EN VOI LOPETTA TUPAKOINTIA RASKAUSAJAKSI, KOSKA...

Vierailija

Mulle tulisi huono olo, kauhea yskä ja olisin ärtynyt ja lapsi kärsisi tilastani.

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Sun lapsellesi tulee nuo kaikki ja se kärsii niistä ja lisäksi nikotiinin vieroitusoireista vuosia tai koko elämänsä. Ja siitä tulee lyhytkasvuinen. Mut ei sillä niin väliä kunhan sä pääset tupakalle.

Vierailija

Jos et vähän kestä tupakan vieroitusoireita niin et tule pärjäämään kun lapsi pitää sua kiireisenä ja et saa unta jne.

Ja se on täysi myytti että tupakan vieroitusoireet on pahempia lapselle kun tupakointi. Tämä kumottiin jo parikymmentä vuotta sitten

Vierailija

Tiedän että tämä on provo, mutta vastaan silti. Tupakanpolton lopettamisesta aiheutuva stressi ON vauvalle pahasta. Niin on myös polttaminen. Minä aikanaan LÄÄKÄRIN avulla ja kannustuksella päädyin siihen että poltin kerran tai kahdesti päivässä. Ennen poltin 6-8 krt päivässä. Sain pidettyä vieroitusoireet kurissa tuon avulla. Lapsi syntyi täysiaikaisena ja terveenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedän että tämä on provo, mutta vastaan silti. Tupakanpolton lopettamisesta aiheutuva stressi ON vauvalle pahasta. Niin on myös polttaminen. Minä aikanaan LÄÄKÄRIN avulla ja kannustuksella päädyin siihen että poltin kerran tai kahdesti päivässä. Ennen poltin 6-8 krt päivässä. Sain pidettyä vieroitusoireet kurissa tuon avulla. Lapsi syntyi täysiaikaisena ja terveenä.

Tätä ei varmasti enää suositella, mutta näin silloin 90-luvun loppupuolella.

Vierailija

Provo tai ei, niin tunnen kyllä naisen, jonka mielestä tupakoinnin lopettaminen raskaaksi tullessa johtaa automaattisesti keskenmenoon. Itse olisin lopettanut tupakoinnin jo raskauden yrittämistä, mutta kukin tyylillään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta kärsii ehkä aikuistuttuaan lapsettomuudesta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Siksipä se stressi pitäisi käydä läpi ennen raskaaksi hankkiutumista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Se stressi ei paljoa vauvalle tee. Nykyisin ei suositella että polttaa edes sitä yhtä. Paljon haitallisempi. Valitettavasti vaan apn kaltaisia äitejä vielä on joille se oma mukavuus ja mielihalut on lapsen terveyttä tärkeämpiä

Vierailija

Hengittamasi kaasut, savut ym. saastat korvaavat hapen ja lapaisevat istukan. Joka kerta kun vedat savua henkeen on kuin kuristaisit vauvaa.. Se todennakoisesti selviaa hengissa, mutta kidutukseen verrattavissa on silti. Puhumattakaan ongelmista myohemmalla ialla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vai että stressi. Ja sekö ei sitten stressaa, mitä tupakointi aiheuttaa lapsellesi? Ei ilmeisesti.
Itse lopetin tupakoinnin molempien raskauksien ja imetyksien ajaksi. Harmi että retkahdin sitten uudelleen, mutta ei tullut mieleenkään polttaa silloin kun odotin ja imetin.

Äiti 24v.

Vierailija

Naisena sinulla on itsemääräämisoikeus kehoosi. Raskaus ei muuta tätä faktaa, joten voit tupakoida hyvällä omatunnolla myös raskausaikana! Älä anna misogynistien sanoa sulle muuta!

t. Feministi

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat