Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ole ikinä katsonut tuntematonta sotilasta

Vierailija

Miksi pitäisi?
Monet tuttuni ihmettelevät kuinka on mahdollista että en ole sitä nähnyt. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa.
Onko täällä muita jotka eivät ole sitä katsoneet?

Sivut

Kommentit (81)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?
Monet tuttuni ihmettelevät kuinka on mahdollista että en ole sitä nähnyt. Ei vain voisi vähempää kiinnostaa.

Mä en ole katsonut, enkä lukenu edes Linnan kirjaa vaikka iso osa kouluajasta sitä yritettiin pakottaa. Muuta kirjallisuutta sitten lukenut senkin edestä. En tiedä miksi pitäisi, mutta samaa olen kuullut. En kait sitten ole kunnollinen suomalainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?

Mä en ole katsonut, enkä lukenu edes Linnan kirjaa vaikka iso osa kouluajasta sitä yritettiin pakottaa. Muuta kirjallisuutta sitten lukenut senkin edestä. En tiedä miksi pitäisi, mutta samaa olen kuullut. En kait sitten ole kunnollinen suomalainen.

Kirjoitat lukeneeksi aika huonosti. Kerros mitä olet lukenut

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aina on ihmisiä joita mikään ei kiinnosta. Tunnetko suomen historiaa noin muuten miten hyvin?

#2 vastaa: Suomen historian tunnen lähinnä peruskoulun ja lukion oppimäärän mukaan. Yhdessä vaiheessa innostuin aiheesta hieman ja luin vähän enemmänkin, lähinnä koska alkoi kyllästyttää peruskoulun ja lukionkirjojen valehtelu esim. erillissodasta. Todennäköisesti siis paremmin kuin keskivertosuomalainen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi?

Kirjoitat lukeneeksi aika huonosti. Kerros mitä olet lukenut

Et sitten vaikeampaa kysymystä keksinyt, mutta hyvin laidasta laitaan, venäläiset klasskikot ovat lähellä sydäntäni, jonkun verran muutkin klassikot. Matemaattisluonnontieteellinen tietokirjallisuus. Omaan kielelliseen ilmaisuuni kyllä vaikuttaa varmasti se, ettei mua kiinnosta kauheesti millaisella asulla tänne kirjoitan, sekä se, että luen kaiken mahdollisuuden mukaan alkuperäiskielellä. Eli kaikki venäjän, saksan ja englanninkielisen. En ole tainnut suomeksi lukea kirjallisuutta varmaan viimeiseen 10 vuoteen, kun suomessa ei hyviä kirjailijoita ole.

Vierailija

En minäkään, kuten en ole kirjaakaan lukenut. En henkilökohtaisesti näe mitään syytä kuluttaa aikaani katsomalla/lukemalla historiallista sotaviihdettä, oli se sitten kuinka arvostettua ja kollektiivisesti tätä kansakuntaa yhdistävää.

Vierailija

En minäkään ole sitä kokonaan nähnyt, tänään aion kyllä katsoa sen.
Kirjan olen lukenut kolmasti sekä sotaromaanin. En jaksa uskoa että elokuva olisi läheskään yhtä hyvä kuin kirja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aina on ihmisiä joita mikään ei kiinnosta. Tunnetko suomen historiaa noin muuten miten hyvin?

Ihan kohtalaisesti. Suomen historia ei ole suuri kiinnostuksen aihe. Ap

Vierailija

Minusta se on hyvä ja hauska elokuva vakavasta aiheesta. Siis se ensimmäinen versio. Tykkään kyllä muutenkin vanhoista suomifilmeistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole sitä kokonaan nähnyt, tänään aion kyllä katsoa sen.
Kirjan olen lukenut kolmasti sekä sotaromaanin. En jaksa uskoa että elokuva olisi läheskään yhtä hyvä kuin kirja.

Kyllä se ensimmäinen filmatisointi on todella onnistunut näkemys kirjasta. Hahmot ovat juuri sellaisia kuin kirjan perusteella ajattelisi olevan (toki näyttelijät on vanhempia, mutta sen antaa anteeksi kun sopivat niin hyvin rooleihinsa.).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat