Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tiedän, ettei kirpparin villapaidassa ole luteita?

Vierailija

Ostin käyttämättömän oloisen kirjoneulevillapaidan kirpputorilta 3 eurolla. Lasten. Mitä, jos siinä onkin syöpäläisiä?

Miten käsittelette itse kirpparivaatteet? En yleensä osta kirppareilta.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Minä väsynyt luin, että kipparin. Olin jo neuvomassa, että katso, missä kunnossa sen laiva on ja mieti, onko huolesi aiheellinen. 

Laita se neule saunaan pariksi tunniksi. Eiköhän sillä lähde kaikki syöpäläiset.

Vierailija

Joko olet kuljettanut paitaa ilman umpinaista muovipussia käsilaukussasi, auton penkillä..? :O

Jos et viitsi koko saunaa lämmittää yhden villapaidan vuoksi, niin laita uuni lämepenemään 80 asteeseen ja nakkaa paita sinne muutamaksi tunniksi.

Luteitakin kirppareilta voi saada (hyi oksennus! En ikinä uskaltaisi ostaa sieltä huonekaluja!),

mutta todennäköisemmin villavaatteiden mukana tuo kotiin vyöturkiskuoriaisia. Niistä on lähes mahdotonta päästä eroon jos ne kerran asettuvat taloksi.

Vierailija

Laitan aina ostokset kirpparilla muovikassiin. Kassi suljettuna takakonttiin. Kotona säilytän ulkona kunnes ehdin pestä ostokseni eli suoraan pussista pyykkikoneeseen ja pesuun. Tai lavuaariin ja pesuun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hautaa se muovipussissa maahan kahdeksi viikoksi.

Jos asut kaupunkialueella, niin johonkin puistoon.

Vierailija

Hyi. Kovin laittaa miettimään taas kerran, miä kirpputorilta voi enää ostaa. Onko pehmolelut peräisin jostain kihomatoperheestä tms. Sellaiset jää kyllä ostamatta joita ei voi pestä... Liian hyvin pussitetut tavaratkin voi olla riskiostos. Olen ostanut mm.myyjän muovittamia puutarhalehtiä, jotka haisivatkin ihan homeelle. Ja pussitettuja pehmoja 4 kpl, joista kahdessa oli reikä ja yksi haisi epämääräisen oksettavalle. :(

Vierailija

Säilytä sitä umpinaisessa pussissa, odota paukkuvia pakkassäitä ja laita se sitten ulos tuulettumaan. Lopuksi ravistele ja harjaa, ja/tai pese miedolla pesuaineella. Johan on piru, jos ei ötökät häviä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laitan aina ostokset kirpparilla muovikassiin. Kassi suljettuna takakonttiin. Kotona säilytän ulkona kunnes ehdin pestä ostokseni eli suoraan pussista pyykkikoneeseen ja pesuun. Tai lavuaariin ja pesuun.

Luteet ei kuole missään lavuaaripesussa, pitäisi pestä 60 asteessa koneessa. 

Vierailija

Siis olen aiemmin ostanut paljon asioita käytettynä. En vaatteita, mutta ison osan huonekaluista, kirjoja, jne. Astioitakin. Nyt alkoi vaan mietityttää, kun niin paljon lehdissäkin on luteista.

Kaveri sai turkuskuoriaisia kirpputorilöydöistä.

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat