Muita minimalismin löytäneitä?

Vierailija

Heippa! Kyseenalaistan nykyään vahvasti kulutuskulttuuria. Tuntuu uskomattomalta, että
kaupat määrittävät kelvollisuutamme ja syyllistävät kahmimaan lisää ja lisää. Tuhansilla nuorilla on luottotiedot miinuksella, koska on haluttu "kelvata"
ja eletty velaksi.
Kotona on nykyään ihana olla, aina suht siistiä ja kaikella paikkansa. Meitä 2 aikuista ja 1 lapsi 45 neliössä. Ei tarvitse kokoajan stressata rahasta, että kuinka saisi lisää tavaraa ja suuremman kodin, aikaa on tärkeille asioille. Ainoa asia joka harmittaa, on että monet tutut pitävät vauvan syntymän jälkeen kotiamme kaatopaikkana, jonne voi dumpata kaiken itselle turhan krääsän:( onneksi olen oppinut sanomaan ei, jos tavaraa silti tulee, se menee suoraan riskiin, kuinka helpottavaa:)

Olisi kiva kuulla muilta ideoita, mistä kaikesta olet luopunut? Mitä et tarvitse/kaipaa jne.

Kommentit (8)

Vierailija

Olen opiskelija, joten minimalistisesti täytyisi joka tapauksessa elää. Vihaan silti sitä, jos ympärillä on krääsää. Mieluummin panostan laatuun ja sekin vain silloin, kun oikeasti tarvitsee jotakin. Kun ei ole shoppaillut merkkikuteita kaapit täyteen, niin ei tuota mitään vaikeuksia ostaa tarpeen tullen vaikka tyylikästä uutta tablettia. Vaatteissa ja asusteissa löytää helposti laatua keskihinnalla, ei ole mitään järkeä ostella turhanpäiten yhdessä pesussa virttyviä vaatteita tai vain merkin takia. Mieluummin muutamia ryhdikkään näköisiä vaatteita kuin sellaisia, joiden kanssa täytyy yhdistellä kymmenen muutakin kappaletta, etteivät ne näytä halvoilta räteiltä. 

Vierailija

Olen köyhästä perheestä, eli tottunut niukkuuteen ja opiskeluaika jalosti sitä vielä lisää. Nyt rahaa olisi, mutta en kaipaa materiaa. Minulle riittää se että tiedän tarvittaessa voivani ostaa vaikka mitä. Harrastuksiin menee joskus rahaa ja hyvään ruokaan, mutta muuten en oikein rahaa käytä mihinkään. 

Vierailija

Minulle minimalismi on elämäntapa. Materian sijasta ostan kokemuksia ja elämyksiä. Kun aloitin karsimaan kaiken krääsän pois elämästä se tuntui aluksi vaikealta, mutta mitä pidemmälle prosessi eteni sen helpottuneempi olo tuli. Olin sitonut itseni kotiin "nauttimaan" tavaroista mutta sen oikean nautinnon olen saanut harrastuksista, kulttuurista ja matkustelusta. Nykyään koen suurta ahdistusta jos joudun ostamaan jonkun tavaran jota joudun kotona säilyttämään.

Vierailija

Meillä on vähän samanlainen henki. Tuntuu, että koko ajan tekis mieli vaan karsia ja karsia, vaikka just vähän aika sitten yks tuttu kommentoikin, ettei meillä muka ole mitään tavaraa. Itse kun näen turhaa krääsää kaikkialla. Nyt viimeisin on kirjat, miksi ihmeessä säilytän kertaalleen jo luettuja kirjoja hyllyssä, kun voin mennä kirjastoon jos haluan jonkun uudelleen lukea. Mieheni haluaisi säilyttää oman alansa oppikirjoja, mutta itse tätä hiukan ihmettelen, kun ei ole viimeisen viiden vuoden aikana yhtäkään tällaista kirjaa avannut. ...Muuten olemme kyllä miehen kanssa ihan samaa mieltä turhasta roinasta ja itse asiassa just pari viikkoa sitten luovuttiin turhista lakanoista ja astioista. Helpompi hengittää, kun paikat ei tursua.

Vierailija

Minä en ole edes oppinut ostamaan krääsää tai turhia vaatteita. Olen hankkinut kirjoja eniten ja osaan tuunata ja ommella ja ostan huonekalut käytettynä usein. Käytän esineet ja muut loppuun joten en osta koskaan esim. halpoja kenkiä

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en ole edes oppinut ostamaan krääsää tai turhia vaatteita. Olen hankkinut kirjoja eniten ja osaan tuunata ja ommella ja ostan huonekalut käytettynä usein. Käytän esineet ja muut loppuun joten en osta koskaan esim. halpoja kenkiä
o

Sama täällä. En osta enää juurikaan vaatteita. Tai jos ostan, niin sitten tarkoin harkittuja, yleensä luomupuuvillaisia ja mielellään euroopassa valmistettuja vaatteita. Kengät mulla on käytössä monta vuotta, kun huolellisesti hoidan ja tarvittaessa vien suutariin. Kaksi vuotta sitten ostin uuden talvitakin, kunnollisen Fjällrävenin, joka varmaan menee seuraavat kymmenen vuotta. Niin ja meillä myös kaikki huonekalut ovat käytettynä hommattuja, täyspuisia ja hyvälaatuisia, joita voi tarvittaessa maalata ja korjata. #6

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat