Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kissat ei olisi niin pörröisiä ja söpöjä

Vierailija

Niin niiden häijy ja ilkeä luonne olisi paljon ilmeisempi ihmisille ja niitä pidettäisiin käärmeisiin ja hämähäkkeihin verrattavina otuksina.

Kommentit (14)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Höpsis! Meidän misu nuolaisee minua nenästä kun tervehditään :) Maailman suloisin kissa <3

Kissat ovat myös mestarimanipuloijia ja osaavat heittäytyä suloiseksi silloin kun haluavat jotain, esim. ruokaa.

Vierailija

Mitähän tuo meidän kissa mahtaa oikein olla vailla? Söi juuri vatsan täyteen ja nyt nukkuu sylissä kehräten ja kuolaten :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin niiden häijy ja ilkeä luonne olisi paljon ilmeisempi ihmisille ja niitä pidettäisiin käärmeisiin ja hämähäkkeihin verrattavina otuksina.

Ja jos hevoset ja lehmät lentäisi niin ajattele miten vaarallista ilmassa olisi. Hrrr, pelottaa ajatuskin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitähän tuo meidän kissa mahtaa oikein olla vailla? Söi juuri vatsan täyteen ja nyt nukkuu sylissä kehräten ja kuolaten :D

Toksoplasmoosi-loinen saa kissat tuntemaan seksuaalista vetoa ihmisiin. Se yrittää tartuttaa sinut. Häijy pikku paskiainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Onhan sitä karvattomiakin kissoja lemmikkeinä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Sfinx. Kuten myös käärmeitä ja hämähäkkejä. Ei mitään vikaa missään em. otuksessa.

Vierailija

Juu ehdottomasti, kissat on vaan ulkonäöllään onnistunut huijaamaan ihmisiä n. 10 000 vuoden ajan. Missään tapauksessa mitään kiintymyssuhdetta ei kissan ja ihmisen välille voi koskaan syntyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toksoplasmoosi-loinen saa kissat tuntemaan seksuaalista vetoa ihmisiin. Se yrittää tartuttaa sinut. Häijy pikku paskiainen.

Minä lähetän oman mirrini tartuttamaan sinuun toxoplasma elisat ja varicella zosterit. Beware.

ExoPol
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Miten teidän kissit nuolee nenänpäätä tervehtiessään ja kyöhnää ja nukkuu peiton alla vieressä ja vaikka mitä?

Meidän kissi tulee kyllä häntä pystyssä vastaan ja antaa silittää sen kerran tai pari. Ampasee sitten sohvia ja seiniä pitkin karkuun toiselle puolelle huonetta ja katsoo sieltä ylimielisin ilmein. Hän haluaa, että häntä hauskuutetaan ja hänen kanssaan leikitään, muttei juuri muuta..

Joskus, vain joskus hän tulee sohvalle viereen, kyöhnäytyy siihen oikein, mutta anna olla jos laitat käden siihen ja yrität silittää, niin eikö taas "se ilme" ja mielenosoituksellisesti häntä pystyssä siirtyy sohvan viimeisimpään nurkkaan katsomaan jotenkin tuomitsevasti ja pahasti..

Hän olisi NIIN ihana karvapörri halittavaksi, mutta omasta mielestään aivan liian ylempiarvoinen meille..=((

WraithTodd
Seuraa 
Liittynyt7.9.2015

ExoPol kirjoitti:
Miten teidän kissit nuolee nenänpäätä tervehtiessään ja kyöhnää ja nukkuu peiton alla vieressä ja vaikka mitä?

Meidän kissi tulee kyllä häntä pystyssä vastaan ja antaa silittää sen kerran tai pari. Ampasee sitten sohvia ja seiniä pitkin karkuun toiselle puolelle huonetta ja katsoo sieltä ylimielisin ilmein. Hän haluaa, että häntä hauskuutetaan ja hänen kanssaan leikitään, muttei juuri muuta..

Joskus, vain joskus hän tulee sohvalle viereen, kyöhnäytyy siihen oikein, mutta anna olla jos laitat käden siihen ja yrität silittää, niin eikö taas "se ilme" ja mielenosoituksellisesti häntä pystyssä siirtyy sohvan viimeisimpään nurkkaan katsomaan jotenkin tuomitsevasti ja pahasti..

Hän olisi NIIN ihana karvapörri halittavaksi, mutta omasta mielestään aivan liian ylempiarvoinen meille..=((

Meillä on kolme kissaa ja vain yksi on tuollainen paijattava (välillä ihan rasittavuuteen asti :D). Nukkuu aina vieressä, änkeää syliin rapsutettavaksi/silitettäväksi, kuolaa jos on tarpeeksi hyvä olo silityksen ja läheisyyden takia. Nytkin se makoilee tässä sylissä ja kehrää onnellisena.

Nuo kaksi muuta kattia ovatkin sitten ihan asia erikseen. Eivät pahemmin piittaa huomiosta eivätkä sitä oikein haekaan. Joskus, ehkä kerran kaksi kuukaudessa, suvaitsevat muutaman minuutin ajan silityksiä ja taas mennään. 

Kissatkin ovat täysin omia persooniaan, kuten ihmisetkin.

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

Vierailija

Meillä kaikki kissat ovat pitäneet paijaamisesta. Yksi oli äärimmäinen sylivauva ja tunki vieraidenkin syliin. "Epäsosiaalisin" ei halunnut olla sylissä lainkaan, mutta kehräsi (ja kuolasi) sohvalla tuntikausia silteltävänä. Kissan pitää tottua ihmiseen ja kosketukseen 2-6-viikkoisena pentuna. Maatiaiskissoilla niin ei aina käy. Useimmat tuntemani ovat hyvin seurallisia, mutta on niitäkin, jotka eivät halua läheisyyttä lainkaan.

Vierailija

ExoPol kirjoitti:

Mun kolmesta kissasta keskimmäinen on tuollainen! Kun tulen kotiin maukuu ja pyörii jaloissa ja hakee selvästi huomiota, mutta koskea ei saa :-D jos häntä silittää ku hän nukkuu sohvalla, vaihtuu nukkumapaikka heti sillä sekunnilla. Kaksi muuta kissaa ovat kunnon sylikissoja, pakkautuvat syliin moneksikin tunniksi iltaisin ja vanhin kissa viettää mielellään pitkiäkin aikoja istuen hartioilla samalla kun touhuilen kotiaskareita.

Sitten joskus keskimmäinen katti uskaltautuu myös syliin kahden muun kanssa ja sitten ei raaski liikkua sohvalta piiiitkään aikaan, kun kerrankin toinen tulee lähelle. Öisin keskimmäinen kissa nukkuu päälläni, lempipaikkoja ovat niska ja rintakehä ja herättyäni hän tassuttelee tyynyt ja mut ihan muodottomiksi.

Eli tämä mun keskimmäinen kissa haluaa läheisyyttä omilla ehdoillaan, ei anna koskea mutta tulee itse lähelle ja se riittää mulle. Noita pieniä hetkiä kun se rakas karvapallero änkeää syliin kahden muun kaveriksi ja makaa yöllä puoliksi pään päällä oppii arvostamaan. Jos kissasi ei halua kosketusta niin sun pitää vaan oppia se koska aina pitää mennä kissan ehdoilla, hän osoittaa sulle hellyyttä omin tavoin ilman fyysistä kontaktia :-) jotkut ei vaan tykkää olla sylissä/siliteltävänä ja esimerkiksi mun keskimmäisen kissan kaikki sisarukset, emo ja vielä emonkin emo on ihan samanlaisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ExoPol kirjoitti:

Mun kolmesta kissasta keskimmäinen on tuollainen! Kun tulen kotiin maukuu ja pyörii jaloissa ja hakee selvästi huomiota, mutta koskea ei saa :-D jos häntä silittää ku hän nukkuu sohvalla, vaihtuu nukkumapaikka heti sillä sekunnilla. Kaksi muuta kissaa ovat kunnon sylikissoja, pakkautuvat syliin moneksikin tunniksi iltaisin ja vanhin kissa viettää mielellään pitkiäkin aikoja istuen hartioilla samalla kun touhuilen kotiaskareita.

Sitten joskus keskimmäinen katti uskaltautuu myös syliin kahden muun kanssa ja sitten ei raaski liikkua sohvalta piiiitkään aikaan, kun kerrankin toinen tulee lähelle. Öisin keskimmäinen kissa nukkuu päälläni, lempipaikkoja ovat niska ja rintakehä ja herättyäni hän tassuttelee tyynyt ja mut ihan muodottomiksi.

Eli tämä mun keskimmäinen kissa haluaa läheisyyttä omilla ehdoillaan, ei anna koskea mutta tulee itse lähelle ja se riittää mulle. Noita pieniä hetkiä kun se rakas karvapallero änkeää syliin kahden muun kaveriksi ja makaa yöllä puoliksi pään päällä oppii arvostamaan. Jos kissasi ei halua kosketusta niin sun pitää vaan oppia se koska aina pitää mennä kissan ehdoilla, hän osoittaa sulle hellyyttä omin tavoin ilman fyysistä kontaktia :-) jotkut ei vaan tykkää olla sylissä/siliteltävänä ja esimerkiksi mun keskimmäisen kissan kaikki sisarukset, emo ja vielä emonkin emo on ihan samanlaisia.

Niin, ja sylissä oleminen on kissastani myös jotain aivan kauheaa! Ei saa ottaa syliin, muuten rimpuilee, huutaa ja tulee selvä pakokauhu. En sitten tiedä että mistä voi johtua, mutta en siis todellakaan ota häntä syliin jos ei ole pakko. Esimerkiksi kynnenleikkuu on yhtä helvettiä minulle ja varsinkin kissalleni, mutta silloin sylissä pitäminen on välttämätöntä.

T. Edellisen viestin kirjoittaja

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat