vihaamansa miehen lasta, minä kasvattaisin sekoilujeni hedelmää?

Abortistakin olen kauhusta jähmettynyt. Minulla on epävakaan persoonallisuuden diagnoosi ja takana 12 vuoden masennushistoria joka nyt juuri helpottanut. Näen sieluni silmin itseni antamassa sille solumöykylle nimen, sytyttämässä kynttilöitä, sekoamasta täysin päästäni surusta. Olen aina ollut aborttien puolestapuhuja, mutta nyt kun tilanne on kenties edessä itsellä.. Luen kauhutarinoita komplikaatioista ja musertavasta katumuksesta ja panikoin. Tilanne on kestämätön. Huomenna kun todennäköisesti näen ne viivat, murrun täysin. Ensiraskauteni piti olla kaunis yhteinen onnentäyttymys, vakaassa elämäntilanteessa yhdessä tämän kihlattuni kanssa. Nyt tunnen itseni likaiseksi ja pilatuksi. Elämän ihme väärään aikaan ja kenties väärästä siemenestä.

Kiitos jos luit, tunsin vain tarvetta avautua jonnekin. Saa haukkua lutkaksi tai mitä vain, ei tästä olo voi enää paskentua. Vittu mitä tuskaa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko korjata paria edellä kirjoittanutta: sosiaalisin syin voi saada painavista syistä abortin viikon 12 jälkeenkin, en muista oliko se viikolle 16 vai 20 asti, mutta lupaa pitää hakea kuten muutoinkin noilla viikoilla. Siskoni sai sosiaalisista syistä abortin viikolla 14, syyt: skitsofrenia (hoito vasta aloitettu) ja raskaus saatu selville vasta viikolla 12.

Mutta tosiaan, sitä ei kovin helposti saa, luulen kyllä että AP voisi saada epävakaan takia.

Vierailija
22/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälle kävi aikoinaan vähän samoin. Erosivat miehensä kanssa ja eron jälkeen ystäväni päätti "huvikseen" touhuta yhden vähän vajaan tyypin kanssa nähdäkseen, että osaako se oikeasti yhtään mitään. Tyhmä homma, mutta näin kuitenkin kävi. Ja arvaatte varmaan: heti kun ystäväni palasi yhteen miehensä kanssa, raskaustesti näytti plussaa. Väliä yhdyntäkerroilla noiden miesten kanssa oli vain muutama päivä...

Ystäväni päätyi aborttiin. Näki asiasta paljon painajaisia ja pelkäsi, ettei saa koskaan enää lapsia. Sai kuitenkin kaksi lasta ja on nyt jälkeenpäin sitä mieltä, että teki oikein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se testi jo!!

Vierailija
24/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako nimesi T-kirjaimella?

Vierailija
25/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon en Jumalia ole elämässäni kiitellyt, mutta tänään on sellaisen päivä. Testi oli negatiivinen. Aivan käsittämätön helpotuksen tunne. Itkettää ihan. Huimaa. AP

Vierailija
26/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet raskaana, niin raskauden kestosta tulee arvio alkion tai sikiön mittojen mukaan. Auttaisiko kokoarvio selvittämään, että kumpi on isä? Jos siis raskaus olisikin vasta alussa, niin olisiko silloin vain yksi isäehdokas?

Vierailija
27/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet raskaana, niin raskauden kestosta tulee arvio alkion tai sikiön mittojen mukaan. Auttaisiko kokoarvio selvittämään, että kumpi on isä? Jos siis raskaus olisikin vasta alussa, niin olisiko silloin vain yksi isäehdokas?

Vierailija
28/28 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon en Jumalia ole elämässäni kiitellyt, mutta tänään on sellaisen päivä. Testi oli negatiivinen. Aivan käsittämätön helpotuksen tunne. Itkettää ihan. Huimaa. AP

Huh, olipa hyvä uutinen! Itke nyt ihan rauhassa jos siltä tuntuu, ja yritä sitten suunnata ajatuksesi eteenpäin ja johonkin miellyttävämpään. Ja yritä antaa itsellesi anteeksi! Parempaa jatkoa!