Rennoin lähihoitajaopintojen osaamisala?

Vierailija

Hei! Kohta pitäs tehdä päätös kolmosvuoden osaamisalasta. Aion lähäriopintojen jälkeen jatkaa opiskelua eli en aio lähihoitajan töitä tulla tekemään. Siksi onkin aikalailla ihan sama minkä otan kolmosvuoden osaamisalaksi ja nyt olen miettinyt mikähän olisi ns. rennoin ja helpoin vaihtoehto ja missä työssäoppimiset eivät olisi haastavia. Suun terveydenhuoltoa olin ekaksi ajatellut koska se voisi olla mielenkiintoinen, mutta nyt miettinyt että se saattaa olla aika haastava, ainakin työssäoppimiset ja näytöt? Mietin että lapset ja nuoret olisi varmaan suht koht helppo? Ja työssäoppimiset esim. päiväkodissa,Kasvun tukeminen-jaksolla ainakin pk:ssa oli helppoa ja rentoa.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

Mielenterveystyö. Ainakin fyysisesti. Jos on taipumusta kauhistella ja murehtia ihmisten asioita, tai olet itse taopuvainen esimerkiksi depressioon, valitse jotain muuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähihoitajaopinnot ja sana "osaaminen" eivät kyllä kuulu samaan lauseeseen....

Tällaiset kommentit osoittaa sellaista mielenköyhyyttä, ettei oikein voi muuta kuin olla pahoillaan sun puolesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ai että lähihoitajaopinnoissa ei kukaan opi mitään eikä osaa mitään? Hmm aika jännä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minne aiot jatkaa valmistumisen jälkeen?

Yliopistoon, mutta jos sinne eivät ovet aukene niin ammattikorkeaan :) sosiaali-ja terveysalaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ai että lähihoitajaopinnoissa ei kukaan opi mitään eikä osaa mitään? Hmm aika jännä.

Ikävä kyllä siltä vaikuttaa minustakin vaikka en olekaan tuo ensimmäinen kommentoija. Ihan sama laitatko asialle kouluttamattoman apinan vai suomalaisen lähihoitajan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta lähärit nauretaan pihalle. Vähän sama kuin jos apukoulun kasvatti pyrkisi oikikseen.

Eiköhän ne pääsykokeesta saadut pisteet sen määrää kuka pääsee sisään ja kuka ei :)

Vierailija

Miten muuten on mahdollista, että suomalaisen lähärin kouluttaminen kestää amiksessa kolme vuotta mutta somalialaisen kieltä osaamattoman mamun voi kouluttaa työllisyyskurssilla lähäriksi 6 KUUKAUDESSA?

*apinateoria*

Vierailija

Lähihoitajaksi pääsee aika monia reittejä. Osalla lukiotausta, osa käy oppisopimuksella. Työelämässä kyllä huomaa, millaisella taustalla ollaan liikkeellä.

Vastaava sairaanhoitaja

Vierailija

Eksyin aika hätäisesti ja vastahakoisesti tuonne aikuispuolen lähihoitajalinjalle (en nyt jaksa tarkemmin avata tätä asiaa) ja huomasin jo ensimmäisenä vuonna, että ei ole mun juttu. Suurin osa luokkalaisista (ei kaikki!) kyllä enemmän tai vähemmän pöhköjä tai muuten vaan omituisia. Alusta asti ollut sellainen olo, että en kuulu joukkoon. En väitä itseänikään älyköksi, mutta kyllä aika fiksu olo on tullut. En tosiaankaan aio tyytyä pelkkiin lähärin papereihin, kyllä se yliopisto houkuttelisi kun siellä olisi niin paljon kaikkea mielenkiintoista. Mutta kuten sanoin, jos ovet ei sinne aukene, niin sitten amk. :)

Ap

Vierailija

Uskoisin asiakaspalvelun olevan tarkoittamassasi mielessä rennoin. Ainahan se paikasta riippuu, mihin joutuu... Mutta meidän ryhmässä monet olivat oikein tyytyväisiä. 

Itse kävin lapset ja nuoret -suunnan. Pidin kovasti työskentelystä nuorisokodissa ja myös leikkipuistossa ohjaajana. Päiväkodit ovat raskaampia varmasti. 

Tuosta, että lähäri ei koskaan voi onnistua pääsemään yliopistoon, olen elävä päinvastainen esimerkki. Ylioppilaskirjoitusten jälkeen tein hätäpäissäni lähihoitajakoulutuksen näyttötutkintona. Nyt olen lääkiksessä, mikä oli ensisijainen tavoitteeni alun perin. 

Lähihoitajaopinnoista on jopa täällä hyötyä. Jos opinnot tekee tosi huolella on hyvätkin pohjatiedot esim. anatomiasta ja mikrobiologiasta, eri lääkkeiden vaikuttavuudesta ym. 

Toki läpi siellä pääsee ilman, että tajuaa hölkäsen pöläystä... seula on kovin väljä. Mutta jos tosiaan opiskelee joka asian perusteellisesti, niin kyllä se on "osaamista", jota joku täällä halveksi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yliopistosta lähärit nauretaan pihalle. Vähän sama kuin jos apukoulun kasvatti pyrkisi oikikseen.

Eiköhän ne pääsykokeesta saadut pisteet sen määrää kuka pääsee sisään ja kuka ei :)

Tunnen täältä lääkiksestä yhden lähihoitajataustaisen, eikä häneen todellakaan kukaan suhtaudu millään tavalla negatiivisesti. Ennemminkin arvostetaan sitä, kun hän on jaksanut opiskella lukion pitkän kemian ja fysiikan tiedot itsenäisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten muuten on mahdollista, että suomalaisen lähärin kouluttaminen kestää amiksessa kolme vuotta mutta somalialaisen kieltä osaamattoman mamun voi kouluttaa työllisyyskurssilla lähäriksi 6 KUUKAUDESSA?

*apinateoria*

Koska koulutuksella ja koulutuksella on eroa. Työelämässä näkee eron. Esimerkiksi lääkkeiden jako on täysin mahdotonta noille pikakoulutetuille. Eivät ihan oikeasti tajua sitä. En uskoisi, jos en olisi itse nähnyt.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat