Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä enemmän meikkiä, sitä epävarmempi nainen

Vierailija

Eikös se vähän näin mene?

Kommentit (9)

Vierailija

Jep. Sama pätee vaatteisiin. Mitä siistimmät vaatteet, sitä epävarmempi. Mitä huolitellumpi ulkonäkö, sitä epävarmempi. Henkilökohtaisista mieltymyksistä ei varmasti ole kyse.

Vierailija

Voin mennä ilman meikkiä mihin vain, mutta pieni meikkaus ilahduttaa minua, koska näytän kivemmalta niin
Mikä tässä on epävarmuutta ?

Vierailija

Mitä puhtaammat kynnenaluset, sitä epävarmempi nainen. Mitä muhkeampi kaulahuivi, sitä epävarmempi nainen. Mitä kirkkaamman väriset vaatteet, sitä epävarmempi nainen. Mitä hoidetummat hampaat, sitä epävarmempi nainen.

Vierailija

Heh, meikkinaamat otti itseensä. En rinnaista hygieniaa ja meikkailua, sillä meikkailulla ei ole hygieenistä merkitystä.

Vierailija

Enpä nyt oikein tiedä.

Itse en meikkaa koskaan. Olen todella epävarma ulkonäöstäni. Minulla meikkaamisen puute tarkoittaa vain sitä, että a) en osaa ja b) olen luovuttanut jo vuosia sitten ulkonäköni suhteen. Minulla on parempi mieli, kun en edes katso peiliin. Eli joo, siltä osin voisi sanoa, että olen itsevarmempi. Olen itsevarmempi, kun unohdan, että näytän miltään. Voiko tuota sitten sanoa aidoksi itsevarmuudeksi, en tiedä.

Toisaalta minusta se on ihan hieno taito, osata meikata. Toki jotkut menevät mielestäni vähän liiallisuuksiin eivätkä osaa edes lähikaupassa käydä ilman pakkelia. Näin kolmekymppisenä mietin aina välillä, että olisikohan ihan kiva opetella meikkaamaan, pukeutumaan nätisti, jne. Jos vaikka joskus elämässään voisi olla edes osittain sinut fyysisen olemuksensa kanssa. Mutta jotenkin tuntuu, että tämä on sellainen taito, joka olisi pitänyt oppia jo nuorena. Vähän kuin pyörällä ajaminen... Mitä olen katsonut meikkaavia naisia, niin se tulee jo vähän kuin "luonnostaan" sellaisilta aikuisilta naisilta, jotka osaavat meikata.

Vierailija

Tavallaan totta. Itse meikkaan tosi näyttävästi ja pukeudun myös. Se on tavallaan huomion hakua ja itsetunnon pönkitystä tietyissä tilanteissa. Toisaalta voin kyllä kulkea ihmisten ilmoilla kokonaan meikittäkin ja olen silloin ihan yhtä epävarma itsestäni. Ei voi siis ainakaan sanoa että meikittä kulkeva nainen olisi automaattiset itsevarma

Vierailija

Nää... itse olen hyvin itsevarma, mutta katson, että arkimeikin meikkaaminen kuuluu samalla lailla asiaan kuin siistit vaatteet ja pesty, kammattu tukka.

Yhtä hyvin voisi väittää, että jos kampaa tukkansa aamulla, on epävarma nainen. Miksi se olisi eri asia, ap? Siksi, koska sinä kampaat, se on sinusta ihan ok ja perussiisteyttä, eikö niin...?

Eli tyypilliseen av-mammeron tapaan katsot, että sinun tapasi ovat ok, asiaankuuluvia ja normeja. Muut ovat turhia ja typeriä. Way to go...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat