Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaisi mennä vasemmalle. Minä haluaisin pitää vielä mahdollisuudet auki. Mitä tehdään?

Vierailija
09.12.2015 |

En ole ollenkaan varma, ettei meille enää tulisi lapsia. Niitä on nyt kaksi ja olen 30-vuotias. Mies on 32-vuotias. Voiko mies päättää tuon itsekseen? Entäs sitten, jos minä haluankin sen kolmannen ja toinen on jo tehnyt peruuttamattoman päätöksen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen miten ihmiset ei tarkasta viestejää n saati otsikkoa.

Vierailija
22/25 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on provo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi edes kuvittelet, että mies tarvitsisi lupaa sinulta?!

Kokemusta ei ole, mutta olen ymmärtänyt että lääkärit haluaa kuulla puolisoa myös, eikä niitä tehdä alle kolmikymppisille. Ajattele, jos nainen ei saisi aborttia ilman että mies olisi mukana.

Olet mmärtänyt väärin.

Hmm. Niin kai.

"

Sterilisaatio voidaan suorittaa joko naiselle tai miehelle. Sitä tulee pitää pysyvään raskaudenehkäisyyn tähtäävänä, peruuttamattomana toimenpiteenä. Se on ainoa ehkäisymenetelmä, jonka saamista säädellään lailla. Hakijan tulee täytää jokin seuraavista edellytyksistä:

Hakijalla on yksin tai yhdessä aviopuolisonsa kanssa yhteensä kolme alaikäistä lasta

Hakija on täyttänyt 30 vuotta

Raskaus vaarantaisi hakijan hengen tai terveyden

Hakijan mahdollisuudet muulla tavoin ehkäistä raskaus ovat epätavallisen huonot

On syytä otaksua, että hakijan jälkeläisillä olisi tai heille kehittyisi vaikea sairaus tai ruumiinvika

Hakijan sairaus tai muu siihen verrattava syy vakavasti rajoittaisi hänen kykyänsä hoitaa lapsia

Sterilisaatiota varten tarvitaan lääkärinlausunto. Sen saa esimerkiksi neuvolalääkäriltä, terveyskeskuksesta tai gynekologilta. Pariskunnan harkitessa sterilisaatiota on hyvä mennä vastaanotolle yhdessä, jotta voidaan arvioida, kummalle puolisoista toimenpide kannattaa tehdä. Näin myös molemmat osapuolet saavat tarkkaa tietoa itse sterilisaatiosta. Varsinaista lupaa puolisolta ei sterilisaatioon tarvita.

Valtaosa (yli 90%) tehdään Suomessa naiselle. Muualla maailmassa miesten osuus on huomattava. Suomessakin miehen sterilisaatio, vasektomia, on nopeasti yleistymässä. Miehen sterilisaatio voidaan tehdä poliklinikalla paikallispuudutuksessa, naisen sterilisaatio voidaan tehdä joko synnytyksen yhteydessä, jolloin munanjohtimet ovat lähellä ihon pintaa, muussa tapauksessa toimenpide tehdään nukutuksessa tähystysleikkauksessa eli laparoskopiassa.

"

Lue ajatuksella

"Hakijan tulee täyttää _jokin_ seuraavista edellytyksistä"

"Hakija on täyttänyt 30 vuotta"

Ei tässä tilanteessa kysytä vaimolta, vaikka ei olis yhtään lasta.

Vierailija
24/25 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen mennä vasemmalle ja muista, että sinulla on aina oikeus ottaa oikealta.

Vierailija
25/25 |
10.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olitteko aiemmin keskustalaisia?

Tulikohan tämä nyt väärään ketjuun..?

ap

Mäkin ajattelin otsikosta että mies muuttumassa kommunistiksi :)