Harmittaa, kun en koskaan tule olemaan siro
Olen ylipainoinen, mutta laihtunut nyt selvästi. Vaikka kropassani ei olisi grammaakaan ylimääräistä, en silti olisi siro, vaan olisin silti riski.
Kommentit (50)
Minua taas harmittaa etten ole isompiluinen ja rotevampi. Minä meinaan olen luustoltani todella siro. Olen 161 cm pitkä, nuorena painoin luonnostani semmoiset 47 kg. Kengänkokoni on 35 ja käteni ovat niin pienet että säännöllisesti joku kauhistelee miten pienet kädet mulla on, kuin lapsen kädet.
Joo, olin ihan kivan näköinen keijukainen kaksikymppisenä, mutta kun kolmenkympin jälkeen on alkanut tulla painoa lisää (vaikka kuinka yritän taistella sitä vastaan), niin näytän ihan kauhealta. Painan nyt nelikymppisenä 64 kg. Tämä ei olisi useimmille mittaisilleni mikään kauhean näköinen paino - harva näyttää vielä tässä painossa lihavalta, korkeintaan vaan varsin kurvikkaalta tai vähän rotevalta. Mutta mun pienessä sirossa kropassani kaikki läski on mennyt valtavaksi kaljamahaksi keskikroppaan, sekä kaksoisleuaksi naaman alle + poskiin. Näytän todella läskiltä vaikka painoindeksi on vielä normaali. Pötsinympärys naisella 106 cm, ei hyvä.
Mustakaan tuskin siroa saa. Painan 62 kiloa ja pituutta on 162 mutta kylkiluut törröttää silti ja selkäranka paistaa kauas eli harvinaisen isot luut vissiin on (enkä nyt väitä että paino joutuisi siitä, vaan nimenomaan ihmettelen että näin painavalla ihmisellä luut tuolla tavalla pistää ulos). Jos makaan selälläni, näen kylkiluuni tissien takaa. :D
Minä taas olen aina ollut todella siro, kapeat ranteet ja kapeat nilkat, ohuet sormet, pienet kädet. Tällä hetkellä painoindeksi 21 ja paino saatetaan arvata 10 kg alaspäin, kun läski kerääntyy oikeisiin paikkoihin (eli lantiolle ja perseeseen, helppo peittää kellohelmaisella hameella tms). Todennäköisesti olisin ylipainoisenakin sitten vaan sellainen pieni ja pyöreä sen sijaan että näyttäisin rotevalle, varsinkin kun käsiin ja jalkoihin ei keräänny massaa.
Omalle luustolleen ei voi mitään. Mielummin ottaisin kauniit kasvot.
ssss kirjoitti:
49&50&51: Niin mitä?? Ylimääräistä voi olla alipainoisellakin, ei se tarkoita että on lihava!
Et vastannut, mitä se ylimääräinen on?
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
49&50&51: Niin mitä?? Ylimääräistä voi olla alipainoisellakin, ei se tarkoita että on lihava!
Ylimääräinen on tietenkin läskiä! Toisilla sitä on enemmän kuin toisilla, osalla alipainoisista huomattavasti vähemmän kuin normaali- tai ylipainoisilla.
Läski on rasvaa, ja ihmiskehossa kuuluu olla rasvaa, etenkin naisella. Alipainoisen rasva ei ole ylimääräistä. Onko teidän mielestä kehonkoostumuksen rasvaprosentti ylimääräprosentti?
18-39 -vuotiaan naisen normaali rasva% on 21-32,9. Omani on 21,5 %, paljonko siinä on ylimääräistä? Viskeerinen rasva 2.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Jokainen voi olla siro silloin, kun kropassa ei ole ylimääräistä! Kate Middleton ja Victoria Beckham ovat tästä loistavia esimerkkejä. Molemmat olivat rotevia ennen laihduttamista.
No ei kukaan esimerkiksi 185-senttinen nainen voi siro olla. Ei vaikka kuinka laiha olisi.
No joo, totta. Mutta laiha voi olla!
Tässä puhuttiinkin siroudesta eikä laihuudesta. Aloittaja halusi olla siro. Se on eri asia kuin laiha.
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Ylimääräinen on tietenkin läskiä! Toisilla sitä on enemmän kuin toisilla, osalla alipainoisista huomattavasti vähemmän kuin normaali- tai ylipainoisilla.
Läski on rasvaa, ja ihmiskehossa kuuluu olla rasvaa, etenkin naisella. Alipainoisen rasva ei ole ylimääräistä. Onko teidän mielestä kehonkoostumuksen rasvaprosentti ylimääräprosentti?
En tiedä rasvaprosenteista, mutta kyllä monella alipainoisella on vara kiinteyttää.
Et tiedä rasvaprosenteista, mutta jakelet tuollaisia näkemyksiä? Naisen normaali hormonitoiminta tarvitsee tarpeeksi rasvaa. Liian pieni rasvan määrä aiheuttaa mm. kuukautisten poisjääntiä ja kilpirauhasongelmia. Jos on alipainoinen, rasvaa on grammoina vähemmän kuin normaalipainoisella, jolla sama rasva%. Enpä siis kehottaisi ketään alipainoista laihduttamaan tai kiinteyttämään (tarkoituksella rasvaa pois), korkeintaan kehittämään lihaksiaan parempaan kuntoon, jolloin myös paino voisi nousta normaaliksi. Tietysti sairas ihminen ei voi näin ajatella, vaan näkee itsensä liian rasvaisena, oli paino ja koko mikä hyvänsä.
Toisilla vain on esim. leveät hartiat ja kädet. Eivät ne siitä laihduttamalla kapene. Minusta vaikuttaa kuitenkin siltä, että jos kasvot ovat sirot ja lapsenomaiset, ei muulla ulkonäöllä ole mitään merkitystä miesmarkkinoilla.
Miksi et voi vaan seistä sanojesi takana? Puhuit itsesi pussiin, hyväksy asia tai myönnä edes mitä sanoit.