Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TUPAKOITSIJAT LOPETTAKAA! JOS LOPETAT ALLE 45 VUOTIAANA SINULLA ON LÄHES YHTÄ SUURI TODENNÄKÖISYYS SELVITÄ HENGISSÄ KUIN EI TUPAKOIVALLA...

Vierailija

Näin oli ihan todettu australiassa. Sillä tupakan vakavat sairaudet iskevät lähes aina vanhemmalla iällä.

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Nyt rupes vituttamaan. Mä olisin siis voinut tuprutella koko tähän astisen elämäni?!

N43 - ikänsä ilman tupakkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis selvitä hengissä vanhuusikään asti

Ap

Kuka nyt kovin vanhaksi haluaakaan, jos ei muuta niin pää pettää.

Vierailija

Ei mulla ole mitään halua elää pitkään. Ei siis mitään syytä lopettaa. Toive olisi ettei kovin pitkään tarvisi elää, ei jaksaisi vanhuudenvaivoja ja hidastumista. Eiköhän jo 20 vuotta jatkunut alkoholin suurkulutus + röökaaminen ja äärimmäisen epäterveellinen ruokavalio täytä toiveeni lyhyestä eliniästä, vaikka vielä näin nelikymppisenä olen huolestuttavan terve.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se onkin sit kivaa kituuttaa jollain 1500 e- verot eläkkeellä, miettiä miten selviytyä. Onko se pitkä elämä niin tavoiteltavaa?

Vierailija

Hei mahtavaa! Olen koko elämäni polttanut ja nyt tänä random ihmisen av-palstan caps lockilla tyylittömästi kirjoitettu viesti sai silmäni avautumaan!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mistä katsotaan vanhuusikä? Ja entä kun ihminen ei halua elää vanhaksi? Ei ole ketään toista ihmistä ja sairaudet runtelee kehoa...

Mistä ihmeestä kumpuaa tämä ajatus halusta elää pitkään? Onko se kiva olla 70, 80, 90-vuotiaana vuodeosastolla makaamassa pitkällään vaipat pöksyissä? Kukaan ei tule teitä katsomaan ketään ei kiinnosta... Makaat siinä sitten tulee lounas siinä lähihoitaja lappaa sinun  suuhusi lounaskeiton alle kahden minutin... Sitten olet taas yksin suljet silmäsi ja mietit miten elämä oli joskus mukavaa nyt vaan toivot kuolemaa... No niin lounas tuli vaippaan. NO iltapalan jälkeen saan uuden vaipan.

Sitten tulee iltapäivä kahvi sitä saa juoda puolikuppia sekin nopeasti koska henkilökunnalla ei ole aikaa. Koitan kertoa kun ulostin vaippaan... en saa mitään vastakaikua. HUOH.... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole mitään halua elää pitkään. Ei siis mitään syytä lopettaa. Toive olisi ettei kovin pitkään tarvisi elää, ei jaksaisi vanhuudenvaivoja ja hidastumista. Eiköhän jo 20 vuotta jatkunut alkoholin suurkulutus + röökaaminen ja äärimmäisen epäterveellinen ruokavalio täytä toiveeni lyhyestä eliniästä, vaikka vielä näin nelikymppisenä olen huolestuttavan terve.

Vielähän se Lemmykin porskuttaa, vaikka vauhti onkin hidastunut aika tavalla. Harva meistä lähtee saappaat jalassa ja diabeteksen komplikaatioihin tai COPD:hen kuoleminen eivät ole kovin nopeita tai helppoja tapoja kuolla.

Vierailija

On totta, että ap on söpö ja herttainen. Tykkään hänestä.  Kivalta tuntuu tuo huoli meistä röökaajista. Huoli, ei paheksunta. Kiitos siitä. Ja pahoittelut siitä, että en edes yritä lopettaa. On yksi kolmesta rakkaimmasta harrastuksestani. Ei riippuvuus (olen välillä pitkäänkin ilman tupakkaa), mutta nautintoaine. Kuten kahvi, viini, joskus olut jne.

Vierailija

Olen aika paljon tekemisissä tupakoivien ihmisten kanssa. Pääsääntöisesti voidaan sanoa, että heidän suhtautumisensa elämään ja terveyteen on hyvin erilainen kuin sellaisilla ihmisillä, jotka panostavat terveellisiin elämäntapoihin. Iso osa heistä suhtautuu todella rennosti sairauksiin ja kuolemaan. Joku keuhkosyöpä tai keuhkoahtauma saatetaan nähdä vääjäämättömänä. Ajatukset tupakoinnin lopettamisesta saattavat herättää kovan röhönaurun.

Mutta siis kaikkihan täältä kuolevat. Toiset ennemmin ja toiset myöhemmin. Toiset kivuliaasti ja toiset vähemmän kivuliaasti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat