Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies vähättelee ja on ilkeä

Vierailija
08.12.2015 |

Meillä on ollut vähän ongelmia viimeaikoina. Miehellä on joku ihme ongelma aina muka "vitsailla" siitä, että minä muka nalkutan. Nämä "vitsit" tulevat ihan yllättävissä tilanteissa, sellaisissa joissa en todellakaan sano mitään negatiivista edes, mielestäni nalkutan harvemmin muutenkaan. Se oli tänään liikaa ja ärähdin, että lopettaisi sen ja sitten olikin jo kunnon riita pystyssä. Suuttuessaan mies huutaa ja paiskoo tavaroita, tietyssä pisteessä uhkaa erolla. Minä olen enemmän viilipytty ja tänään meni minullakin ärsyyntymiskynnys ja sanoin, että erotaan vaan.
Ärsyttää, kun mies jotenkin tuntuu vähättelevän minua. Riidan aikana hän sanoi, että haluaisi pariterapiaan, mutta ei jaksa vaivautua minun kanssani, koska olen "vain tyttöystävä". Olemme olleet kuitenkin neljä vuotta yhdessä, saman verran kun hän oli ex-vaimonsa kanssa ollut kaiken kaikkiaan. Minuun vain ei näköjään voi panostaa samallalailla, kuin häneen pystyi.
Olen saanut tarpeekseni miehen vihanhallintaongelmista ja ilkeistä möläytyksistä. Tiedän, että hän yrittää taas pian luikerrella takaisin luokseni, vaikka tänään(kin) palautti minulle avaimeni suurieleisesti. Olen vain niin kyllästynyt siihen, kun kohdellaan kuin arvotonta roskaa.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK

Vierailija
2/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaxuhali<3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

<3

Vierailija
4/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yksipuolista tekstiä. Olet siis viaton enkeli.

Vierailija
5/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia.

Vierailija
6/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
7/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaistoat varmaankin ihan oikein, mies ei näytä pitävän sinua kummoisessakaan arvossa. Itse ainakin lähtisin tuollaisesta suhteesta, koska tuskin se ainakaan paremmaksi muuttuu, ellei miehen suhtautuminen muutu kokonaan. 

Vierailija
8/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ap on niin sanonut? Eikä tässä ole kai siitä kyse, onko joku viaton enkeli, vaan siitä että kannattaako jatkaa suhteessa jossa toinen ei arvosta pitkäaikaista seurustelukumppaniaan edes sen vertaa, että vaivautuisi hänen kanssaan lähtemään parisuhdeterapiaan.

Vierailija
9/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut siltä kuulostaa. Mutta on se keskusteleminen toisen kanssa hankalaa, kun hän alkaa huutamaan ja paiskomaan tavaroita - yksi väärä lause riittää. Usein myös poistuu jonnekin useiksi päiviksi, mutta tällä kertaa ei voinut. Helppo siinä on olla se "enkeli", kun toisen käytös on tuota.

Lisäksi voin sanoa, että minä en koskaan, missään tilanteessa hauku häntä rumasti vaikka itse saan kuulla vaikka mitä ilkeää hänen suustaan. Oma vikani tietenkin, kun olen suhteeseen jäänyt.

AP

Vierailija
10/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaxuhali<3

Ap, älä välitä näistä, ovat todennäköisesti yhden ja saman tyypin kirjoittamia. Kaikilla ihmisillä kun ei ole kykyä / halua samaistua toisen vaikeaan elämäntilanteeseen.

Vierailija
11/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut siltä kuulostaa. Mutta on se keskusteleminen toisen kanssa hankalaa, kun hän alkaa huutamaan ja paiskomaan tavaroita - yksi väärä lause riittää. Usein myös poistuu jonnekin useiksi päiviksi, mutta tällä kertaa ei voinut. Helppo siinä on olla se "enkeli", kun toisen käytös on tuota.

Lisäksi voin sanoa, että minä en koskaan, missään tilanteessa hauku häntä rumasti vaikka itse saan kuulla vaikka mitä ilkeää hänen suustaan. Oma vikani tietenkin, kun olen suhteeseen jäänyt.

AP

'Rumasti haukkuminen on henkistä väkivaltaa, eikä sellaiseen kuulu kenenkään suostua. Jos ei elämänkumppaniaan kunnioita sen vertaa, että kohtelisi tätä asiallisesti, on parempi että pysyy vaan yksinään.

Vierailija
12/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motiivisi tälle aloitukselle kiinnostaisi. Mihin suuntaan haluaisit keskustelua viedä. Jaxuhaleja vai saatanallista syyllistämistä miestäsi kohtaan, kannustusta jättämiseen? 

Vierailija
13/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvon sinua jättämään narsistisesta persoonallisuushäiröstä kärsivän miesystäväsi. Se ei tuosta parane, vaan pahenee ja seuraavaksi alkaa myös fyysinen väkivalta. Tämän tiedän itse kokeneena, en opuksista lukeneena.

Vierailija
14/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motiivisi tälle aloitukselle kiinnostaisi. Mihin suuntaan haluaisit keskustelua viedä. Jaxuhaleja vai saatanallista syyllistämistä miestäsi kohtaan, kannustusta jättämiseen? 

Ap varmaankin kaipaa neuvoja. Kuten että mitä itse tekisit jos olisit vastaavassa tilanteessa. 

Vai onko sinusta ok, jos toinen haukkuu rumasti, uhkailee jatkuvasti jättämisellä ja ei vaivaudu tekemään mitään suhteen eteen vaikka on oltu yhdessä 4 v?

Vierailija
15/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neuvon sinua jättämään narsistisesta persoonallisuushäiröstä kärsivän miesystäväsi.

:'DDD

Vierailija
16/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihanhallintaongelmissa usein on noin, että raivareiden, joita purkautuu milloin mistäkin vähäisestä yllykkeestä, kohde ei tosiaan ole millään normaalilla mittapuulla niitä aiheuttanut. Ei näistä asetelmista vaan voi vääntää symmetrisiä, vaikka kuinka yrittäisi.

Vierailija
17/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun puoliso jatkuvasti pilkkaa, vähättelee ja loukkaa niin rakkautta ei juuri enää ole jäljellä. Käytöksellään osoittaa ettei enää arvosta sinua.

Vierailija
18/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap varmaankin kaipaa neuvoja. Kuten että mitä itse tekisit jos olisit vastaavassa tilanteessa. 

Vai onko sinusta ok, jos toinen haukkuu rumasti, uhkailee jatkuvasti jättämisellä ja ei vaivaudu tekemään mitään suhteen eteen vaikka on oltu yhdessä 4 v?

Varmaankin.

Eikä todellakaan ole ok. Tuntuu hölmöltä länkyttää tuubaansa itsestään selvistä asioista ettei tuollainen käytös ole ok. Senkö ap haluaa kuulla, sen minkä varmaan jo tietääkin. Siksi kysyin aloittajan motiivia aloitukselleen. Hän ei kysy mitään, ei spekuloi sen tarkemmin mistä tilanne voi johtua, jne...

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja, kumpi olikaan tyhmempi toistaan. Aloittaja on jo iso tyttö ja on tehnyt elämässään omia valintoja, päätöksiä ja arvioita, että on tuossa tilanteessa. Ongelma on tuotu esille ja hakeeko hän tällä ratkaisuja ongelmaansta vain vain empatiaa.

Vierailija
19/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin.

Eikä todellakaan ole ok. Tuntuu hölmöltä länkyttää tuubaansa itsestään selvistä asioista ettei tuollainen käytös ole ok. Senkö ap haluaa kuulla, sen minkä varmaan jo tietääkin. Siksi kysyin aloittajan motiivia aloitukselleen. Hän ei kysy mitään, ei spekuloi sen tarkemmin mistä tilanne voi johtua, jne...

Käyttäytyjä ja käytöksen mahdollistaja, kumpi olikaan tyhmempi toistaan. Aloittaja on jo iso tyttö ja on tehnyt elämässään omia valintoja, päätöksiä ja arvioita, että on tuossa tilanteessa. Ongelma on tuotu esille ja hakeeko hän tällä ratkaisuja ongelmaansta vain vain empatiaa.

Empatian hakemisessa tuskin on mitään väärää, vai mitä?

Kun itsellesi tapahtuu jotain ahdistavaa ja tulee ongelmia, ethän vaan tule kertomaan niistä tänne tai kenellekään muuallekaan, koska ne ovat kaikki ihan omaa syytäsi? Ja jos vaikkapa sinua kohdellaan jotenkin väärin (petetään, raiskataan, hakataan), muista se että sinä olet se käyttäytymisen mahdollistaja, jooko? Sovitaanko näin?

Vierailija
20/24 |
08.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli tarpeeksi edellisessä suhteessa jo se, että mies uhkaili aina suuttuessaan erolla, vaikkei mitään tavaroiden paiskomista tms. ollutkaan. Jossain vaiheessa muistutin, että ei minua kovin montaa kertaa tarvitse uhkailla jättää, helpostihan minusta eroon pääsee. Näin sitten kävi, yhden kerran kun jälleen oli dramaattisesti tekemässä eroa niin otin tarjouksen vastaan enkä suostunut enää erosta perääntymään, vaikka mies oli ihan ihmeissään miten nyt sillä kertaa otin sen "niin tosissani". Eihän hän oikeasti halunnut erota! Minun puoleltani kyseessä ei kuitenkaan ollut mitään vallankäyttöä, vaikea se on vaan loppujen lopuksi uskoa suhteen jatkuvuuteen kun sitä uskoa koko ajan romutetaan riitojen yhteydessä, tarkoitti sitä tai ei.

Niinpä me erottiin enkä ole katunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän