Mies rikkoo tavaroitani
Aamulla heitteli astiat kaapista säpäleiksi lattialle. Sitten kertoi olleensa armollinen, kun ei tähdännyt mua niillä. Nöyryytti mua ja joudun kuulemma maksamaan hänelle sata euroa mielen pahoittamisesta. Syy: kysyin siitä, mihin aikaan hän kävi juomassa yöllä vettä & vessassa, kun hän käveli ohitseni ja tuolloin herätti. Sain hirveät v*ttuilut vielä puhelimitse matkalla töihin. Uhkailee lyömisellä ja sillä että heittää mua tavaroilla päähän. Jos kertoisin lääkärille mahdollisella lääkärikäynnillä, niin uhkasi ajaa autolla yli. Aikoo heitellä salaa tavaroitani vähitellen roskikseen (on jo tosin tehnyt sitä ja oon käynyt hakemassa tavaroitani takaisin pois roskakatoksesta). Olen kuulemma haiseva l*tka jne.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö niin, että silloin kun teillä on niitä hyviä hetkiä, se on tosi ihana? Ja kaverit ja sukulaiset tykkää siitä, mitä nekin ajattelis jos lähtisit! Ja mistä sä koskaan löydät ketään uutta? Ja joudut ehkä asumaan johonkin kerrostalokämppään lähiöön. Mieti nyt vielä vähän aikaa. Ehkä jos sä opettelet itse vähän käyttäytymään nätimmin, se ei niin hermostu.
Aikamoista ilkeilyä. Toivottavasti sarkasmia. Neuvoni: lähde!
Vierailija kirjoitti:
Aika haiseva provo... :)
Vaikka olisikin provo - monet naiset ja jotkut miehenkin - ovat tuossa kusisessa tilanteessa. Apua ja toimintamalleja myös heille!
Jaa, mä olen sitten ainut kenen mielestä miehellä vain napsahti, kun ap kyselee joutavia. Todennäköisesti ap jatkuvasti nalkuttaa jostn pikku asiasta ja huomauttelee yöllisistä vessakäynneistä "ku mut herätetään", niin miehelle riitti. Tämän takia minä annoin alanuolen.
Jospa pikku rouva nyt vain antais toisen käydä juomassa vettä ja vessassa ihan rauhassa, eikä kitisisi niistä seuraavana aamuna. Jepsankeikkaa vaan. :)
T: täti-ihminen
Vierailija kirjoitti:
Jaa, mä olen sitten ainut kenen mielestä miehellä vain napsahti, kun ap kyselee joutavia. Todennäköisesti ap jatkuvasti nalkuttaa jostn pikku asiasta ja huomauttelee yöllisistä vessakäynneistä "ku mut herätetään", niin miehelle riitti. Tämän takia minä annoin alanuolen.
Jospa pikku rouva nyt vain antais toisen käydä juomassa vettä ja vessassa ihan rauhassa, eikä kitisisi niistä seuraavana aamuna. Jepsankeikkaa vaan. :)
T: täti-ihminen
Väkivalta on väkivaltaa eikä mitään "jepsankeikkaa". Ehdota nyt vielä kunnon sm:ää että rauhoittuu...
ÄLÄ mene teidän asuntoon enää. Jos olet siellä lähde viemään roskia ja lenkille, sitä kautta turvakotiin tai lähisukulaiselle, niin että pääset suoraan toiseen asuntoon. Ota jokunen valokuva mukaan laukkuun ja sukulaisesi hakevat tavarasi ym erikseen sitten. Vaihda numero salaiseksi ja yhteystiedot, sijaintitiedot pois. Kuulostaa että hän aikoo tappaa sinut(?), älä jää kuuntelemaan vihaa ja uhkailua. Jos et voi erota millään juttele jonkun ammattilaisen kanssa pian, joka on erikoistunut kotiväkivaltatilanteisiin, kontrolloiviin kumppaneihin /aivopesuun, alkoholismiin ja eroihin. Olisi tärkeää että pääset turvaan, siellä on paljon aggressiivisuutta ilmassa tai turhautumista. Se ei ole sinun syysi.
Vierailija kirjoitti:
ÄLÄ mene teidän asuntoon enää. Jos olet siellä lähde viemään roskia ja lenkille, sitä kautta turvakotiin tai lähisukulaiselle, niin että pääset suoraan toiseen asuntoon. Ota jokunen valokuva mukaan laukkuun ja sukulaisesi hakevat tavarasi ym erikseen sitten. Vaihda numero salaiseksi ja yhteystiedot, sijaintitiedot pois. Kuulostaa että hän aikoo tappaa sinut(?), älä jää kuuntelemaan vihaa ja uhkailua. Jos et voi erota millään juttele jonkun ammattilaisen kanssa pian, joka on erikoistunut kotiväkivaltatilanteisiin, kontrolloiviin kumppaneihin /aivopesuun, alkoholismiin ja eroihin. Olisi tärkeää että pääset turvaan, siellä on paljon aggressiivisuutta ilmassa tai turhautumista. Se ei ole sinun syysi.
Ja tuossa siis oli mainittu mahdollinen alkoholin tai muun vaikutus, jos se vaikuttaa miehen käytökseen pitkäaikaisesti. Ei sinua tarkoitettu. Älä jää suhteeseen enää, löydät muuta elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Alan kyllä olla henkisesti yhtä rikki kuin ne rikotut astiat. En jaksa enää tällaista. Olen miettinyt itsariakin. Se olisi helpompaa kuin muuton ym. selvittäminen ja eron järjestely. Miehellä on tukijoukkoja (vanhempansa ja pari kaveria), mutta mulla ei ole ketään. Mun vanhemmillani on itsellään kiireitä omien ihmissuhteittensa kanssa. Olen kertonut heille, mutta en ihan kaikkea uskalla kertoa. Pelkään jotain kamalaa mylläkkää ja pelkään, että mieheni sekoaa täysin, jos joku vaikkapa soittaisi hänelle suorasanaisen puhelun. Olen vain yrittänyt elellä päivä kerrallaan, mutta päivä päivältä tämä tuntuu vain raskaammalta.
No kaikkea kanssa! Itsari siis helpompaa kuin omien asioiden järjestely.
Eipä hätää, sama se lopputulos on jäämiselläkin. Kun mies alkaa heitellä päähäsi niitä keittiötarvikkeita. Sitten voi olla myöhäistä muuttojärjestelyn kanssa. On myös riski, että vammaudut pahasti.
Eikö nyt kannattaisi vain häipyä sen roskapussin kanssa? Eihän sulla siellä kai paljon tavaroita enää ole, jos mies on rikkonut ja heitellyt roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vuodelta 2015.
Ok. Taas meitä huijattiin. Miten aloittajalle mahtoi käydä.
Taas loistava mies-aloitus. Vaalit lähenee;)
Menet sinne turvakotiin. Siellä on ihmisiä jotka tukevat ja auttavat sinua.
Itse lähdin väkivaltaisesta suhteesta mukanani kaksi laukkua ja kaksi lastani, iältään 5 kk ja 8 v.
Päivääkään en ole katunut. Minua auttoi turvakodin väki ihan kaikessa. Sain tukea terapeutilta, asunnon löytämisessä yms.
Kummasti se vauhkoinkin mies rauhoittuu, kun mukaan tulee viranomaisia.