Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka saan painon alas ja elämänmuutoksen pysymään?

Vierailija

Hei! Eli olen nyt jo jonkin aikaa kärsinyt painostani. Olen nuori (20) ja olen aina ollut hieman pyöreä. En ole iknä ollut BMIn mukaan ylipainoinen, tai edes lievästiylipainoinen. Nyt olen vuoden sisällä lihonnut n. 5kg ja alan olla niillä rajoille, että jos lihon vielä sen n. 3kg olen lievästiylipainoisen puolella. (juuri ja juuri) olen siis 160 cm ja 62kg

Haluaisin laihduttaa ja saada elämän siihen kuntoon, että no, eläisin terveellisesti, eikä tarvitsisi panikoida painoa.

Ongelmani aina on ollut se, että olen ollut tyytyväinen kroppaani. Paljon pyöreämpi kuin ystäväni, mutta vaatteissa kokoluokkaa (36)-38 (s)-m. Riippuen mistä ostaa ja minkä mallinen vaate on.

Ruumiinrakenteeltani olen lyhyehkö ja tanakka. Rinnat löytyvät, lantio on leveä, mutta kapeahko vyötärö. EN ole 90-60-90 tiimalasi, mutta selkeä vyötärö kumminkin on näkyvissä. Lihaksiakin on varsinkin jaloissa ja keskivartalossa. Välillä peilistä katsoessa näytän hoikahkolta mielestäni, varsinkin oikeissa vaatteissa, mutta välillä tuntuu etten mahdu enää edes istumaan tavan tuolilla ilman, että leviän sen laitojen ylitse.

Olen harrastanut tanssia n. 6 vuotta, joten tiedän omaavani myös lihasmassaa, joka painaa. Lihaksien päällä on kuitenkin ylimääräistä josta haluaisin eroon.

Koen eläväni suht terveellisesti, vaikka parannettavaa löytyy. Syön suht terveellistä ruokaa, yleensä kanaa/kalaa ja vihanneksia, kasvisruokaa. Leipää syön satunnaisesti ja valkeaa pastaa/riisiä erittäin harvoin. Liikun melko vähän, vain tanssitunnit (2krt 75min/vko) ja hyötyliikunnat päälle.

Ja kaikki hyvä tietenkin maistuu, jäätelö, suklaa, viini, juustot, leivonnaiset yms. Napostelu onkin paheeni.

Miten saisin lisättyä arkiliikuntaa elämääni ja pitämään sen osana arkeani? Tai kuinka pääsisin herkkujen napostelusta eroon? Olen monta kertaa aloittanut lenkkeilyn, mutta viikon-kahden jälkeen en vain enää halua mennä lenkille, ja lenkkeily jää. Samoin vannon että ryhdyn herkku lakkoon, jaksan viikon.

Kuinka saisin itsekuria?!

Saa kertoa kaikkia eri konsteja lukosta jääkaapin oveen ja tynnyrissä seisomiseen. Pussi dietteihin yms. en ole valmis lähtemään. Haluan elämänmuutoksen, kuinka onnistun?!

Kommentit (4)

Vierailija

Ei ole poppakonsteja, oma päätös vain. Katso että ruokavaliosi on terveellinen ja tasapainoinen, liikuntaa tulee riittävästi, ja päätä että pysyt siinä. Ei kukaan osta niitä naposteluja ja syötä niitä sulle, ihan itse sun pitää ne jättää kauppaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tässä dokumentissa asia ok fenomenologi kyse hidas idean asbesti

OK! Asia harvinaisen selvä!

Vierailija

Aivan varmasti lähtisi 5-10kg jos lopettaisit/vähentäisit napostelua. Tuntuu, että se on ainoa todellinen paheesi. Tää on nyt vähän sellainen valintojen maailma. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat