Mielipiteesi Teiniäiti Teyan itsenäisyyspäiväkirjoituksesta
"Hyvää itsenäisyyspäivää vain kaikille.
Tänään on taas se päivä, kun kaikki heittää kukkahatut päähänsä ja moralisoi jokaista joka kehtaakaan valittaa mistään mitä tässä maassa tapahtuu. Ironisinta teidän idioottien toiminnassa on se, että luen joka perkeleen muu päivä teidän mussutusta kuinka Suomessa kaikki on vikana. Teitä vituttaa mm. Kela, sossu, se ettei Suomi teidän elämäm koululaisten mielestä ole enää edes itsenäinen, teitä tympii maahanmuuttajat, sekä tottakai tänne tulleet pakolaiset. Unohtamattakaan kuinka teitä vituttaa ihmiset jotka roskaavat, vaikka heti seuraavana perjantaina teidän oma kaljapullonne päätyy kädestänne sinne tien viereen.
Mutta hei, hyvä että yhden päivän ootte asioihin tyytyväisiä ja koette olevanne oikeutettu moralisoimaan niitä, jotka ovat tänään heränneet väärällä jalalla ja mainitsevatkaan yhden kirosanan tai kiroavat paskaa päiväänsä. Koska onhan nyt itsenäisyyspäivä, te päätätte olevanne heitä parempia.
Pointti: Se että moralisoit muita ollessasi yhden päivän vuodesta mukamas niin isänmaallinen, ei vaikuta yhtään siihen kuinka surullinen yksilö olet kaikki muut 364 päivää. Ottakaa ensi vuoden lupaukseksi osoittaa kunniaa maamme veteraaneille myös loppuina 364päivänä, ei vain yhtenä eli tänään.
Itseäni hävettää teidän puolesta. Ja paljon."
Noh, arvon mamat?
Kommentit (27)
Ärsyttää aina tuommoset muka nokkelat kirjoittelijat. Lukiossa mun luokalla oli just tommonen joka kirjoitti aina yhteiskunnallisista asioista ja koitti leikitellä sanoilla, mutta koska oikeasti oli vähän tyhmä, niin aina meni hukkaan se itse asia ja tekstissä ei ollut mitään järkeä.
En nyt sano että itse olen jotenkin hyvä kirjoittamaan mitään. Sen verran voin vaan sanoa että kirjoitin äikästä ällän ja aina saanut esseistä ja muista hyviä harvosanoja.
Mielipiteet on vähän niin kuin persereikiä, niitä ei kannata jatkuvasti esitellä, eikä niihin jaksa jatkuvasti kiinnittää huomiota.
Järjetön sanaripuli vailla mitään punaista lankaa 😆
Ja Teijahan ei siis edes opiskele oikiksen opintoja, vaan yhteiskuntatieteellisen. Haluaa vain saada opinnot kuulostamaan hienommilta kuin ovatkaan. Ja syön hattuni jos hän saa ikinä lukion JA nuo opinnot suoritettua. Näkeehän sen jo tuostakin tekstin pätkästä, että ei ole se ihan penaalin terävin kynä. Tuollaisella ulosannilla voi olla YO-kirjoitukset ja etenkin yliopisto-opinnot aika vaikea pala purtavaksi. Etenkin jos joutuu vielä yliopisto-opinnoissaan jonkun kunnon tutkielman tekemään (kandin esimerkikiksi).
Lapsellinen kirjoitus. Pointti jäi hämäräksi ja tuntuu, ettei ihan ole itsekään selvillä asioista, joista kirjoittaa. Vaikutelma on lähinnä se, että yrittää esittää fiksumpaa ja oppineempaa kuin oikeasti on.
Miksi muuten edes luette tuollaisia blogeja? Jos muut tekstit ovat saman tyylisiä niin mahtaa olla rasittavaa lukemista.
Olen onnellinen, ettei silloin ollut blogeja, vlogeja ja instagrameja sun muita medioita kun olin teini.
Mulla oli paljon mielipiteitä jos jonkinlaisia, luojan kiitos teiniangstini tuli purettua pääosin päiväkirjan sivuille :-).