Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla ollut hypokalemiaa? Kokemuksia??

Vierailija

Onkos teillä muilla ollut hypokalemiaa?
Minulla oli viime kesänä ja nyt on olo että kaliumarvo olisi taas laskenut..
Haluaisinkin kuulla teidän oireistanne. :)
Itse olen taipuvainen kaliuminpuutteeseen (en ole oksentelija, alkoholisti tai syömishäiriöinen) vaan kalium vaan tippui viime kesänä. Arvo oli silloin 3,0 ja nyt joskus elokuussa arvo oli 3,3.
Lokakuussa minulla oli vatsatauti, joka saattaa vaikuttaa siihen, että arvo tippuu.
Tällä hetkellä tulee taas rytmihäiriöfiiliksiä, pää on ollut koko päivän järkyttävän kipeä ja koko ajan pyörryttää. Onko teillä muilla ollut samoja oireita?

Kommentit (3)

Vierailija

Onko joku lääkitys joka laskee kaliumarvoja? Minulla kortisoni isolla annoksella + keuhkoputkia laajentavat lääkitykset tekevät lihaskramppeja, sydämentykytystä yms. Yritän syödä mahdollisimman vähän natriumia. Sitten taas kaikkea kalium- ja magnesiumpitoista yritän saada paljon joka päivä. Kaliumhan ei imeydy ilman magnesiumia.

Vierailija

Hyvin lievä. En usko että oireeni johtuvat hypokalemiasta, se ( laboratorio arvot) on vain seuraus muista oireista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko joku lääkitys joka laskee kaliumarvoja? Minulla kortisoni isolla annoksella + keuhkoputkia laajentavat lääkitykset tekevät lihaskramppeja, sydämentykytystä yms. Yritän syödä mahdollisimman vähän natriumia. Sitten taas kaikkea kalium- ja magnesiumpitoista yritän saada paljon joka päivä. Kaliumhan ei imeydy ilman magnesiumia.

Mitään lääkitystä ei ole käytössä, paitsi tällä hetkellä vielä muutaman päivän antibioottikuuri. Ja kefexin lääke kyseessä. Tuskin johtuu siitä? :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat