"Näin menetin kaiken ja vajosin vuosikausiksi häpeään"

Vierailija

http://www.hs.fi/kuukausiliite/a1449206319448?jako=7812b20150655a2abbb01...

Aika uskomaton tarina. Millaisia ajatuksia herättää?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Pystyn samastumaan tuohon häpeän tunteeseen. Heräsi kyllä mielenkiinto tuota huijaajaporukkaa kohtaan. TOsi mielenkiintoinen juttu.

Vierailija

Ei ollut minusta uskomaton tarina.

Tietysti joku joka on elänyt koko elämänsä äärimmäisen yksioikoista ja mitään sanomatonta elämää, voi ajatella ettei mikään voi olla totta mikä on vähänkään erikoisempaa.

Pienessä kuplassaan elelevät ja aina samojen ihmisten kanssa tekemisissä olevat juntit siis eivät usko todeksi.

Vierailija

Oli kyllä. Itse mietin kyllä väkisinkin, että pakko oli olla jotain perustavan laatuista ongelmaa, että on noin halpaan mennyt... Tai on kyllä tosi vaikea edes käsittää, että miten joku voi langeta tuollaiseen, mutta toisaalta en ole tilannetta itse kokenut.

Vierailija

No tuli mieleen skientologia-dokkari. Siinäkin oli ihan tavallisen oloisia ihmisiä, jotka olivat lähteneet mukaan skientologiaan ja lahjoittaneet myös isoja summia liikkeelle. Ja olihan siinä yhteistäkin se tuon huijatun kanssa, että kun on vaikka ongelmia elämässä ja saa vähän avautua niistä, yhtäkkiä onkin sitoutunut maksamaan huijarille rahaa ja se on huijatun omastakin mielestä ihan oikeutettua. Toisaaltahan siihen liittyy häpeä, on kamalaa myöntää itselleen, että on tullut huijatuksi, ehkä siis parempi elää valheessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tietysti joku joka on elänyt koko elämänsä äärimmäisen yksioikoista ja mitään sanomatonta elämää, voi ajatella ettei mikään voi olla totta mikä on vähänkään erikoisempaa.

Pienessä kuplassaan elelevät ja aina samojen ihmisten kanssa tekemisissä olevat juntit siis eivät usko todeksi.

Olen ap ja en tarkoittanut, että en usko tarinaa. Minusta se se on äärimmäisen mielenkiintoinen ja ihmeellinen- sitä meinasin adjektiivilla "uskomaton".

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja en tarkoittanut, että en usko tarinaa. Minusta se se on äärimmäisen mielenkiintoinen ja ihmeellinen- sitä meinasin adjektiivilla "uskomaton".

En minä sinua tarkoittanutkaan sellaiseksi joka ei usko. Semmoisiakin ihmisiä on ketkä eivät usko mitään tuommoisia "höpöhöpöjä"

Vierailija

Mä mietin sitä, millä nuo huijarit tunnistavat uhrinsa. Tuskin aivan randomilla lähestyvät ihmisiä kadulla, koska onnistumisprosentti on silloin liian pieni ja samalla riskit kiinnijäämisestä kasvavat. Jotenkin he siis riittävällä todennäköisyydellä pystyvät tunnistamaan hyvin suggestioherkät ja helläsydämiset ihmiset, esim. sellaiset, jotka antavat usein rahaa katusoittajille tms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä. Itse mietin kyllä väkisinkin, että pakko oli olla jotain perustavan laatuista ongelmaa, että on noin halpaan mennyt... Tai on kyllä tosi vaikea edes käsittää, että miten joku voi langeta tuollaiseen, mutta toisaalta en ole tilannetta itse kokenut.

Ajattelin samaa aikaisemmin.

Toisaalta tiedän nykyisin useita noin nelikymppisiä naisia, jotka ovat alkaneet laittaa rahojaan ennustajalle, vaihtoehtohoitoihin tai verkostomarkkinointiin. Ei siinä muuten mitään, mutta lähinnä rahat on menneet. Tarot-kortteja ja erilaisia valmisteita ostellaan.

Näistä kenestäkään naisesta en olisi uskonut, että alkavat hakeutua tuohon suuntaan.

Vierailija

Mielenkiintoisesti kirjoitettu. Tuntui kuitenkin epätodelta minustakin. Miten hänen ystävänsä eivät puuttuneet? Vai pitikö kaiken salassa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä mietin sitä, millä nuo huijarit tunnistavat uhrinsa. Tuskin aivan randomilla lähestyvät ihmisiä kadulla, koska onnistumisprosentti on silloin liian pieni ja samalla riskit kiinnijäämisestä kasvavat. Jotenkin he siis riittävällä todennäköisyydellä pystyvät tunnistamaan hyvin suggestioherkät ja helläsydämiset ihmiset, esim. sellaiset, jotka antavat usein rahaa katusoittajille tms.

Kyllä musta sellaisen ihmisen, joka on yksinäinen ja ehkä epätoivoinenkin tunnistaa kehonkielestä ja liikkumisesta. Ja sen pelin avauksen pitää olla jotain neutraalia, että uhrin hälytyskellot eivät ala heti soimaan. Tässä tapauksessa uhri kutsuttiin kahville. Sitten pikkuhiljaa erilaisilla kysymyksillä testaillaan uhria ja pumpataan tietoja ulos, kuten jutun kirjoittaja kertoo. Ja näillä on varmaan useampaa yritystä samanaikaisesti päällä, joten joku varmasti nappaa.

Vierailija

Niin, miten jotkut ovat niin herkkäuskoisia?

Toisaalta munkin ystävä on käynyt huuhaakoulutuksissa ja ennustajalla. Tulos oli että hän on erityisherkkä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi noita julkaistaan? Saavat minut hyvin menestyneen miehen huonolle tuulelle... Roskiin vaan tommoset

Älä jaksa. Jos yksi keskustelu ilman provoilua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat