Saako vuokranntaja tietää, että olen käynyt sossun luukulla?

Vierailija

Olen viimeiseen asti vältellyt rahan ruinaamista sossusta, mutta nyt oli pakko. Haen sossun apua varmaan parille tai kolmelle kuukaudelle, kuukausi kerrallaan. Taustalla tilanteessa ovat yt-kierroksella menetetty työ, siitä seurannut työttömyys ja masennus+terveyden yleinen romahtaminen, sairaalalaskut, hammaslääkärilaskut... Helmikuussa alkaa onneksi uusi työ ja olen pahimmasta jo päässyt yli henkisesti. Taloudellisesti olen pahassa tilanteessa.

Sossuun piti toimittaa kopio vuokrasopparista sisältäen tietenkin yksityisen vuokranantajani yhteystiedot. Vuokrasopimukseni on määräaikainen ja pelkään sen päättämistä, jos vuokranantaja saa tietää, että olen hakenut sossun apua vuokranmaksuun...vaikka tilanne siis on väliaikainen. Onko mahdollista, että sossusta otetaan jostain syystä yhteyttä vuokranantajaani esimerkiksi vuokrasopparin aitouden varmistamiseksi?

Kommentit (12)

Vierailija

Asun joo ja aina olen vuokrani maksanut ajoissa. Tämän kuun vuokraan ei kuitenkaan enää ole varaa, jos meinaan syödäkin jotain.

Ap

Vierailija

Jos vuokraan haet apua, niin ne maksaa sen suoraan vuokranantajan tilille, jolloin hän näkee, että keneltä raha tulivat. Voit toki hakiessa pyytää, että maksaa sun tilille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos vuokraan haet apua, niin ne maksaa sen suoraan vuokranantajan tilille, jolloin hän näkee, että keneltä raha tulivat. Voit toki hakiessa pyytää, että maksaa sun tilille.

Eikä maksa. Minä hain yhdelle kuukaudelle vuokrarahoja sossusta ja varta vasten kysyivät haluanko, että maksavat suoraan vvo:lle vai minun tilille. Maksoivat minulle ja minä maksoin vuokranantajalle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa. Minä hain yhdelle kuukaudelle vuokrarahoja sossusta ja varta vasten kysyivät haluanko, että maksavat suoraan vvo:lle vai minun tilille. Maksoivat minulle ja minä maksoin vuokranantajalle.

Mulla makso suoraan kysymättä vuokranantajalle. Oli kuulema ihan tavallinen käytäntö heillä. Enkä edes erikseen hakenut vuokraan toimeentuloa vaan laskelmista otti erotuksen asumistuen jälkeen ja pisti sinne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla makso suoraan kysymättä vuokranantajalle. Oli kuulema ihan tavallinen käytäntö heillä. Enkä edes erikseen hakenut vuokraan toimeentuloa vaan laskelmista otti erotuksen asumistuen jälkeen ja pisti sinne.

Jos olit niin epäilyttävän näköinen, että ajattelivat rahojen menevän johonkin muuhun kuin vuokraan :D

Vierailija

Vuokranantajasi ei voi sinua sossuasiakkuuden vuoksi irtisanoa. Lisäksi sossusta saa jossain tapauksessa rahansa varmemmin kuin suoraan vuokralaiselta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jos olit niin epäilyttävän näköinen, että ajattelivat rahojen menevän johonkin muuhun kuin vuokraan :D

Niin mäkin ajattelin, että virkailija ottanut valvontakamerasta kuvan musta ja liittänyt mukaan. :D Saatan näyttää epäilyttävältä, mutta olen raitis, savuton, tunnollinen pätkätöissä kävijä. Ehkä en saa mistään vakipaikkaa samasta syystä?

Vierailija

Jos olet tähän asti hoitanut vuokran ajallaan ja pitänyt kämpän kunnossa niin tuskin vuokranantaja sua irtisanoo vaikka saisikin tietää sossun rahoista. Ei uuden vuokralaisen etsiminen niin hauskaa hommaa ole. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat