Jos mies kasvattaa kotona kannabista ja jäisi kiinni, tuleeko minullekkin jotain seuraamuksia?
Saisinko minäkin jonkin merkinnän, vaikka en käytä kannabista ja en ole osallistunut miehen hommiin? Kuitenkinhan olisin tietoinen näistä puuhista.
Kommentit (36)
Totta hitossa saat! Sinut voidaan tuomita sakoihin tai enintään 9v vankeutta.
No et tietenkään, et sä ole se joka sitä lakia rikkoo.
Syyttäjän on todistettava, että sinä olet osallistunut kasvien viljelyyn. Jos kiellät kaiken osallisuutesi, ja mies tukee kertomustasi, on syyttäjän melko hankala sinua syylliseksi todistaa.
Vähintään sinuun vaikuttaa se, kun teidät irtisanotaan asunnosta (oletan nyt, että teillä on yhteinen asunto).
Älä nyt jumalauta kirjoittele tälläistä foorumeille ikinä, ip osoitteesi on tunnistettavissa. Ei mulla muuta.
Vierailija kirjoitti:
Rikoksen tekijän suojelimen on rikos.
Jos teillä on yhteinen koti, ni kyllä siitä sullekin tuomio rapsahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikoksen tekijän suojelimen on rikos.
Niin on, mutta tuo ei liity ap:n tilanteeseen millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Älä nyt jumalauta kirjoittele tälläistä foorumeille ikinä, ip osoitteesi on tunnistettavissa. Ei mulla muuta.
Poliisia kiinnostaakin ihan vitusti, jos joku täällä ilmoittaa kasvattavansa kannabista.
Kannabiksen kasvatus on suomessa jo niin yleistä, että poliisin on pian pakko ottaa kasvatukseen sama kanta mitä se on ollut jo vuosia muissa euroopan maissa; eli kasvattakoon rauhassa, poliisilla on parempaankin tekemistä.
Eihän teillä vaan oo lapsia? Toivottavasti ei.
Tottakai. Kuinka nuori, tyhmä ja naiivi oikein olet?
Ota joku toinen rikos tilalle niin ehkä ymmärrät. Miehesi hakkaa päivittäin lasta jonka on kidnapannut huoneessaan. Sinä et tee asialle mitään Luuletko pääseväsi ilman mitään?
Kaikista rikoksista mistä voi saada vankeutta, voi saada myös se joka ei asiasta ilmoita viranomaisille. Ylinopeudesta et saa sakkoja vaikka miehesi sitä ajaisikin.
Avunanto ja rikollisen suojeleminen ovat rangaistavia tekoja.
Vierailija kirjoitti:
Ota joku toinen rikos tilalle niin ehkä ymmärrät. Miehesi hakkaa päivittäin lasta jonka on kidnapannut huoneessaan. Sinä et tee asialle mitään Luuletko pääseväsi ilman mitään?
Kaikista rikoksista mistä voi saada vankeutta, voi saada myös se joka ei asiasta ilmoita viranomaisille. Ylinopeudesta et saa sakkoja vaikka miehesi sitä ajaisikin.
Väärin.
"Rikoksentekijän suojelemiseksi ei katsota tilannetta, jossa henkilö itse on rikokseen osallinen, taikka jossa henkilö on rikoksentekijän puoliso, sisar tai sukulainen suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa, taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan yhteistaloudessa tai on muun vastaavan henkilökohtaisen suhteen takia läheinen. "
http://www.laki24.fi/riri-rikokset-rikokset_oikeudenkayttoa_vastaan-rik…
Vierailija kirjoitti:
Avunanto ja rikollisen suojeleminen ovat rangaistavia tekoja.
Avunannon ap jo aloituksessaan kielsikin, ja samassa kämpässä asuvaa ei tarvitse poliisille suolata.
Ei tule seuraamuksia. On kokemusta.
Saisit "jonkun merkinnän" eli h-merkinnän, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kuin ihan poikkeustapauksissa. Eli käytännössä, jos haet töihin vaikkapa tulliin tai lentokentän turvallisuustehtäviin. Edes laki lasten kanssa työskentelevien taustojen selvittämisestä ei vaikuta koska kyseessä ei ole seksuaalirikos. Tuomio itsessään olisi mitätön kunhan kyseessä ei ole kasvatus kaupallisiin tarkoituksiin.
No nyt ainakin saat kun sitä täällä Kyselet. Riippuu tietenkin määristä että kuinka suuri tutkinta siitä tulee Ja kuinka paljon ihmisiä saadaan liitettyä samaan hommaan. Eli jos tekevät laajemmat tutkinnat ne vie teidän tietokoneet ja puhelimet ja kaivavat sieltä sitten esiin ton viestin missä myönnät tietäneesi että kodissaan kasvatetaan kannabista. Siis voisit välttää sakot ja h-merkinnän (aiheuttaa sairaasti haittaa) jos pystyisit todistamaan että et ole ollut niistä tietoinen etkä niitä ole nähnyt. Tottakai istut kolme vuorokautta putkassa selvittämässä asiaa.noloo jos pitäis mennä vaikka töihin. Rikosnimike ja tuomio riippuu sitten täysin määristä ja syyttäjästä ja tuomarista. Ennen kuin ikinä tuohon suostuisi määrä pitäisi olla tiedossa ettei ylitä törkeänhuumausaine rikoksen rajaa. Siitä voi joutuu jo vankilaan. Ja vaikka poliisit eivät pystyisi todistamaan osallisuuttasi voi ne olla kusipäitä. Mulle kävi niin että nuorena yks mun poikaystävä myi kannabista ja valtavan tutkinnan jälkeen jäi osittain kiinni. Mut pidätettiin epäiltynä törkeästä h-rikoksesta siis mitään en ollut tehnyt. Ei edes asuttu rikoksen teko hetkellä yhdessä. Kolme päivää kuulusteli poikaystävästä vaikka olin epäiltynä pidätetty. Syytettä en saanut mut joku poliisi päällikkö otti multa ajoluvan pois perusteella syytä epäillä huumeiden käyttöä kun poikaystävä käyttää. Olis pitänyt käydä vuosi seuloissa. Vitutti niin paljon että päätin olla hankkimatta korttia vaikka autokoulun olin maksanut 1500e hukkaan. Olivat sitä mieltä että rangaistuksen ansaitsen ja näin tekivät. Kaikki varmaan ymmärtää ettei mennyt ihan ohjekirjan mukaan. Älä hanki sitä h-merkintää. Raha on rahaa sakot ei haittaa mut merkinnästä voi olla niin suuri haitta että joutuu hankkii uuden ammatin. Sori pitkä viesti. Ota selvää kunnolla asioista ennen ku suostut mihinkään. Mitä sinä tästä riskistä kostut? Onko tarpeeks suuri summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista rikoksista mistä voi saada vankeutta, voi saada myös se joka ei asiasta ilmoita viranomaisille. Ylinopeudesta et saa sakkoja vaikka miehesi sitä ajaisikin.Väärin.
"Rikoksentekijän suojelemiseksi ei katsota tilannetta, jossa henkilö itse on rikokseen osallinen, taikka jossa henkilö on rikoksentekijän puoliso, sisar tai sukulainen suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa, taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan yhteistaloudessa tai on muun vastaavan henkilökohtaisen suhteen takia läheinen. "
http://www.laki24.fi/riri-rikokset-rikokset_oikeudenkayttoa_vastaan-rik…
Joo tuo kannattaa muistaa muutenkin. Sulla ei oo mitään velvollisuutta todistaa avo/aviopuolisoa vastaan. Helpottaa laitoksella tilannetta ku tivaavat miehen asioista ku pari kertaa huomauttaa et ei miestä koskeviin kysymyksiin vastaa ne loppuu. Tai joskus ei. Sit istutaan turpa kiinni. Omaa miestä ei kukaan hullu vasikoi. Hirveä loukkaus. Ja muista että käytät valehtelevat vaikka Suomessa eivät näin sais tehdä. Eli jos kiinni jäisitte luulen että kuulustelija sanoisin sulle et mä tiedän et sä et oo tehny mitään mut nyt on asia niin että sun mies väittää että kaikki on sun kasveja ja sun idea. Siihen vielä lisäävät että tässä vaiheessa kannattaa oikaista asia ettet joudu vankilaan miehesi puolesta. Toivovat että hädissään uskot ja sanot et ei varmasti oo mun ku ne on mun miehen.sit sulle paljastuu et miehes on istunu hiljaa tai ottanu syyt niskoilleen ja sä oot vahingossa vasikoinu sen ku poliisit huijaa. Ei pidä uskoo mitään mitä ne sanoo. Arvaileevat ja kokeilevat millon osuu Oikeesee. Harvoin niillä hirveesti mitään varmaa tietoa oo
Saat myös sakot todennäköisesti