Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuttuisitko/miten jos saisit tietää, että teini-ikäisen lapsesi kaverin kotona.....!!!

Vierailija
08.12.2015 |

...Ryypätään niin, että reippaasti vielä alaikäisetkin (noin 16 v) saa juoda, harrastaa irtoseksiä, oksennella ja sammua umpikännissä ja lasten kavereille ostetaan juomat myös jos on rahaa maksaa ne!!!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelisin, miten ole kasvattanut lapseni, jos hänellä on tuollainen kaveri. Seura tekee kaltaisekseen.

Eli puuttuisin vain omiin tekemisiini, en lapsen kaverin perheen.

Vierailija
2/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasun paikka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin lastensuojeluilmoituksen.

Vierailija
4/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin. En tiedä miten.

5/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tällaista tapahtuu? Varmasti puuttuisin, jos olisi todisteita tuollaisesta, mutta ihmettelen mistä tiedät kaiken tämän?

Vierailija
6/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelisin, miten ole kasvattanut lapseni, jos hänellä on tuollainen kaveri. Seura tekee kaltaisekseen.

Mihin on kadonnut vanha kunnon solidaarisuus?

Vierailija
7/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin aiheesta av:lle keskustelun hyvien vinkkien toivossa.

Vierailija
8/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaankaan puuttuisi. Muistan omasta nuoruudesta, että joidenkin vanhemmilla oli sellainen ajatus, että "parempi kun juovat täällä kotona silmien alla eikä tuolla kaduilla missälie, jos juotava on". En kyllä moisesta menosta hyvääkään ajattelisi, mutta tuskin sentään puuttuisi jos kyseessä olisi 16v->, jotka joissain maissa saavat jo laillisesti juodakin. 

Jännä, miten pöyristyneitä kaikki ovat. Kyllä itse muistan omasta nuoruudestani, että joidenkin kavereiden luona sai juoda ja joidenkin kavereiden vanhemmat osti lapsilleen siideriä. Ei se 70-luvulla syntyneille ollut niin harvinaista. Nykyään ollaan valistuneempia. 

Omat vanhempani eivät kylläkään ostaneet juomia saati hyväksyneet alaikäisen kännijuomista. 

Vierailija
9/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin on kadonnut vanha kunnon solidaarisuus?

Järjen valoon. Kun saa kuulla jotain, kannattaa kahdesti miettiä, paljonko siinä on totuutta mukana. Tuo ap:n teksti sopii aika moneen perheeseen, jos teinejä kaupungilla kuuntelet. Tosin ei koskaan sen kertojan omaan.

Teilläkö ei saa vatsataudissa oksennella ilman, että teet lasun?

Vierailija
10/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...Ryypätään niin, että reippaasti vielä alaikäisetkin (noin 16 v) saa juoda, harrastaa irtoseksiä, oksennella ja sammua umpikännissä ja lasten kavereille ostetaan juomat myös jos on rahaa maksaa ne!!!

En antais jatkossa teinille rahaa :) No, eipä ole tullut tuollaista vastaan, joten en osaa arvella, miten reagoisin, sen verran kaukana meidän piireistä tuollainen.

Uutena vuotena olen kyllä vähän tuollaista menoa, ei toki irtoseksiä, mutta kyllä on nuorisokin juonut... Ei kyllä noin pahasti, että olisivat oksennelleet, kuten eivät aikuisetkaan.

Vierailija
11/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varmaankaan puuttuisi. Muistan omasta nuoruudesta, että joidenkin vanhemmilla oli sellainen ajatus, että "parempi kun juovat täällä kotona silmien alla eikä tuolla kaduilla missälie, jos juotava on". En kyllä moisesta menosta hyvääkään ajattelisi, mutta tuskin sentään puuttuisi jos kyseessä olisi 16v->, jotka joissain maissa saavat jo laillisesti juodakin. 

Jännä, miten pöyristyneitä kaikki ovat. Kyllä itse muistan omasta nuoruudestani, että joidenkin kavereiden luona sai juoda ja joidenkin kavereiden vanhemmat osti lapsilleen siideriä. Ei se 70-luvulla syntyneille ollut niin harvinaista. Nykyään ollaan valistuneempia. 

Omat vanhempani eivät kylläkään ostaneet juomia saati hyväksyneet alaikäisen kännijuomista. 

70-luvun lapsille ei ole teini-iässä siideriä kyllä ostettu... muuten samaa mieltä.

Vierailija
12/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

70-luvun lapsille ei ole teini-iässä siideriä kyllä ostettu... muuten samaa mieltä.

Miksi ei ostettu siideriä?

ohis

Vierailija
13/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut siideriä Suomessa olemassakaan! Voi hyvää päivää kuinka pihalla te olette oikeasti. 

Vierailija
14/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostettiin 70-luvun lopun lapsille... -95 tuli siideri helposti saataville taviskauppoihin ja oli iso hitti nuorilla. 

Vierailija
15/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut siideriä Suomessa olemassakaan! Voi hyvää päivää kuinka pihalla te olette oikeasti. 

Kukahan tässä on pihalla... Alkossa on myyty omenasiideriä 60-luvun alusta ja meidän paikkakunnalla on/oli Alko. Enemmän vaihtoehtoja siidereihin ja saatavuus muualtakin kuin Alkosta tuli 95-vuoden alussa, jolloin 70-luvun lopulla syntyneet olivat edelleen alaikäisiä. 

Vierailija
16/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei ostettu siideriä?

ohis

No niinpä. Alkosta sitä on saanut 60-luvun alkupuolelta ja eri makuvivahteissa S-marketista jne. 90-luvun puolivälistä. En mää ainakaan kaljasta tykännyt silloin enkä edelleenkään.

Vierailija
17/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt tuota , olin juuri 16v täyttänyt kun olimme juuri 18v poikakaverini vanhempien mökillä niin että hänen vanhempansakin olivat ystävineen siellä, vanhemmat ystävineen joivat pirtua ja niin mekin. Makasin kolme kesäistä päivää oksentaen,  ensimmäisen vuorokauden puoli tajuttomana alkoholimyrkytyksestä. Vanhemmat vain naureskelivat että taisi tyttö juoda vähän liikaa, minua vaan hävetti en edes tajunnut että hengenlähtö taisi olla lähellä.

Vierailija
18/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt ohi aiheen mutta aina kun puhutaan nuorten alkoholikäytöstä niin mammat ovat aina kuorossa huutamassa että meillä ei lapset juo koska me liikumme hyvissä piireissä ja meidän lapsi juo ehkä kaksi lasia viiniä kun täyttää 18. Sori mutten usko sekuntiakaan.

Olen itse helsingin kermapersepiireistä ja mehän dokattiin nuorena. Suurin osa sai juotavaa vanhemmilta mutta rangaistuksia sateli jos jäi kiinni övereistä tai myöhästyi kotiintuloajasta.

Mitä nyt olen katsellut niin siitä että itse olin teini niin porukka juo nykyään enemmän ja nuorempana mutta ilmeisesti ei kenenkään lapset täältä:D

Nyt yliopistolla kun katsoo fukseja, niin niistä pahimmat örveltäjät ja yhdenyönsuhteita harrastavat ovat niitä jotka vasta aikuisiällä ovat päässeet viinan makuun ja jotka eivät nuorena saaneet käydä bileissä (mutta eihän mun muksu sellaista...). On toki paljon niitä jotka osaavat juoda normaalisti.

T. T "hyvissä piireissä" kasvanut, hyvin elämässä pärjäävä nainen 23v joka aloitti juomisen 15 v

Vierailija
19/19 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin nämä lapseni kaverin vanhemmat, niin saattaisin esim. tokaista jossain tavatessa, että "Teillä oli kuulemma vauhdikkaamman sorttiset juhlat viikonloppuna." ja perään tarkkaavaisen terävä katse. Odottaisin innolla mitä siihen tuumaisivat, mielelläni keskustelisin aiheesta enemmänkin. En tekisi lasua tms. Omille lapsille lisävalistusta ja paasausta alkoholin vaaroista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä