Liikunnallisen naisen yliaikainen käynnistetty raskaus?

Apua, täytin juuri 30v

Esikoiseni meni 2 vko yli lasketu ajan ja käynnistettiin. Nyt odotan toista loppuraskaudessa ja toivon että käynnistyisi itsestään. Mistään en löydä tietoa, mikä merkitys raskauden aikana treenaamisella on synnytykseen. Onko myös paljon liikkuvilla yliaikaisia raskauksia? Löytyykö täällä joku joka olisi treenannut loppuun saakka muutakin kuin rauhallista kävelyä ja silti menty käynnistykseen? Omalta osalta on treenit jääneet vähiin molemmissa raskauksissa selkävaivojen vuoksi. Kävely ja uinti sujuu, mutta esim salitreenin jälkeen seuraavan päivän olen niin kivulias että arjesta selviytyminen on vaikeaa :/ Vaikka olen tehnyt odottajien kevyempää ohjelmaa. Riskitekijöinä yliaikaisuudelle mainitaan ylipaino ja yli 30 v ikä. Tämän vastakohtana näkisin siis hoikan ja sporttisen nuoren naisen, mutta onkohan mielikuva ihan hatusta vedetty.

Kommentit (3)

Vierailija

Itse olin hoikka bmi normaali raskauden lopussa, 19-vuotias ja lenkkeilin lähes päivittäin. Raskaus meni yliaikaiseksi, käynnistettiin.

Vierailija

Joskus pitkä aika sitten luin jostain, ehkä vauvalehdestä, että 'liian hyvät' lihakset voivat hankaloittaa synnytystä, koska kohdunsuu ei anna periksi samalla tavalla kuin normaalein lihaksin varustetulla ihmisellä.

Käynnistymiseen kunto tuskin vaikuttaa, vaikka ei kai sitäkään kukaan tiedä, kun synnytyksen käynnistymisen prosessia ei tunneta./

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olin hoikka bmi normaali raskauden lopussa, 19-vuotias ja lenkkeilin lähes päivittäin. Raskaus meni yliaikaiseksi, käynnistettiin.

Kiitos tästä tiedosta. Usko tai älä niin se helpotti. Nyt lakkaan siis syyttämästä itseäni siitä että olisin jotenkin omalla toiminnallani "epäonnistuneen" synnytyksen aiheuttanut. Käynnistys sinällään ei välttämättä paha juttu, mutta omalla kohdallani johti lopulta sektioon, kun vauva ei enää kestänyt oksitosiinia. 8 cm ehdin avautua, joten ehkä paikat olisivat näin uusintakierroksella vähän "valmiimmat". Tiedän että jos tämäkin käynnistetään, alkaa vanhat traumat nousta aika äkkiä pintaan... Onneksi pian on aika pelkopolille, näitä outoja ajatuksia voi varmaan sielläkin käsitellä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat