Lii Andersson ja Ann Kontula eivät halua kunnioittaa itsenäisyyspäivän juhlavastaanottoa
Jokaisella on toki oikeus olla itsenäisydestä mitä mieltä haluaa
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on juonut sen kossun jo Tuntemattoman sotilaan aikana ja itkeskellyt. Linnanjuhlien aikaan mies tuijottaa persuedustajaparaatia ja häpeää omaa äänestyspäätöstään.
Sitten persuilla ja vasureilla on yhteistä, kun Arhinmäki vetää linnassa kunnon pohjat, koska ilmaista viinaa rajattomasti ja sen jälkeen talutetaan, anarkistien seuraan kivittämään poliisia ja liikkeiden ikkunoita.
Näin vassarina myönnän, että Arhinmäkeä on joutunut häpeämään. On jätkällä fiksuja ajatuksia, mutta kun luonteenlaatu on "minäminäminä katsokaa kuinka MINÄ olen täällä miekkarissa ylimpänä kukkona tunkiolla". No, kohtahan tuosta päästään.
Linnan juhlat taas, no ehkä se on sitä tasa-arvoa, että pannaan tasavallan kerma julkisesti keekoilemaan retongeissa ja pingviinipuvuissa niin että me muut saadaan telkkarin ääressä nauraa niille. Herroilla on muuten usein unohtunut puvun päivitys, vaikka mitat ovat sitten nuoruusvuosien muuttuneet. Ei varmaan ole rahasta kiinni.
Minusta helvetin nolo on joku keihäsurheilija, joka laittaa managerinsa soittamaan linnan kansliaan, että unohdittekohan lähettää hänelle kutsun juhliin.
Minust on hyvä, että anarkistit järjestävät mielenosoituksia linnanjuhlien yhteydessä. Moni tietysti vihaa noita mielenosoituksia, mutta monien silmät ovat auenneet. Linnan juhlat ovat pelkkää elitististä irstailua, jossa kansan naamaan hierotaan heidän mitättömyyttään.
On aika päästä eroon tuosta vanhasta eliitin kunnioittamisesta. Tuo rikkaan eliitin kunnioittaminen on samaa kuin jonkun venäläisen tsaarin ihannoiminen. Valtaa ja hierarkiaa vastaan pitää taistella, eikä yrittää itse päästä tuohon surkimusten joukkoon vain tunteakseen itsensä vähemmän luuseriksi. Itse olen mieluummin luuseri ihan rehellisesti kuin alan nuoleskelemaan niiden per****ä, jotka päätöksillään kyykyttävät itseäni ja muita tavallisia ihmisiä.
ASIANTUNTIJAN MUKAAN LIIN KÄYTÖS ON KAKARAMAINEN JA MUITA IHMISIÄ KOHTAA EPÄKUNNIOITTAVA.
Suonperä muistuttaa, että Linnan juhlia suurempaa juhlaa ei ole Suomessa. Linnan juhla on itsenäisen Suomen valtion juhla, jonne presidenttipari kutsuu. Kutsu on suuri kunnian osoitus.
– Linnanjuhlat eivät ole kenenkään kotihipat, vaan ne ovat Suomen itsenäisyyden juhlat.
Kutsusta kieltäytymisen Suonperä kokee epäkohteliaana tekona isäntäparia ja suomalaisia kohtaan. Kansanedustajien olisi Suonperän mielestä syytä muistaa, että he ovat kansaa edustamassa eivätkä omaa itseään.
– On hyvä muistaa, ettei elämä ole aina sellaista kuin minä itse haluan. Elämä on yhteispeliä kaikella lailla. Kohteliaisuussäännötkin ovat olemassa.
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1449207675424.html
Anderssonin käyttäytymisestä paistaa Suonperän mielestä ”minun mielipiteeni on tärkeämpi kuin jonkun muun” -ajattelua.
– Jos tulee kutsu, johon liittyy minkälaisia tahansa henkilökohtaisia tunteita, kannattaa muistaa, että niin kauan kuin meillä on yhtään sotaveteraania tai yhtään lottaa, on jopa heidän kannaltaan surullista, että joku kokee juhlat pelkästään pukujuhlina.
Suonperä toivoo, että olisi yksi ilta, jolloin ei tulisi pahoja sanoja tai vahvoja omiin henkilökohtaisiin mielipiteisiin liittyviä asioita.
– Jos kokee Linnan juhlat pukujuhliksi, voi laittaa ylleen mitä katsoo asialliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Li on oikeassa sillä ei ole olemassa enään itsenäistä Suomea.
Miksi hän sitten toimii kansanedutajana?
ei eletä neuvostoliitossa, joten ehkä saa kieltäytyä.
Noloa. Heidät on kutsuttu kansanedustajina sinne, ei yksityishenkilöinä. Epäkogteliasta kieltäytyä. Lukekaa iltalehdestä (vai sanomista) tapakouluttaja Suonperän kommentti asiasta.
Vierailija kirjoitti:
ASIANTUNTIJAN MUKAAN LIIN KÄYTÖS ON KAKARAMAINEN JA MUITA IHMISIÄ KOHTAA EPÄKUNNIOITTAVA.
Suonperä muistuttaa, että Linnan juhlia suurempaa juhlaa ei ole Suomessa. Linnan juhla on itsenäisen Suomen valtion juhla, jonne presidenttipari kutsuu. Kutsu on suuri kunnian osoitus.
– Linnanjuhlat eivät ole kenenkään kotihipat, vaan ne ovat Suomen itsenäisyyden juhlat.
Kutsusta kieltäytymisen Suonperä kokee epäkohteliaana tekona isäntäparia ja suomalaisia kohtaan. Kansanedustajien olisi Suonperän mielestä syytä muistaa, että he ovat kansaa edustamassa eivätkä omaa itseään.
– On hyvä muistaa, ettei elämä ole aina sellaista kuin minä itse haluan. Elämä on yhteispeliä kaikella lailla. Kohteliaisuussäännötkin ovat olemassa.
Anderssonin käyttäytymisestä paistaa Suonperän mielestä ”minun mielipiteeni on tärkeämpi kuin jonkun muun” -ajattelua.– Jos tulee kutsu, johon liittyy minkälaisia tahansa henkilökohtaisia tunteita, kannattaa muistaa, että niin kauan kuin meillä on yhtään sotaveteraania tai yhtään lottaa, on jopa heidän kannaltaan surullista, että joku kokee juhlat pelkästään pukujuhlina.
Suonperä toivoo, että olisi yksi ilta, jolloin ei tulisi pahoja sanoja tai vahvoja omiin henkilökohtaisiin mielipiteisiin liittyviä asioita.
– Jos kokee Linnan juhlat pukujuhliksi, voi laittaa ylleen mitä katsoo asialliseksi.
Suonperä voisi ottaa tehtäväkseen kouluttaa mamuja samanlaiseksi kuin hän itse on: mielipiteetön, mauton, hajuton, persoonaton, ylempiarvoisia lipova.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan pidin Kontulaa fiksuna ja omilla aivoillaan ajattelevana nuorena naisena mutta nykyään tuntuu että haluaa vain hätkähdyttää ja olla erilainen ja omintakeinen (huomionhakuinen) mielipiteillään.. :(
Suvaitsevaisuuteen ja humanistisuuteen naamioitua ylimielisyyttä.
Kontula on jotenkin tosi seksikäs tamma.
Vierailija kirjoitti:
Anderssonin käyttäytymisestä paistaa Suonperän mielestä ”minun mielipiteeni on tärkeämpi kuin jonkun muun” -ajattelua.– Jos tulee kutsu, johon liittyy minkälaisia tahansa henkilökohtaisia tunteita, kannattaa muistaa, että niin kauan kuin meillä on yhtään sotaveteraania tai yhtään lottaa, on jopa heidän kannaltaan surullista, että joku kokee juhlat pelkästään pukujuhlina.
Kuka senkin harakan mielipidettä on mennyt kysymään?
Oli mikä kutsu tahansa siitä voi kieltäytyä.
Arvostan Lin perusteluja. Kontulasta sen sijaan minulla on painokelvoton mielipiden. Mutta tässä tapauksessa hänkin tekee oikein.
minun suomeni ei ole sellainen, jossa linnanjuhlista ei saa kieltäytyä.
Avioerolapsen oireilua tuo Li Anderssonin touhu ylipäätään.
Li ei ole kasvanut aikuiseksi. Ei osaa pukeutua ja olla niinkuin aikuiset ovat. Ja ikää kohta 30.
Poliittinen peliliike molemmilta. Ettekö te näe sitä?
Eikö ole kotona olpetettu miten ollaan juhlissa. Ei uskalla osallistua ettei mokaisi
Nämä daamit ovat kansanedustajia, joille itsenäisyysjuhla on lähes virkavelvollisuus. Jos osallistuminen perutaan, pitää olla painavat perusteet. Ei riitä joku pukuruikutus tai että tunne juhlaa omaksi paikakseen. Eduskunnassa pitäisi istua kansakunnan valiot, mutta toisenlaiselta näyttää. Ylimielistä touhua näiltä naisilta. Hävetkää!
Kansa seuraa ja arvostelee, kun "eliitti" juhlii. Vain Suomessa. Loistavaa Li Andersson, en mikään lähtisi mukaan hömppä pukuleikkeihin, jolla ei ole mitään tekemisestä itsenäisyyden arvostamisen kanssa.
Li osoittaa ettei ole tehtäviensä tasalla. Ajatelkaa jos Li pitäisi lähettää mimnisterinä ulkomaille. Ei siellä voi sanoa että ei halua tai osaa toimia etiketin mukaan
Tässä poliitikkojen toiminnan arvostelussa mua aina mietityttää yksi asia. Tässäkään ei puhuta minkään sortin rikoksesta tai muusta raskauttavasta, vaan mielipiteen esille tuomisesta. Joku voi olla sitä mieltä, että mielipide on väärä. Mutta millä todennäköisyydellä hän on alunperinkään äänestänyt arvostelemiaan henkilöitä?
Mikä edes on kansanedustajan tehtävä, jos se ei ole edustamiensa arvojen edistäminen?