Kaapit täynnä - voiko ruoan hamstraaminen olla jo ongelma?

Vierailija

Kanaa on tarjouksessa, kahvia saa kolme pakettia kympillä. Ostan pari kiloa kanaa, josta puolet laitan pakasteeseen. Kahviakin tulee ostettua, vaikka kolme pakettia riittää puoleksi vuodeksi. Riisiä, puurohiutaleita, jauhoja, sokeria - kaikkea ostan kun edellinen paketti loppuu. Vaikka sitä ei tarvitsisi moneen viikkoon. Huomaan, että kaapissa on hernekeittopurkkejakin neljä. Jääkaapissa on kilo sipuleita, pussillinen porkkanoita ja hyllyllinen maustekastikkeita ja maustekurkkuja yms säilykkeitä. Pakasteessa kaikenlaista. Onko tämä jo ongelma? Käyn kaupassa pari kertaa viikossa ostamassa tuoretavaroita ja maitoa, samalla reissulla täydennän myös kuivatavarat. En ole mikään foodie, laitan samoja perusruokia aina. Tuntuu siltä, että ruokalistaamme ohjaa se, mikä jääkaapissa on seuraavaksi vanhenemassa, eikä se mitä haluaisin tänään syödä. Tosin mitään ruokaa ei jää hukkaanheitettäväksi, koska ruokalajit ovat hyväksihavaittuja menekkituotteita. Ruokaan menee noin 250 euroa kuukaudessa, kolmen hengen taloudessa. Mistä enemmän iloa keittiöön?

Kommentit (5)

Vierailija

Sehän on vain järkevää, että hyödyntään tarjoukset! Jos vain säilytystilaa riittää :) 

Vaihtelulla saisit sitä iloa keittiöön. Nyt netin syövereihin etsimään ideoita uusiin ruokalajeihin. 

Vierailija

Minusta tuo ei vielä ole ongelma, jos säilytystilat riittävät eikä ruoka ehdi pilaantua. Tunnustaudun vielä pahemmaksi tapaukseksi - ostan melkein mitä vain, jos tarpeeksi halvalla saan. Äskettäin ostin esimerkiksi 5 rasiaa kananmunia ja 5,25 kiloa maitosuklaata!

Ehdotan että huvitat itseäsi leikkimällä vaikka viikon verran, että on yleislakko tai piiritys etkä saa ostaa yhtään mitään, käytät vain varastoja pois. Minulle kävi sattumalta kesällä noin, kun olin töistä niin väsynyt ja kiireinen, etten jaksanut käydä kaupassa. Varastot tyhenivät kiitettävää vauhtia ja olin suorastaan iloinen, että oli tullut hamstrattua kaikenlaista.

Vierailija

mä oon ihan samanlainen. kaapit täynnä tarpeellista, ihan liikaa.

olen elänyt aika köyhän lapsuuden, joskus ei oikeasti ollut ruokaa puhumattakaan rahasta jota olisi viikkorahaksi riittänyt koskaan. arvelen että hamsteroimiseni johtuu tästä.

toisaalta jos haluan riisipuuroa tai mitä tahansa puuroa :D , nuudelisoppaa tai kookoskanaa niin kaapista löytyy. sitten pitääkin kiireellä juosta kauppaan täydentämään kaappiin jäänyt nuudelipussin kokoinen kolo...

nyt alat hamstraamaan mauste(kastikkeita) niillä saa ruokiin sitä erilaisuutta mitä ehkä kaipaat. mulla on chili-, inkivääri-, mangosalsa-, periperi-, soija- jne kastikkeita - ne ei vanhene niin nopeasti - sekä öljyjä mm tryffeli, avokado ja sesam ja purkeissa tomaattia, kookosta ja papuja. 

kattokaa kun hamsteri neuvoo toista..

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat