Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onneton Yle Areena

Vierailija

Olenko ainoa jolla Yle Areena ei toimi käytännösssä koskaan? Silloin kun sattuu "toimimaan" niin pätkii 10 sekunnin välein. Yritin taas epätoivoisesti laittaa lapsille Joulukalenterin tulemaan, mutta nyt ei lähde edes pyörittämään!! Katsomo ja Ruutu no problems, mutta tää pirun Yle!! Ja vielä pitää veroakin maksaa tästä!!

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oma vika jos on hidas nettiyhteys. Ei ole Ylen vika.
Et Ruudun ja Katsomon kohdalla yhteys on nopea mut Ylen Areenan kohdalla hidas? Ihan oma vika?

Vierailija

No ei voi olla syy hitaassa netissä tai koneessa. Tai voi se koneessa olla, MacBook käytössä, liekö eivät saa Macille toimimaan?

-AP

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma vika jos on hidas nettiyhteys. Ei ole Ylen vika.
Et Ruudun ja Katsomon kohdalla yhteys on nopea mut Ylen Areenan kohdalla hidas? Ihan oma vika?

Minulla on just päinvastoin. Katsomoa ja Ruutua käyttäessä joutuu aloittamaan useaan kertaan uuden nettiyhteyden pätkimisen vuoksi ja Areenassa sitä ongelmaa hyvin harvoin. Muutoinkin oma 3G on todella surkea, mutta Areena toimii aika hyvin.

Vierailija

Mulla taas esim katsomo tökkii, mutta yle areenassa en ole koskaan kokenut ongelmia (kunhan netti toimii) ja katson sieltä ohjelmia lähes päivittäin. Johtuisiko koneesta tai selaimesta jos netti kuitenkin muuten toimii. Nimittäin taitaa noi olla vähän eri tavoin koodattu kaikki katseluohjelmat ja voi olla jotain yhteensopivuusongelmia oman koneen/nettiselaimen kanssa?

Vierailija

Meillä Areena ei ole toiminut nykimättä sen jälkeen, kun vaihdoimme modeemin parempaan ja nopeampaan, ei toimi langan päässä olevassa koneessa eikä tästä langattoman verkon päässä olevassa. Ristiriitaista, mutta totta. Jos haluan Areenan ohjelmia katsoa, nappaan ne FlickFetchillä talteen ja katson koneelta tallenteina. Katsomoa ja Ruutua en ole käyttänyt livenä, koska adblock plus blokkaa ne, tai ainakin blokkasi, kun pari vuotta sitten kokeilin katsoa.

Vierailija

Mä katson lähes kaiken Areenasta (en omista telkkaria), ei pätki. Katsomo sen sijaan toimii tosi huonosti, Silverlighin koko ruutu -toiminto on mulle täys mysteeri ja lisäksi virheliikkeellä saa sekä mainokset että ohjelman pyörimään yhtäaikaa. Puhumattakaan siitä, että viime aikoina ohjlema on usein katkennut mainoskatkon jälkeen. Ruutua en aiemmin saanut toimimaan lainkaan, nyt joskus testasin ja toimi, muttei oo käyttökokemuksia sen enempää.

Vierailija

Mulla ei ainakaan ole ollut mitään ongelmaa Areenan, Katsomon tai Ruudun kanssa. Areenaa käytän eniten. Tosin katson ohjelmat yleensä älypuhelimella. En toisaalta muista, että olisi ollut ongelmia läppärilläkään. Jännä.

Vierailija

Mullakin pätkii Areena mutta HBO Nordic toimii HD-kuvalaadulla mainiosti, samoin kuin Netflix ja Viaplay. HBO on noista ehkä vaativin esimerkiksi nettiyhteyden suhteen, joten epäilen että Areena on vain huonosti suunniteltu ja toteutettu teknisesti. Mulla pätkii niin, että jää välistä aina joku pikkupätkä, esimerkiksi lause, eikä sitä saa näkymään vaikka palaisi takaisin. Eipä Yleltä kyllä tuukaan muuta kuin jokunen dokkari, Poirot ja Holby City, ne tallennan boxille suosiolla.

Vierailija

Yle arena toimii ihan ok. Samoin muutkin videot ja animaatiot pyörii ihan hyvin. Keskustelusivut varsinkin suoli 24 hidastelee ja hyppii. Soneran mokkula jossa yhteyttä ei ole koskaan ollut luvattua nopeutta.

Aivan käsittämätöntä miten saa myydä ns. vajaata? Jos sopimus on esim. 10 gigaa ja todellinen nopeus on 1-3,5 niin siinä on aivan oleellinen ero. K kauppias tai mikä tahansa muu kauppias olisi äkkiä entinen kauppias jos myisi yhtä vajaita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei voi olla syy hitaassa netissä tai koneessa. Tai voi se koneessa olla, MacBook käytössä, liekö eivät saa Macille toimimaan?

-AP

Mulla on MacBook ja Areena toimii hyvin. Ei taida koneesta johtua.

Vierailija

Minulla on nyt parhaillaan Itsenäisyyspäivän vastaanotto tulossa Areenassa ja teen paljon muuta samalla. Koko ajan pyörii oikein hyvin. Nettinä DNA 4G-mokkula.559

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat