Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkopuolinen työpaikalla/en pääse juttuihin mukaan

Vierailija
05.12.2015 |

Onko kenelläkään muulla tällaista? Vähän reilu kolmekymppisenä vaihdoin paikkakuntaa ja töitä. En siis tuntenut ketään kys.kaupungissa saati työpaikalla. Lähdin siis luomaan sosiaalista verkostoa tyhjästä. Koskaan en sen 8 vuoden aikana jonka olin siellä töissä oikein päässyt juttuihin mukaan. Pinnallista jutustelua ja pari tyyppiä joiden kanssa vähän enemmin tekemisissä mutta muuten aika yksinäistä. Kun vuosi sitten sain potkut tuosta firmasta, siteet katkesivat tuohon porukkaan käytännössä täysin. Enkä ole tuota porukkaa ikävöinyt.

Sain melko nopeasti töitä ihan kivasta työpaikasta mutta taas olen samanlainen syrjäänvetäytyjä. Melkein kaikki käyvät yhdessä kahvilla pienessä taukotilassa ja itse hörppään kahvini mieluummin koneen ääressä ja luen vaikka samalla ilta-sanomat. Aluksi yritin olla sosiaalinen mutta en vain oikein enää jaksa. Toki olen ihan väleissä työkavereiden kanssa mutta mieluummin eristäydyn kuin menen porukkaan mukaan. Olen myös ollut varsinainen hölösuu mutta sittemmin kahvipöydässä hiljainen tuppisuu. Ehkä en vain pääse porukkaan sisään enkä jaksa edes yrittää.

Mikä tämän kaiken pointti sitten on? No se että ihmettelen että mitä mulle on tapahtunut viimeisen 10v aikana?! Ennenkuin muutin paikkakuntaa olin vanhalla kotopaikkakunnallani töissä ja sen työporukan kanssa ei tällaista ongelmaa ollut. Sellaista yhteishenkeä ei koskaan ole ollut missään työpaikassa, edelleen porukka pitää yhtä jne. Kun lähdin pois, minulle pidettiin jättimäiset läksiäiset jne. Oliko tuo työpaikka vain niin ainutkertainen ja nuorena ( alle kolmekymppisenä ) niitä ystäviä oli helppo saada ?! Nyt tuntuu että en pääse enää mihinkään porukoihin sisälle ja omasta sosiaalisesti aktiivisesta ja paljon kavereita omaavasta tyypistä on tullut sosiaalinen hylkiö. Toki muutin 10v sitten pois kotikaupungista kauas pois uusiin ympyröihin ja sittemmin sain myös kaksi lasta. Elämä muuttuu ja sen kuuluukin muuttua. Ei kai tässä iässä enää ystäviä tulekaan vaan kavereita vain. Mutta tuntuu että nekin ihmissuhteet joita tässä viime vuosien aikana on yrittänyt rakentaa hiipuvat pois😢? Onko kenellekään muulle käynyt näin?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin että pitäis alkaa tupakoimaan että kelpais? Itse menen töihin tekemään töitä, en luomaan sosiaalisia suhteita. Olen se joka todellakin hakee kahvin työpisteelle, näin tekee moni muukin eikä se oo mikään ongelma. En jaksa kahvitunnilla lätistä turhia. Lounaalla käydään välillä yhdessä, mutta usein vetäisen nopeasti taukotiloissa eväät yksinäni. Koen että minut hyväksytään tästä huolimatta oikein hyvin työyhteisöön, onneksi meillä on töissä muitakin jotka eivät ole niin sosiaalisia.

Tää, on kurjaa jos ihmiset alkaa puhumaan ja ajattelemaan jotain ikävää sen takia että ei ole joka kahvitauolla mukana tai kaipaa omaa rauhaa. Kun se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että vihaisi työkavereitaan. 

Vierailija
22/22 |
30.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukohin on aina vaikea päästä mukaan. Ihmiset tykkää rutiineista. Ota uhriksi jokin toinen uusi työntekijä ja yritä ystävystyä hänen kanssaan. Tai sitten joku hankala ihminen voi myös tarvita kuuntelijaa. Pikkuhiljaa ujuttaudut näiden avulla porukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän