Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Milloin kertoa raskaudesta työnantajalle?

puh

Eli otsikko. Milloin teidän mielestä on hyvä kertoa esimiehelle raskaudesta?

Kommentit (6)

Vierailija

Minä olen kertonut noin viidennellä kuukaudella, kun rakenneultra on ohi. Ei tarvitse sitten koko konttorille selitellä, jos jotain tulee. On ollut neljä keskenmenoa, yksi viikolla 16. Pakko on kertoa muistaakseni vasta seitsemännellä kuukaudella.

Vierailija

Mä kerroin jo rv8 jotta sain neuvola ym käynnit alustaalkaen tehdä työajalla. Viimeistään se olisi paljastunut paria vkoa myöhemmin kun oli haettava saikkua pahoinvoinnin vuoksi. Ja olisihan mahdollisesta km:sta saatu saikkukin paljastanut jo asia joten sikäli sama kun vaitiolovelvollisuus esimiehellä kuitenkin on.

Sijaisen kannalta ei niin kiire ole, kun hakea ei käynnistetä ennenkuin lomaa on haettu ja sitä ei voi hakea ennen raskaustodistusta jonka sai rv22.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä kerroin jo rv8 jotta sain neuvola ym käynnit alustaalkaen tehdä työajalla. Viimeistään se olisi paljastunut paria vkoa myöhemmin kun oli haettava saikkua pahoinvoinnin vuoksi. Ja olisihan mahdollisesta km:sta saatu saikkukin paljastanut jo asia joten sikäli sama kun vaitiolovelvollisuus esimiehellä kuitenkin on.

Sijaisen kannalta ei niin kiire ole, kun hakea ei käynnistetä ennenkuin lomaa on haettu ja sitä ei voi hakea ennen raskaustodistusta jonka sai rv22.

Ja mulla siis vakityö ja hyvin toimiva työyhteisö/asiallinen esimies. Ehkä eri tilanteessa olisin lykännyt kertomista.

Vierailija

Itse kerroin rv 8. Muuten en olisi, mutta piti pyytää vapaata sairaalakäyntiä varten ja tuntui kurjalta alkaa valehtelemaan. Suhde esimieheen sen verran hyvä, että olisin voinut kertoa myös huonot uutiset.

Esimies vaihtui rv 15 ja uudellekin kerroin heti tilaisuuden tullen. Työkavereille kerroin joskus rv 20, kun maha alkoi näkyä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat