Onko Stockmannin työntekijöillä naamaraja asiakaspalvelulle?
Aina, kun olen Stockalla käynyt niin asiakaspalvelu on ollut todella epäkohteliasta töksäyttelyä. Hymystä ei tietoakaan. Nenän vartta pitkin katsellaan, ja jos pyytää apua niin ei ehdi. En ole mikään bättre folk, mutta en myöskään mielestäni näytä ihan ryysyläiseltäkään. Olen keskiluokkaa. Mikäköhän on ne kriteerit, jotka pitäisi saavuttaa, että siellä kohdeltaisiin asiakasta niin kuin ihmistä?
Kommentit (38)
Ei ole, palvelen kyllä ihan kaikkia samalla tavalla. Mitähän ihmettä hyötyisin siitä että kohtelisin asiakkaita eriarvoisesti? Kyllähän siitä tulisi minulle seuraamuksia, kun pomo saisi huonoa asiakaspalautetta minua koskien. T:Stockan myyjä
Kiva mennä ostoksille First-kortin kanssa, vaikka olenkin tällainen rääsyläinen:)
Oman kokemukseni mukaan juuri Oulun stockmannilla asiakas"palvelu" on tuommoista vittumaisesti kyyläilyä ja jopa asiakkaan välttelyä. Helsingissä olen saanut parempaa palvelua. Muista stockmanneista ei ole kokemusta.
Totuus on että köyhä on ruma ja päinvastoin. Stokkan henkilökunta on siis järkyttynyt kun kehtaat tulla sinne parempien ihmisten kauppaan. Vie vaan rahasi muualle, uskon niiden kelpaavan.
Miten tuo on mahdollista? Eihän Stockmann edes vastaa tyyliltään mitään luksustavarataloa kuten Tukholman NK, Pariisin Galeries Lafayette ja Printemps tai Lontoon Harrods. Niiden rinnalla perus-tavaratalo.
Miksi kuvittelevat että heillä oikeus yrittää esittää parempaa?
Sillä erotuksella vaan että edellämainituissa tavarataloissa ryysyläisen näköinenkin saa hyvän kohtelun nyt 2010-luvulla. Päällepäin kun ei voi pankkitiliä arvioida.
Helsingin keskustan Stockmannilla olen saanut aina hyvää palvelua, mutta esim. Itäkeskuksessa jo vähemmän hyvää. Olen normaalin siistinoloinen keski-ikäinen nainen.
Turun Stockmannilla olen saanut todella hyvää palvelua joka osastolla. Myyjät ovat asiallisia, palvelualttiita ja mikä parasta, eivät tyrkytä tekopirteinä mitään lisätuotteita.
Minulla on Stockasta kokemuksena, että siellä pyritään aina kohteliaaseen palveluun. Vaikea sanoa, onko siellä turkismummoille eri tyyli, mutta omalla kohdalla huomasin, että siellä minua alettiin ensimmäisenä teititellä.
Hgin keskustassa on mielestäni kivat myyjät mutta jotkut asiakkaat on töykeitä! Jos jonotan vuoroani kosmetiikkastandille niin aina joku isokokoinen karhun näköinen minkkiturkkitäti hyökkää takavasemmalta ja alkaa kälättämään myyjän ja hänen sen hetkisen palveltavan henkilön keskustelun päälle ja tunkee itseään siihen niin että muiden väistettävä sitä parisataakiloista minkkiturkkiolemusta!
Jumbon Stockmannilla on mielestäni ollut paras palvelu.
Aiemmin kävin Tapiolassa ja siellä oli ihan parhaat vähän vanhemmat myyjätädit, mutten enää remontin alettua (muutama vuosi) koska siellä parkkipaikan löytäminen haasteellista.
Stokkalla ilmeisesti työntekijät saavat valita asiakkaansa. Ikuisesti on jäänyt mieleen , kun olin ostamassa kenkiä sieltä, ja jonotin kassalle ja olin seuraava jonossa, niin kassalla nainen katsoi suoraan ohitseni ja viittoi takanani olevan kassalle maksamaan, itse jäin hölmistyneenä seisomaan siihen, ja toinen myyjä sitten huomasi tilanteen ja pyysi maksamaan hänelle, molemmat siis olivat saman kassan takana. Tästä jäi todella huono mielikuva asiasta enkä sen koommin ole siellä asioinut. Että näin työntekijät sitten tuovat alas kaupan tulosta....
Tilanteen voisi ymmärtää,jos asiakas käyttäytyisi jotenkin oudosta tai hankalasti , tai olisi uhkaavan, mutta olin itse normaali opiskelijatyttö siihen aikaan, ei tainnut olla päällä kalliita kledjuja , joten varmaan se oli sitten syynä, kun en näyttänyt raharikkkaalta.
AP tässä, oma kokemukseni on siis Oulun Stockmannilta. Aina kun olen siellä käynyt, olen saanut joko huonoa ja töykeää palvelua tai en palvelua lainkaan. Aina on huokunut asenne, että minulla ei olisi varaa maksaa, vaikka on ollutkin. Näköjään pitää tosiaan olla merkkivaatteet tai minkkiturkki, että saisi asiallista palvelua.
Mä olen ymmärtänyt niin että nämä myyjät joutuvat palvella ensisijaisesti noita kotkottavia turkistanttoja, koska ne nostaa kauhean metelin siinä jos eivät pääse etuilemaan, eivät saa heti palvelua, uhkaavat soittaa päällikölle tai johtajalle koska muka tuntevat kaikki siellä, uhkaavat antaa huonoa palautetta ennen kaikkea nuorista tytöistä jotka hätääntyvät moisesta ja pelkäävät potkuja :((( Ne semmoiset katkerat akat nauttivat siitä että pääsevät kyykyttämään etenkin nuorempia ja naispuolisia, vaikka miestensä rahoilla ovat ikänsä tuolla aina jotain pientä ostelleet (jotta pääsevät valittamaan lisää) joten mitä tärkeää heissä muka on, vaikka itse kuvittelevat olevansa maailman napoja?
Vierailija kirjoitti:
AP tässä, oma kokemukseni on siis Oulun Stockmannilta. Aina kun olen siellä käynyt, olen saanut joko huonoa ja töykeää palvelua tai en palvelua lainkaan. Aina on huokunut asenne, että minulla ei olisi varaa maksaa, vaikka on ollutkin. Näköjään pitää tosiaan olla merkkivaatteet tai minkkiturkki, että saisi asiallista palvelua.
Eikö ne olleet pitkään lopettamassa tota Oulun tavarataloa? Jos se myrtsi palvelu johtuis siitä?
Jyväskylän Stockalla on kanssa näitä nenänvartta pitkin tuijottavia myyjiä, joilta ei kyllä palvelua saa pyytämättä. Kyttäävät hyllyjen väleissä, mutta eivät tule kysymään, että tarvitseeko apua, hyvä jos tervehtivät.
Hauskintahan tässä on se, että ne on itsekin samanlaisia keskipalkkaisia duunareita kuin minä ja moni muu asiakas, mutta kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylän Stockalla on kanssa näitä nenänvartta pitkin tuijottavia myyjiä, joilta ei kyllä palvelua saa pyytämättä. Kyttäävät hyllyjen väleissä, mutta eivät tule kysymään, että tarvitseeko apua, hyvä jos tervehtivät.
Hauskintahan tässä on se, että ne on itsekin samanlaisia keskipalkkaisia duunareita kuin minä ja moni muu asiakas, mutta kuvittelevat olevansa parempia ihmisiä.
Hups, väärä kaupunki :D Helsingissä siis.
Puotipuksujen alimmat
Vuosia on mennyt eteenpäin tämän ketjun alkamisesta, mutta ei se asiakaslähtöisyys
ole ainakaan kasvanut kyseisessä talossa.
Jotenkinhan se pienipalkkainen myyjän työ näkyy niissä älynlahjoissa, mitä kyseisille
puotipuksuille on syntymälahjana annettu. Niinkin paljon miten huonosta palvelusta
on käyty keskustelua, asiat ei vain muutu. Pääasiallinen vikahan on saamattomassa
johdossa, joka mahdollistaa kyseisten yksilöiden olla vuodesta toiseen karkottamassa
asiakkaita.
Kiittäkäämme nettikauppojen vapauttavasta mahdollisuudesta miellyttävään asiakas-
kokemukseen.
Vierailija kirjoitti:
Puotipuksujen alimmat
Vuosia on mennyt eteenpäin tämän ketjun alkamisesta, mutta ei se asiakaslähtöisyys
ole ainakaan kasvanut kyseisessä talossa.
Jotenkinhan se pienipalkkainen myyjän työ näkyy niissä älynlahjoissa, mitä kyseisille
puotipuksuille on syntymälahjana annettu. Niinkin paljon miten huonosta palvelusta
on käyty keskustelua, asiat ei vain muutu. Pääasiallinen vikahan on saamattomassa
johdossa, joka mahdollistaa kyseisten yksilöiden olla vuodesta toiseen karkottamassa
asiakkaita.
Kiittäkäämme nettikauppojen vapauttavasta mahdollisuudesta miellyttävään asiakas-
kokemukseen.
;DDD
ihme juntteja te olette jos stocka on "parempi" kauppa. ihan samat brändit löytyy lukuisista muista kaupoista
Siksipä vältä ko. putiikkia ja annan rahani sinne, mistä saa ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Asiakaskin voi valita palvelun tuottajan.