Pettämisestä selviytyminen ja yhdessä jatkaminen ?

Vierailija

Miten olette selviytyneet pettämisestä ja pystyneet jatkamaan parisuhdettanne pettämisen jälkeen ?

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Ei se kamalan helppoa ollut. Nyt noin vuoden jälkeen en ajattele asiaa enää kamalasti.

Mies petti useaan kertaan. Mua ei haittaisi joku satunnainen yhden illan juttu matkoilla tms., minkä hän tiesi, mutta se ei sitten riittänyt. 

Ajattelin kuitenkin, etten tällaisen takia halua muuten hyvää suhdetta katkaista. Meillä on paljon yhteistä ja muuten hyvä olla keskenämme. Ekat kolme kuukautta olin arvaamaton raivopää ja itkin usein. Toisaalta käsitys miehestä ja suhteestamme muuttui realistisemmaksi.

Vierailija

Pahoin pelkään, etten tule selviämään. Mulle paljastui miehen salasuhde neljä kuukautta sitten, ja alkuun tuntui, että kyllä tästä yli pääsen, koska pääsin edellisestäkin pettämisestä yli 10 vuotta sitten. Mutta nyt olen ainakin kuukauden ajan nukkunut todella huonosti, nähnyt joka yö painajaisia ja ahdistavia unia, herään keskellä yötä itkemään ja miettimään menneitä ja tulevaa. Olen todella stressaantunut, vaikka mies on ollut kiltteyden huippu. Edellisestäkin pettämisestä kesti ainakin kaksi vuotta ennen kuin olin tolpillani, mutta en ollut silloin läheskään niin ahdistunut kuin nyt. Mietin vain, mikä minusta tekee niin huonon, että olen ansainnut tulla näin kohdelluksi.

Vierailija

Selviytyy siitä, jos toisesta näkee aidosti että on kaikkea muuta kuin ylpeä itsestään. Itelle kävi niin että suhde parani myrskyn jälkeen. Meni tosin monta kuukautta, raivosin ja syyllistin. Aikani riehuttuani alkoi helpottamaan. Virheitä sattuu, kunhan ei toistu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei se kamalan helppoa ollut. Nyt noin vuoden jälkeen en ajattele asiaa enää kamalasti.

Mies petti useaan kertaan. Mua ei haittaisi joku satunnainen yhden illan juttu matkoilla tms., minkä hän tiesi, mutta se ei sitten riittänyt. 

Ajattelin kuitenkin, etten tällaisen takia halua muuten hyvää suhdetta katkaista. Meillä on paljon yhteistä ja muuten hyvä olla keskenämme. Ekat kolme kuukautta olin arvaamaton raivopää ja itkin usein. Toisaalta käsitys miehestä ja suhteestamme muuttui realistisemmaksi.

Olisi kiva tietää onko miehenkin mielestä suhde hyvä jos päätyy vielä monta kertaa pettämään samaa naista? vai onko kyseessä krooninen pettäjä? suostuisiko avoimeen suhteeseen ja samat oikeudet naiselle? vai onko nainen se kynnysmatto ja mies pitää siitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Muakin kiinnostaa tietää,koska itse en hyväksy enkä anteeks antais.

Aikaisemmin ajattelin, että en ikinä antaisi anteeksi pettämistä. Asian tullessa itselle ajankohtaiseksi asia ei enää aina olekaan niin ehdoton, varsinkin jos pettäjä katuu todella silmin nähden tekoaan ja vannoo rakkauttaan... Luottamuksen voi rikkoa hetkessä, mutta sen uudelleen rakentaminen vie aikaa ja on joskus jopa mahdotontakin.

Vierailija

En antaisi anteeksi ja tulisi avioero. Haluan parisuhteen jossa on rakkautta, kunnioitusta ja luottamusta eikä pettämisen tapahduttua noita enää olisi. Vakuuttelut "ei enää ikinä" eivät menisi läpi, arvostan myös itseäni. Mies tietää tämän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En antaisi anteeksi ja tulisi avioero. Haluan parisuhteen jossa on rakkautta, kunnioitusta ja luottamusta eikä pettämisen tapahduttua noita enää olisi. Vakuuttelut "ei enää ikinä" eivät menisi läpi, arvostan myös itseäni. Mies tietää tämän.

Eiköhän ongelma ole se, että rakkaus ja kunnioitus on jo mennyt siinä vaiheessa kun pettäminen tapahtuu. Se voi olla jopa petetyn oma syy, että tulee petetyksi. Jos kumpikin haluaa petrata suoritustaan ja ajattelee, että haluaa yrittää uudestaan puhtaalta pöydältä vanhan puolison kanssa, kai se voi onnistuakin. Mutta tuo vaatii sitoutumista kummaltakin osapuolelta.

Vierailija

Minä tein omat johtopäätökseni enkä jatkanut . Siis minä olin se syntisäkki joka petti. Siis en olis voinut enää jatkaa. Hävetti. Mies olis halunnu että jatketaan yhdessä. Mutta kun loppujen lopuks koko suku tiesi asian.

Vierailija

"Olisi kiva tietää onko miehenkin mielestä suhde hyvä jos päätyy vielä monta kertaa pettämään samaa naista? vai onko kyseessä krooninen pettäjä? suostuisiko avoimeen suhteeseen ja samat oikeudet naiselle? vai onko nainen se kynnysmatto ja mies pitää siitä."

Mies sallii mullekin satunnaiset yhden illan jutut (ainakin matkoilla, ei siis niin että menisi jonkun muun luo viikonloppuna), siinä mielessä meillä on siis aina ollut avoin suhde. Tätä voi olla joidenkin vaikea käsittää, mutta en todellakaan koe itseäni kynnösmatoksi enkä usko että mieskään tahtoisi sellaisen kanssa olla. 

Hän tahtoi kovasti korjata suhteemme ja pysyä yhdessä. En usko, että olisin jäänyt, jos ei olisi tuntunut siltä, että toinen on vilpittömästi pahoillaan. Kuten joku yllä sanoi se on varmaankin edellytys sille että homma voi korjaantua. 

M

Mitä tehdä kun tekisi pillua mieli ja muija ei halua olla mun kanssa missään tekemisissä?
On kuitenkin mustis, stalkkaa puhelia ym. 2v ollut jo tällaista ja kaipaisin jotain muutakin kuin paskaa niskaan, lapsen takia ei ole vielä näytetty muijalle ovea, vittu kun saisi lapsen pidettyä ja uuden naisen.

Vierailija

Pettäjä on aina pettäjä.
Jos pettää kerran ,pettää varmasti toisenkin kerran!
Arvostakaa hyvät ihmiset nyt itseänne älkääkä uskoko kaikkia selityksiä pettäjiltä!

Vierailija

Olen hämmentynyt siitä mitä ehdottomasti monet suhtautuvat pettämiseen. Kokemukseni mukaan pettäminen on aika yleistä; pitkässä suhteessa sitä saattaa tapahtua monelle sellaisellekin joka on kuitenkin sitoutunut siihen puolisoonsa. Jos esim kuviossa on lapsia, kyllä minusta on vaivan arvoista yrittää päästä yli.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat