jouluapua ryhmässä valehtelija. Varokaas!

Vierailija

Katsoin yhden Jouluapua ryhmää fb:ssa. No, yksi avun hakija ilmoitti että jäätiin miehen kanssa kesällä työttömäksi. Perheessä 6 lasta. Yllättynyt miten köyhää on ja ei rahat riitä. Laitoin hiiren henkilön nimen kohdalle, ja siinä sanotaan että hän on aloittanut opiskelut eräässä koulussa 2015 syksyllä. Hänellä kuitenkin pienehköjäkin lapsia. APUA SAA hakea! Mutta olen sitä mieltä että jos tietoisesti jäät pois työelämästä, ja haluat olla opiskelija, niiin eihän sulla ole mahdollisuuttakaan tienata, ainakaan 3 seuraavaan vuoteen. Opiskelijan tulotkin on pienemmät kuin työttömän. Näitä pikkulasten kanssa opiskelijoita en ymmärrä. Sulla on suurperhe. Älä kuluta omaan opiskeluhaaveeseesi. Mee vaikka puhelinmyyjäksi, Se on nyt prioritteetti, että lapset saisi paremman lapsuden.Perehtykäähän vähän niihin jotka ruinaa apua, kyllä heitä silti auttaa saa, mutta voi olla tietoistakin heittäytymistä avun varaan joillain.ainakin pitä rehellisesti kertoa tilanteenne muille!

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Minusta taas on paljon järkevämpää lähteä opiskelemaan uutta ammattia, jos vanha ammatti ei enää työllistä. Juuri sillä satsataan tulevaisuuteen eikä jäädä vuosikymmeniksi yhteiskunnan tukien varaan. Minä ainakin avustan mieluummin sellaisia, jotka edes yrittävät tehdä jotain parantaakseen tulevaisuuttaan.

Tuo ehdotus puhelinmyynnistä on toki ihan hyvä, mutta sillä hommalla vain harvat tienaavat niin paljoa, että rahalla eläisi. 

Vierailija

Vai olisiko ehkä niin, että lähti opiskelemaan, kun työt loppuivat ja vanha ala ei työllistä? Jos julkisessa profiilissa ilmoittaa opiskelevansa, niin en kyllä sanoisi huijariksi. Jotain rajaa tähän ihmisten mollaamiseen, kiitos.

Vierailija

"En usko, että olen koskaan ennen ollut tällaisessa tilanteessa. Ja mun kumminkin pitäis nyt olla onnessani, kun saan opiskella. " 40 vuotias aikuinen keski-ikäinen. Tietämättä tarkemmin syitä, epäilen ettei olisi 25 vuoteen päässyt opiskelemaan. No, tää on tätä. Kulutit nuoruutesi missä kun piti opiskella ja hankkia se ammatti ja elatus? Ja sitten kun lapsillasi olisi vuoro olla se lapsi, ja saada hyvä lapsuus, äiti meneekin opisklelemaan, ja elää omaa unelmaansa ja omaa lapsuuttaan?

en kritisoi auttamista, Mutta tuntuu omalta valinnalta. Jokainen tietää ettei opintotuella elätetä lasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
"En usko, että olen koskaan ennen ollut tällaisessa tilanteessa. Ja mun kumminkin pitäis nyt olla onnessani, kun saan opiskella. " 40 vuotias aikuinen keski-ikäinen. Tietämättä tarkemmin syitä, epäilen ettei olisi 25 vuoteen päässyt opiskelemaan. No, tää on tätä. Kulutit nuoruutesi missä kun piti opiskella ja hankkia se ammatti ja elatus? Ja sitten kun lapsillasi olisi vuoro olla se lapsi, ja saada hyvä lapsuus, äiti meneekin opisklelemaan, ja elää omaa unelmaansa ja omaa lapsuuttaan?

en kritisoi auttamista, Mutta tuntuu omalta valinnalta. Jokainen tietää ettei opintotuella elätetä lasta.

Mä olin 34-vuotias sairaanhoitaja, kahden lapsen yksinhuoltaja, kun sain kuulla sairastavani nivelreumaa. Tiesin jo silloin, että en tule pääsemään sairaanhoitajan työstä vanhuuseläkkeelle. Olin 38, kun lähdin opiskelemaan toista alaa ja hieman yli 40, kun valmistuin. Olen pystynyt luomaan tällä uudella alalla uran, jossa palkkani on kolminkertainen sairaanhoitajan palkkaani verrattuna. Pystyn tekemään etätöitä ja voin käydä yksityislääkärillä hoidattamassa kaikki sairauteni. Lisäksi voin avustaa joka joulu useilla sadoilla euroilla niitä, joilla asiat eivät ole yhtä hyvin. Juu, oli täysin oma valintani lähteä opiskelemaan toiselle alalle, mutta varmasti kaikista paras valinta, mitä olen koko elämäni aikana tehnyt. 

Vierailija

Ap tässä.HUOM: Ilmeisesti olinkin käsittänyt virheellisesti että ryhmän ylläpitäjä oli se avun tarvitsija ja  työtön! Eli, ylläpitäjä joka oli lisännyt tuon avunpyynnön opisklee, mutta avuntarvitsija siis ei vaan on oikeasti työtön! Pahoittelen! Korjasin tämän ettei tule väärä käsitystä, niin kuin minä ensin sain. Ei se asvunpyytäjä siis valehdellut.

Silti mielpiteeni on edelleen sama opiskelevista vanhemmista: jos jäät pois työelämästä ja siirryt perheellisenä opiskelijaksi, olet omilasi.

Vierailija

"Voi olla tietoistakin heittäytymistä avun varaan." Siis kuvitteletko ap, että joku jättäytyy pois töistä laiskuuttaan ja kuvittelee että jouluapua-ryhmistä sadaan sitten jatkossa ruuat ja kaikki muukin lapsiperheen elämään tarvittava???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Oletko jotenkin täysin pihalla nyky-yhteiskunnasta? Todella harva pysyy samassa ammatissa koko työuransa ajan. Kaikkia 25 vuoden takaisia ammatteja ei ole edes enää olemassa ja monella ennen hyvin työllistävällä alalla työntekijöiden tarve on pudonnut minimiin. Esim. oma alani jolla olin 10 vuotta katosi käytännössä kokonaan Suomesta ja jouduin opiskelemaan uuden pätevyyden 39-vuotiaana. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ap tässä.HUOM: Ilmeisesti olinkin käsittänyt virheellisesti että ryhmän ylläpitäjä oli se avun tarvitsija ja  työtön! Eli, ylläpitäjä joka oli lisännyt tuon avunpyynnön opisklee, mutta avuntarvitsija siis ei vaan on oikeasti työtön! Pahoittelen! Korjasin tämän ettei tule väärä käsitystä, niin kuin minä ensin sain. Ei se asvunpyytäjä siis valehdellut.

Silti mielpiteeni on edelleen sama opiskelevista vanhemmista: jos jäät pois työelämästä ja siirryt perheellisenä opiskelijaksi, olet omilasi.

'

Opiskelua kyllä tuetaan ja kannustetaan aika paljonkin, ja kuten tässä ketjussa ovat jo muutkin sanoneet niin minäkin avustan mieluummin tuollaisia jotka oikeasti tekevät jotain tilanteensa parantamiseksi ja vaikka opiskelevat uuden ammatin. Sohvalla röhnöttäville tai pienen palkkansa vaikka röökiin käyttäville ei multa paljon sympatiaa heru.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on paljon järkevämpää lähteä opiskelemaan uutta ammattia, jos vanha ammatti ei enää työllistä. Juuri sillä satsataan tulevaisuuteen eikä jäädä vuosikymmeniksi yhteiskunnan tukien varaan. Minä ainakin avustan mieluummin sellaisia, jotka edes yrittävät tehdä jotain parantaakseen tulevaisuuttaan.

Tuo ehdotus puhelinmyynnistä on toki ihan hyvä, mutta sillä hommalla vain harvat tienaavat niin paljoa, että rahalla eläisi. 

todellakin on. Siksi opot patistavat 15-vuotiaita ammattikouluihin tai jatkoopiskeluun nuorena ennen kun on ne lapset tehnty. Joku näkyy olleen välittämättä tästä. Joku valitsi oman tien, ja jättää hankkimatta se ammatti. Sen sijaan aletaan tekemään suurpehettä. Sitten kun on lasten vuoro olla lapsia, äiti vetää välistä, varastaa lasten lapsuuden, ja aloittaa 40-vuotiaana oman nuoruutensa alusta, joka piti aloittaa 16-vuotiaana. Ja sitten itketään kun meni kaikki väärinpäin. ja ei ole kynttilää. 

Vierailija

Ahhahhah hah :D
Ei stana :)
Mikä ketju.......
Mutta kamoon, laskettaisko jokainen opiskeleva nyt tästä hetkestä alkaen plussaksi.
Meille kaikille.
Toivon, että taivas pudottaa valtavan läjän apurahaa jouluksi kaikille, jotka opiskelevat.
Jätetäänkö kateus tauolle?
Pariksi viikoksi vaikka kokeeksi?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat