Mitä ajattelet ihmisestä joka suivaantuu kun puhutaan kateudesta yleisesti

Vierailija

Ja että se on yksi inhimillisimmistä tunteista. Mitä ajattelet jos joku suivaantuu tällaisessa tilanteessa ja tuo esille että "minä en ainakaan ole kateellinen, en ole koskaan ollut"?

Kommentit (7)

Vierailija

Ajattelen, että hän on ollut tilanteessa, jossa kateutta on käytetty lyömäaseena häntä vastaan siitä, millä tavalla hän on käyttäytynyt. Siksi kateudesta puhuminen tuo heti mieleen hänelle tuon kateellisuudesta syyttelyn. Ja hän kokee siksi tarvetta kiistää, että olisi kateellinen.

Ja ei ole itse mikään pohdiskelijatyyppi, jos ei voi miettiä vain kateutta ilmiönä.

Vierailija

Symppaan häntä, koska en itsekään ole kateellinen, ja silloin kieltämättä ärsyttää se, että minuun koitetaan soveltaa määreitä jotka eivät vain sovi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Symppaan häntä, koska en itsekään ole kateellinen, ja silloin kieltämättä ärsyttää se, että minuun koitetaan soveltaa määreitä jotka eivät vain sovi.

Mutta aloituksessahan kerrottiin, että puheenaiheena oli kateus yleisesti eikä se, onko tämä henkilö itse ollut kateellinen.

Vierailija

Ärsyyntyy siitä, jos oletetaan, että on kateellinen? Varsinkin minua ärsyttää ne ihmiset, jotka luulevat, että heille ollaan kaikesta kateellisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mutta aloituksessahan kerrottiin, että puheenaiheena oli kateus yleisesti eikä se, onko tämä henkilö itse ollut kateellinen.

Onhan keskustelu voinut mennä niin, että "kaikki ovat kateellisia, jos jollain on lokki-valaisin".

Vierailija

Tulee mieleeni anoppini. Hänkään ei ole omien sanojensa mukaan ollut ikänä kateellinen kellekkään mistään. Ok. Hyvä juttu. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että kateus on myös ihan normaali tunne monelle ja siitä saa puhua. Liiallinen kateus on tietenkin inhottava piirre, mutta esim. sisarusten välinen kateus on aika normaali juttu lapsilla. En tykkää, että anoppi halveeksi lapsiemme tätä tunnetta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin? Ei poista sitä tosiseikkaa että siinä samalla tuodaan julki oma käsitys siitä, että kaikki olisivat kateellisia. Ymmärrän että ei-kateellista henkilöä sellainen kategorisointi voi nyppiä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat