Syömishäiriötä(kö)?

Seuraa 
Liittynyt8.12.2015

Hei.
Onko minulla syömishäiriö? Olen ylipainoinen (86.5kg), mutta ajatusmallini on vinksallaan. Ollut jo vuosia. Olen aina pitänyt itseäni lihavana, silloinkin kun olin vielä normaalipainoinen. Aloitin lenkkeilyn viime keväänä ja sen jälkeen kaikki oireet ovat pahentuneet. En siedä katsoa itseäni peilistä ilman, että alkaa kuvottamaan. Vaa'alla on pakko ravata monta kertaa päivässä ja nyt avopuolisoni sanoi, että häntä on alkanut huolestuttamaan, koska tuntuu etten syö enää ollenkaan. Vielä muutama viikko sitten söin melkein kokoajan jotain, mutta nyt olen vähentänyt syömisiäni paljon ja samalla katson, että en syö mitään mikä lihottaisi kovasti. Tänään koin suuren ahdistuksen, kun minulle tarjottiin kääretorttua. Ahdistus siitä pienestä palasta oli niin kova, että säikähdin sitä tunnetta. Tunnen nälkää paljon päivä aikana, mutta en uskalla syödä, koska pelkään lihoavani vielä entisestään. Olen välillä todella masentunut ja itkuinen, kun paino ei ole laskenutkaa sillä tavalla kun olisin halunnut. Olen koittanut netistä etsiä, jos jollain olisi vaikka ollut tätä samaa, mutta en koe olevani syömishäiriöinen.

Kommentit (1)

Vierailija

Hei. Kyllä sinulla taitaa olla - tai jokin muu psyykkinen ongelma. Jos haluat laihduttaa, sen ei pitäisi aiheuttaa noin paljon ahdistusta (että yksi kääretorttupala saa romahtamaan henkisesti), eikä varmasti ole järkevää olla koko ajan nälkäinenkään, se voi lipsahtaa pahimmassa tapauksessa vaikka anoreksiaksi. Ehdottaisin että menet pikimmiten juttelemaan lääkärille tai psykoterapeutille! Voit heiltä saada ehkä apua laihdutukseenkin, jos päätät sitä jatkaa. Tsemppiä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat