Lapsi pakotettiin väkisin autokärryyn kaupassa
Kävi todella sääliksi. Noin kolme vuotias poika seisoi isänsä kanssa kaupan aulassa ja kun äiti lähestyi heitä autokärryn kera, niin poika alkoi lohduttomasti itkemään ettei halua ja pyrki isänsä syliin. Isä tylysti komensi pojan sinne ja poika rimpuili vastaan ja itki vielä kovemmin. Väkisin isä sen sinne työnsi ja pakotti pysymään siellä. En pystynyt jäämään siihen, koska minuakin alkoi itkettämään.
Vähän ajan päästä näin perheen kaupassa ja poika autokärryssä silmät punaisina itkusta ja nikottelevalla äänellä pyysi kauniisti päästä pois, mutta vanhemmat ei ottaneet kuuleviin korviinsa. Itku ei ollut kiukutteluitkua vaan aitoa surullista itkua isoilla kyyneleillä.
Olisin mennyt väliin, jos mieskin olisi ollut suomalainen.
Kommentit (48)
Aika monet lapset pakotetaan väkisin sinne tavallisten kärryjen istuinosaan, joten miksei sitten autokärryihin? Tosin autokärryt ovat kyllä epäkäytännöllisemmät vanhemman kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Aika monet lapset pakotetaan väkisin sinne tavallisten kärryjen istuinosaan, joten miksei sitten autokärryihin? Tosin autokärryt ovat kyllä epäkäytännöllisemmät vanhemman kannalta.
Ei lapsia saa pakottaa... Pitäisi houkutella.
Siinähän kasvatettiin poikaa. Pojat haluavat istua autossa. Jos eivät halua, itkevät ja haluavat. Siitä siinä oli kyse. Julmaa :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Voi vittu hei ap haloo, 3-vuotiasko sen kauppareissun vetää / johtaa >/ hoitaa ostokset yms?
Tai kulkee vapaana 3-v kaupassa ilman aikuista?
No voihan se laittaa vaikka valjaisiin niin ei tarvitse pakottaa autokärryyn.
Valjaatko "humaanimpi" kuin istuskella kärryssä?
Haloo?
Kasvakaa aikuisiksi ja olkaa oikeita vanhempia, lapsi saa kiukutella sitten kotona, jos haluaa. Kauppareissut hoidetaan asiallisesti ja lapsen on pikkuhiljaa opittava käyttäytymään ja rauhottomunaan edes hiukan hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Niin juuri. Miettikää te jotka itketätte lapsianne tekosyyllä "vanhempi päättää" että oletteko te muka oikein hyviä vanhempia? Ette ole. Tekosyyksi ei myöskään riitä "no mitä siitäkään tulisi jos lapsi on vapaana tai saa tehdä mitä huvittaa?
Aivan kuin ette tietäisi mitään muita ratkaisuja asiaan. Vai ette tosiaan? Ette ole tainneet koskaan oikein ajatella vain.
Itkeehän ne lopun ikäänsä, kun huomaavat että vanhempi on heikko ja antaa aina periksi.
Lapsen on opittava käsittelemään normaaleja arkisia tilanteita, ilman lahjontaa tai muuta.
Joillekin vanhemmuus on todella hukassa, meidän Camilla-Repecca-Chenny järkyttyy, kun joutuu istumaan?
Tottakai lapsi haluaisi kaupassa hortoilla.
Mitä teet kun se parkuu karkkihyllyssä?
No sun logiikalla lapsi saa siis ottaa sieltä mitä vaan kunnes itku loppuu?
Hyvää kasvatusta, eipä ole ongelmia odotettavissa jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
>Voi vittu hei ap haloo, 3-vuotiasko sen kauppareissun vetää / johtaa >/ hoitaa ostokset yms?
Tai kulkee vapaana 3-v kaupassa ilman aikuista?
No voihan se laittaa vaikka valjaisiin niin ei tarvitse pakottaa autokärryyn.
Valjaatko "humaanimpi" kuin istuskella kärryssä?
Haloo?
Kasvakaa aikuisiksi ja olkaa oikeita vanhempia, lapsi saa kiukutella sitten kotona, jos haluaa. Kauppareissut hoidetaan asiallisesti ja lapsen on pikkuhiljaa opittava käyttäytymään ja rauhottomunaan edes hiukan hetkeksi.
No ainakin valjaissa lapsella on liikkumavapaus toisin kuin siellä autokärryn kopissa.
Mutta mikä oikein onkaan se taikakeino, millä lapsesta kuin lapsesta tulee kauppareissun ajaksi hyväkäytöksinen ja rauhallinen eikä fyysistä rajoittamista tarvita. Sen monikin haluaisi kuulla.
Mullakin tuli toi mieleen että lapsi on vaatinut päästä sinne autokärryihin ja mahdollisesti vetänyt raivarit siitäkin kun vanhemmat ovat ensin sanoneet ettei se käy. Mutta tosiaan ei silti ole oikein väkisin laittaa itkevää lasta krryihin. Mutta on nyt vähän vaikea arvioida tilannetta kun ei ole omin silmin nähnyt.
Mun lapsikin joskus pyytää autokärryt ja niillä ekoilla kerroilla kun hölmönä otin ne niin kyllä ärsytti kun 5min kuluttua halusikin nousta kärryistä. Silloin olen kyllä saattanut "pakottaa" tai pikemminkin käskeä istumaan sinne mutta ei ole kyllä koskaan itkemään ruvennut. Nykyään en enää ota autokärryjä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tosiaan ei silti ole oikein väkisin laittaa itkevää lasta krryihin.
Mikä siinä oikeasti on vikana? Sekö, että ne ovat hauskoiksi ajatellut autokärryt eivät tavalliset kärryt tai rattaat, joissa sopii rääkyäkin?
Minua on monesti harmittanut kun kaupoissa ei ole ollenkaan prinsessakärryjä tytöille.
Pojat on toki hienoilla autokärryillä huomioitu!!
Vierailija kirjoitti:
Kävi todella sääliksi. Noin kolme vuotias poika seisoi isänsä kanssa kaupan aulassa ja kun äiti lähestyi heitä autokärryn kera, niin poika alkoi lohduttomasti itkemään ettei halua ja pyrki isänsä syliin. Isä tylysti komensi pojan sinne ja poika rimpuili vastaan ja itki vielä kovemmin. Väkisin isä sen sinne työnsi ja pakotti pysymään siellä. En pystynyt jäämään siihen, koska minuakin alkoi itkettämään.
Vähän ajan päästä näin perheen kaupassa ja poika autokärryssä silmät punaisina itkusta ja nikottelevalla äänellä pyysi kauniisti päästä pois, mutta vanhemmat ei ottaneet kuuleviin korviinsa. Itku ei ollut kiukutteluitkua vaan aitoa surullista itkua isoilla kyyneleillä.
Olisin mennyt väliin, jos mieskin olisi ollut suomalainen.
Älä puutu muiden asoihin, etenkään jos olet itse lapseton. En edes jaksa kertoa kaikkea, minkä vuoksi vanhemman on oikeasti parempi toimia noin kuapassa. Olisit kohta syyttämässä jo lapsen riehumisesta , juoksentelusta ja tavaroiden hypistelystä. Et voi tietää, miksi vanhemman on toimittava niin. Et tunne lastakaan.
Ongelmahan on se, että ei suomalainen tumma maahanmuuttaja on varmasti julma lastaan kohtaan. Siksi se oli julmaa pakotusta eikä mikään muu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on se, että ei suomalainen tumma maahanmuuttaja on varmasti julma lastaan kohtaan. Siksi se oli julmaa pakotusta eikä mikään muu juttu.
Mutta toisaalta tumman maahanmuuttajan mahdolliseen julmuuteen ei ole sopivaa puuttua, koska suvaitsevaisuus...
Ap, et voi tietää, mitä on tapahtunut ennen autoepisodia. Jos et ole todistamassa ilmiselvää pahoinpitelyä tai kaltoinkohtelua, silloin teet fiksusti kun et puutu. Lapsi on voinut kieputtaa vanhempiaan vaikkapa koko päivän siihen asti, on voitu tehdä sopimuksia autossa ennen kauppaan menoa (esim. Istut sitten nätisti autokärryissä, johon lapsi on lupautunut, tai hän on vängännyt itse kärryyn pääsemistä alunperin). Tuskinpa vanhemmat on ilkeyttään lapsen autoon työntäneet. Et voi myöskään erottaa aitoa itkua krokotiilinkyyneleistä, ellet tunne lasta hyvin. Joten et yksinkertaisesti voi tietää. Mikään ei ärsytä uhmaikäisen vanhempia enempää kuin kaltaisesi besserwisser.
Musta tuntuu että poika on aiemmin ajannut pahan kolarin autokärryillä.Voihan se olla ettei se ole edes ollut pojan syy vaan toisen kuskin mutta ollut siis osallisena autokärrykolarissa ja siksi pelotti.Vanhemmat varmasti halusivat hänet takasin rattiin näyttääkseen että vielä on taito hyppysissä kunhan ei losottele ylinopeutta.
Ai että te osaatte joskus mammat olla ärsyttäviä!!Järki käteen:-DDD
Voi hirveää, jos lapsi ihan itki ja sillä oli paha mieli?
Ovatko nämä jotkut vastaajat ihan tosissaan..?
Minä olen usein nostanut itkevän ja rimpuilevan lapsen ostoskärryjen istuimeen. Lapsi "menee paniikkiin" (eli alkaa kiukuttelemaan) heti, kun tajuaa kärryihin joutuvansa. Taapero inhoaa kärryissä istumista ja tahtoisi aina kävellä itse, mutta valitettavasti hän on myös äärettömän villi ja unohtaa säännöt sekunnissa, ihan sama kuinka monta kertaa ne käydään läpi. Myöskään seurausten selittäminen (jos et kävele nätisti äitin vieressä ja tottele, minun on pakko nostaa sinut kärryihin, ettet hajota tavaroita tai mene hukkaan) ei auta, sillä nekin unohtuvat hetkessä ja aina tulee yhtä rankkana yllätyksenä, että jos yrittää heittää kaupan tavaroita tai juoksentelee ihmisiä päin, joutuu istumaan loppureissun kärryissä.
Ostokset on pakko tehdä jos meinataan syödä (ei ole toista vanhempaa mukana kaupassa, enkä voi tehdä 40km kauppareissua uudelleen turhan takia aina kun ipana kiukuttelee), lapsia ei voi päästää juoksentelemaan vapaasti (ihmiset kyttäävät ja valittavat), villiä taaperoa ei voi jättää autoon (ihmiset kyttäävät ja valittavat) eikä riehupetteriä voi näköjään myöskään nostaa kärryihin rauhoittumaankaan (ihmiset kyttäävät ja valittavat). Vaihtoehdot käyvät vähiin...
Ja ennen kuin joku super-äiskä tulee jeesustelemaan, niin älä turhaan vaivaudu, minäkin olin tosi taitava kasvattaja niiden kolmen ensimmäisen (rauhallisen) lapsen kohdalla ja selvitin kaikki asiat puhumalla.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen usein nostanut itkevän ja rimpuilevan lapsen ostoskärryjen istuimeen. Lapsi "menee paniikkiin" (eli alkaa kiukuttelemaan) heti, kun tajuaa kärryihin joutuvansa. Taapero inhoaa kärryissä istumista ja tahtoisi aina kävellä itse, mutta valitettavasti hän on myös äärettömän villi ja unohtaa säännöt sekunnissa, ihan sama kuinka monta kertaa ne käydään läpi. Myöskään seurausten selittäminen (jos et kävele nätisti äitin vieressä ja tottele, minun on pakko nostaa sinut kärryihin, ettet hajota tavaroita tai mene hukkaan) ei auta, sillä nekin unohtuvat hetkessä ja aina tulee yhtä rankkana yllätyksenä, että jos yrittää heittää kaupan tavaroita tai juoksentelee ihmisiä päin, joutuu istumaan loppureissun kärryissä.
Ostokset on pakko tehdä jos meinataan syödä (ei ole toista vanhempaa mukana kaupassa, enkä voi tehdä 40km kauppareissua uudelleen turhan takia aina kun ipana kiukuttelee), lapsia ei voi päästää juoksentelemaan vapaasti (ihmiset kyttäävät ja valittavat), villiä taaperoa ei voi jättää autoon (ihmiset kyttäävät ja valittavat) eikä riehupetteriä voi näköjään myöskään nostaa kärryihin rauhoittumaankaan (ihmiset kyttäävät ja valittavat). Vaihtoehdot käyvät vähiin...
Ja ennen kuin joku super-äiskä tulee jeesustelemaan, niin älä turhaan vaivaudu, minäkin olin tosi taitava kasvattaja niiden kolmen ensimmäisen (rauhallisen) lapsen kohdalla ja selvitin kaikki asiat puhumalla.
Lapsi valjaisiin, niin saa kävellä itse, mutta samalla ei pääse karkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi valjaisiin, niin saa kävellä itse, mutta samalla ei pääse karkuun?
Valjaista seuraa kahta kauheampi huuto ja maassa makaaminen...
Ihan oikein. Vai olisiko kirkuvan kakaran pitänyt antaa juosta ympäri kauppaa. Vanhemmat joiden pennut eivät osaa käyttäytyä pitäisi heittää pesueineen pihalle.
Niin juuri. Miettikää te jotka itketätte lapsianne tekosyyllä "vanhempi päättää" että oletteko te muka oikein hyviä vanhempia? Ette ole. Tekosyyksi ei myöskään riitä "no mitä siitäkään tulisi jos lapsi on vapaana tai saa tehdä mitä huvittaa?
Aivan kuin ette tietäisi mitään muita ratkaisuja asiaan. Vai ette tosiaan? Ette ole tainneet koskaan oikein ajatella vain.