Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi varakkaista oloista tulleet ovat aina tunnistettavissa ja saman oloisia?

Lallatii
04.12.2015 |

Olin viettämässä iltaa sekalaisessa porukassa jossa eräs miespuolinen henkilö näytti joltain hipin retaleelta, mutta silti hän vaikutti kovin ylimieliseltä vaikka ei juuri mitään puhunutkaan.. Myöhemmin sain kuulla että hänen isänsä on himorikas ja on siis aina saanut kaiken..
Jokin yhteinen, ärsyttävä piirre huokuu ihmisistä jotka syntyneet kultalusikka perseessä.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on että rikkaat pennut tunnistaa heti ensi kättelyssä, vaikka olisivatkin tyyliltään retkuja??? Se ei ole luonteenpiirre vaan joku siinä olemuksessa..

Vierailija
22/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin viettämässä iltaa sekalaisessa porukassa jossa eräs miespuolinen henkilö näytti joltain hipin retaleelta, mutta silti hän vaikutti kovin ylimieliseltä vaikka ei juuri mitään puhunutkaan.. Myöhemmin sain kuulla että hänen isänsä on himorikas ja on siis aina saanut kaiken..

Jokin yhteinen, ärsyttävä piirre huokuu ihmisistä jotka syntyneet kultalusikka perseessä.

No istupa vaikka edes tunti lusikka perseessä, niin ymmärrät paremmin.

Minua on aina naurattanut tuo, vain av:llä käytettävä sanonta "kultalusikka perseessä". Oikeastihan se siis kuuluu "hopealusikka suussa". Miksi kukaan haluaisi tunkea lusikkaa - edes kultaista - omaan tai lapsensa perseeseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tunnista.

Vierailija
24/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on aina naurattanut tuo, vain av:llä käytettävä sanonta "kultalusikka perseessä". Oikeastihan se siis kuuluu "hopealusikka suussa". Miksi kukaan haluaisi tunkea lusikkaa - edes kultaista - omaan tai lapsensa perseeseen?

On sulla helppoo kun aina jaksat asiaa pohtia, oot tainnu siis elämässä selvitä suht helpolla? Oot siis syntynyt kultalusikka perseessä. :)

Vierailija
25/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakoimattomuus kertoo jollain tavalla perhetaustasta. Hyvän perheen lapset eivät ala polttamaan. Enkä edes tarkoita tällä rahallista pääomaa vaan muuten hyviä oloja.

Ja sitten ne tupakkarinkiläiset ovat usein niitä jotka ovat tottuneet jauhamaan paskaa selän takana ja näkevät asioita mustavalkoisesti. Mä en tiedä mistä johtuu asenteeni, mutta pidän tupakoivia naisia usein jotenkin tunkkaisina ja ilkeinä.

Vierailija
26/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sulla helppoo kun aina jaksat asiaa pohtia, oot tainnu siis elämässä selvitä suht helpolla? Oot siis syntynyt kultalusikka perseessä. :)

En ole, vaan hopealusikka suussa!

Vierailija
27/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole, vaan hopealusikka suussa!

JUURI TÄSSÄ KITEYTYY SE MITÄ HAEN TAKAA!!! Tommonen ärsyttävä näsäviisaus ja lällättely asenne ja tärkeily. Aaargh.

Vierailija
28/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, vaan hopealusikka suussa!

Vierailija
29/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

On ap tainnut tavata jonkun vastarikastuneen pennun. Vanha raha ei koskaan anna lapsilleen mitään ilmaiseksi. Vanha raha ei koskaan puhu rahasta eikä kersku. Vanha raha on vaatimatonta ja vähäeleistä, paitsi juhlissa joissa pidetäänkin sitten melua koko vuoden edestä.

Eikö tää kuvaus ap:n tapaamasta tyypistä sovi just sellaiseen vanhan rahan tyyppiin. Eihän hänkään puhunut rahasta mitään eikä sitä voinut päällepäin nähdä mitenkään.

Olivatko rahat omia vai onko vain varakkaasta perheestä? Ne ovat kaksi eri asiaa.

Vierailija
30/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasteni isä on himorikas ja silti meillä lapset on joutuneet palkkatöihin jo 12v iässä. Hipeiltä he eivät näytä, päinvastoin, mutta heitä ärsyttää suunnattomasti porukka, joka aina ja kaikkialla nostaa keskusteluun rahan, vaikka ei osaa sitä tehdä. Vähän sama asia kuin puhuttaisiin ruuanlaitosta, vaikka ei olisi mitään käsitystä siitä, mikä on kattila ja mikä kasari.

Vierailija
31/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä14 kirjoitti:

Vanha raha ei koskaan puhu rahasta eikä kersku. Vanha raha on vaatimatonta ja vähäeleistä, paitsi juhlissa joissa pidetäänkin sitten melua koko vuoden edestä.

Se johtuu vain siitä, etteivät halua houkutella siipeilijöitä, hvyäksikäyttäjiä, epäaitoja ystäviä, varkaita.

Vierailija
32/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titanicissakin Frank Abagnale toteaa, kun rikkaat sanovat että on epäkohteliasta puhua rahasta, niin hän toteaa "siksi teidän ei tarvitse puhua siitä koska teillä on aina ollut sitä."

Vierailija
33/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen harrastukseni kautta aikalailla Suomen eliittiä omaisuuden määrällä mitattuna. Mitään yhdistävää tekijää en näiden perheiden vesojen välille löydä, muuta kuin sen, että heillä on keskivertoa enemmän, millä mällätä. Osa on boheemeja maailmanparantajia, osa hyvin urakeskeisiä työnarkomaaneja, osa poispilattuja lellipentuja, joille käsite "työ" ei ole käytännön tasolla mitenkään tuttu. Silti suurin osa näistä on ihan hyviä tyyppejä, jos malttaa oikeasti tutustua heihin, eikä anna ensivaikutelman määritellä liiaksi ihmistä.

Vierailija
34/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli olen pinnallinen ja "tyhjä" ihminen? En millään tavalla voi olla syvällinen, jos vanhempani ovat opiskelleet ja tehneet töitä ahkerasti, jotta omaamme tietyn elintason? Vaikka minulla on ehkä paremmat (tästäkin voi olla montaa mieltä, mitkä ovat ne hyvät lähtökohdat) lähtökohdat elämään, olen täysin surkea, pintaliitäjäihminen? Kuitenkin itsekin opiskelen ja teen töitä, olen kiinnostunut maailmasta ja kulttuureista, muista ihmisistä ja elämästä ylipäätään. Olen silti ap:n mielestä suorastaan roskaa, sillä vanhempani ovat ansainneet enemmän rahaa kuin keskiverto suomalainen?

Ihan uskomatonta sontaa nämä jutut täällä, ei edes pitäisi avata koko sivustoa. En edes jaksa argumentoida, sillä turha se on taistella tuulimyllyjä vastaan.

Vierailija
35/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus taas paistaa mammapalstalla

Vierailija
36/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen harrastukseni kautta aikalailla Suomen eliittiä omaisuuden määrällä mitattuna. Mitään yhdistävää tekijää en näiden perheiden vesojen välille löydä, muuta kuin sen, että heillä on keskivertoa enemmän, millä mällätä. Osa on boheemeja maailmanparantajia, osa hyvin urakeskeisiä työnarkomaaneja, osa poispilattuja lellipentuja, joille käsite "työ" ei ole käytännön tasolla mitenkään tuttu. Silti suurin osa näistä on ihan hyviä tyyppejä, jos malttaa oikeasti tutustua heihin, eikä anna ensivaikutelman määritellä liiaksi ihmistä.

Milloin "köyhemmät" ovat alkaneet määrittelemään varakkaampia ihmisiä :D vaikka varakkaammasta perheestä olen, en ole koskaan määritellyt ihmisiä perheen sosioekonomisen taustan perusteella. Se kuka näin tekee, on kyllä itse täysin surkea ihminen :)

Vierailija
37/96 |
04.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei saa varakkaan käsiä kutiamaan samoissa määrin, kuin köyhemmän.

Vierailija
38/96 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja varakkaasta perheestä tulevat miehet ovat aina niitä playereitä

Vierailija
39/96 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakkaasta perheestä. Perheeni ei kuitenkaan ole aina ollut varakas, joten tiedän myös kolikon kääntöpuolen. Tavallaan ymmärrän mitä ap tarkoittaa, sillä kasvoin asuinalueella, jossa oli paljon rikkaiden pentuja. Olivat (ainakin vielä kouluaikoina) vähän naiiveja, eivät uskoneet että Suomessa joku voi olla oikeasti köyhä tai huono-osainen, vanhemmilta peritty kokoomuslainen maailmankatsomus, lapsellinen käsitys siitä että hyvä voittaa pahan, eivät olleet kuulleet esimerkiksi mielenterveysongelmista yms. Eli vähän sellaisia pumpulissa kasvatettuja. Tosin osa näistä on myöhemmin kasvanut henkisesti ja avartanut maailmankuvaansa. Osa edelleen siellä pumpulissa, mutsi ja faija kustantaa kaiken +20veelle omaa kämppää myöten.

Vierailija
40/96 |
05.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasteni isä on himorikas ja silti meillä lapset on joutuneet palkkatöihin jo 12v iässä. Hipeiltä he eivät näytä, päinvastoin, mutta heitä ärsyttää suunnattomasti porukka, joka aina ja kaikkialla nostaa keskusteluun rahan, vaikka ei osaa sitä tehdä. Vähän sama asia kuin puhuttaisiin ruuanlaitosta, vaikka ei olisi mitään käsitystä siitä, mikä on kattila ja mikä kasari.

Ja lapset sitten tietävät, vaikka rahat on tahtonut heidän isänsä? Sitä paitsi, rahasta puhutaan Suomessa vähän, varsinkaan omista raha-asoista.