Muita minimalismin löytäneitä?

Vierailija

Heippa! Kyseenalaistan nykyään vahvasti kulutuskulttuuria. Tuntuu uskomattomalta, että
kaupat määrittävät kelvollisuutamme ja syyllistävät kahmimaan lisää ja lisää. Tuhansilla nuorilla on luottotiedot miinuksella, koska on haluttu "kelvata"
ja eletty velaksi.
Kotona on nykyään ihana olla, aina suht siistiä ja kaikella paikkansa. Meitä 2 aikuista ja 1 lapsi 45 neliössä. Ei tarvitse kokoajan stressata rahasta, että kuinka saisi lisää tavaraa ja suuremman kodin, aikaa on tärkeille asioille. Ainoa asia joka harmittaa, on että monet tutut pitävät vauvan syntymän jälkeen kotiamme kaatopaikkana, jonne voi dumpata kaiken itselle turhan krääsän:( onneksi olen oppinut sanomaan ei, jos tavaraa silti tulee, se menee suoraan riskiin, kuinka helpottavaa:)

Olisi kiva kuulla muilta ideoita, mistä kaikesta olet luopunut? Mitä et tarvitse/kaipaa jne.

Kommentit (8)

Vierailija

Olen opiskelija, joten minimalistisesti täytyisi joka tapauksessa elää. Vihaan silti sitä, jos ympärillä on krääsää. Mieluummin panostan laatuun ja sekin vain silloin, kun oikeasti tarvitsee jotakin. Kun ei ole shoppaillut merkkikuteita kaapit täyteen, niin ei tuota mitään vaikeuksia ostaa tarpeen tullen vaikka tyylikästä uutta tablettia. Vaatteissa ja asusteissa löytää helposti laatua keskihinnalla, ei ole mitään järkeä ostella turhanpäiten yhdessä pesussa virttyviä vaatteita tai vain merkin takia. Mieluummin muutamia ryhdikkään näköisiä vaatteita kuin sellaisia, joiden kanssa täytyy yhdistellä kymmenen muutakin kappaletta, etteivät ne näytä halvoilta räteiltä. 

Vierailija

Olen köyhästä perheestä, eli tottunut niukkuuteen ja opiskeluaika jalosti sitä vielä lisää. Nyt rahaa olisi, mutta en kaipaa materiaa. Minulle riittää se että tiedän tarvittaessa voivani ostaa vaikka mitä. Harrastuksiin menee joskus rahaa ja hyvään ruokaan, mutta muuten en oikein rahaa käytä mihinkään. 

Vierailija