LIdl:n perunamuusi paras
Nyt on kahden viikon aikana tehty 4 eri paketista perunamuusia ja koko perhe on kyllä sitä mieltä että se Lidlin perunamuusijauho on paras, siitä tulee todella hyvä muusi, kunhan pistää vähän voita sekaan. Saa felixit ja muut kyllä jäädä hyllyyn tästä lähtien. Positiivinen yllätys myös hinnaltaan. En ala kyllä enää kuorimaan perunaa muusiin, sitä kun menee aika paljon meidän perheessä (4 poikaa ja tuplat syövä mies), teen 8 hengen annokset kaikkea ruokaa, se katoaa kyllä ja yleensä joku jää ilman joka olisi halunnut lisää.
Kommentit (26)
Eihän peruna mitään ravitsevaa ruokaa ole, joten sama kai se on syödä jotain korviketta.
Vierailija kirjoitti:
Niin oli myös mun mielestä, mutta viimeiset paketit ovat olleet huonoja. Muussi on rakeista ja kökkyräistä ja sivimakuna sellainen kitkerän perunan maku.
Olen ollut todella harmissani, koska mitään muita valmismuusseja en ole ennen voinut syödä.
Huomasin saman. Aiemmin oli todella hyvää eikä sitä välttämättä edes valmismuusiksi. Tässä viimeisessä satsissa oli outo rakenne ja maku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oli myös mun mielestä, mutta viimeiset paketit ovat olleet huonoja. Muussi on rakeista ja kökkyräistä ja sivimakuna sellainen kitkerän perunan maku.
Olen ollut todella harmissani, koska mitään muita valmismuusseja en ole ennen voinut syödä.Huomasin saman. Aiemmin oli todella hyvää eikä sitä välttämättä edes valmismuusiksi. Tässä viimeisessä satsissa oli outo rakenne ja maku.
välttämättä edes heti tunnistaisi
Kannattaa aina lukaista noiden tuoteselosteet. Saattaa olla ihan yllättäviä ainesosia, säilöntäaineita yms. ja kaikkia ei edes suositella pienille lapsille.
Tässä esim. Felixin perunamuusijauheen sisältö, boldattuna huomionarvoiset kohat:
Kuivattu peruna (89%), maitojauhe, suola, kasvirasva (rapsi, palmu), stabilointiaineet (kasviperäinen E471, E450), hapettumisenestoaineet (askorbiinihappo, natriumdisulfiitti, E304), aromit.
http://www.felix.fi/tuotteet/Perunamuusit/Felix+Perunamuusi+6+ann.++220…
Kyllä oikeista perunoista tehty muhennos on aina parempaa kuin jauhoilla ja lisäaineilla jatkettu korvike.
Siellä on kahta erilaista, se parempi on se Harvest. Sitä on meilläkin varalta kaapissa. Minä kyllä yleensä vielä kuorin perunat ja teen muusin itse, mutta joskus joutuu kiireessä "huiputtamaan", eipä ole tullut vielä kuin mieheltä kyselyä että miksi tämä maistuu erilaiselta. Mieskin pitää siitä, eikä kieltänyt käyttämästä, on vain kuulemma erilaista. Meilläkin on kokeiltu muitakin pussimuuseja, mutta Harvest on kyllä lähimpänä oikeaa muusia maultaan.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa aina lukaista noiden tuoteselosteet. Saattaa olla ihan yllättäviä ainesosia, säilöntäaineita yms. ja kaikkia ei edes suositella pienille lapsille.
Tässä esim. Felixin perunamuusijauheen sisältö, boldattuna huomionarvoiset kohat:
Kuivattu peruna (89%), maitojauhe, suola, kasvirasva (rapsi, palmu), stabilointiaineet (kasviperäinen E471, E450), hapettumisenestoaineet (askorbiinihappo, natriumdisulfiitti, E304), aromit.
http://www.felix.fi/tuotteet/Perunamuusit/Felix+Perunamuusi+6+ann.++220…
Ei av- mammat ymmärrä noista mitään :D:D Ne osaa katsoa vain kalorit :D:D
Lidlin ruokia ja juomia vedetään milloin mistäkin syystä myynnistä pois, joten nykyään haen sieltä vain koiran- ja kissanmuonat. Muut sapuskat noudan Ässästä ja Koosta!
Ai, meillä yhä enemmän käydään lidlissä, eikä pelkästään hinnan takia, vaan myös asioinnin nopeus ja tavaroiden laatu ovat puolestapuhujina. Miten perustelet tuon lidlin hylkimisen? Minä olen asunut myös keskieuroopassa ja kyllä siellä on jopa terveempiä ihmisiä kuin täällä suomessa, joten ei se ruoka ainakaan huonompaa ole. Ainoa miinus on että näitä pakolaisia on joka lidl täynnä, siellä kannattaa käydä aamupäivästä, ne ovat silloin vielä nukkumassa, saa tehdä mummojen ja pappojen seassa ostokset rauhassa.
Jaa. Itse teen kyllä perunamuusin perunoista.
En pystyisi syömään näitä valmismuuseja.
Ihmettelen että löytyy ihmisiä jotka niitä syö. Jo ajatuskin saa yökkäämään.
Jos teillä on kotona 4 poikaa ja yksi mies, niin eiköhän niistä ainakin yksi ole sen ikäinen, että kuorimaveitsi pysyy kädessä.
Mäkin olen aina ennen vannonut Lidlin pussimuusin nimeen, mutta kahdella viime kerralla on ollut niin järkyttävän makuista, että! Oli helpotus tietää, että niitä onkin kahta eri merkkiä. Meidän Lidlissä tosin on vain ilmeisesti sitä huonompaa :(. Joten hyllyyn on meiltä muutaman viime kokemuksen jälkeen jäänyt.
http://kaksplus.fi/threads/mies-opettelee-taenaeaen-perunamuusin-tekoa…
Tuota Harvestia mä olen ostanut ja on nykyään huonoa.
Kyllä itse oikeista perunoista valmistettu muusi on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä itse oikeista perunoista valmistettu muusi on parasta.
Sädekehääkö yrität kiillottaa kertomalla, että oikeista perunoista valmistettu muussi on parasta? Pakko tulla vastaamaan, kun muut kirjoittelevat nimenomaan siitä, että Lidlin valmismuussi on paljon parempaa kuin muiden merkkien.
Kai jokainen tietää, että hyvistä muussiperunoista valmistettu muussi on parasta, siitä ei vain keskusteltu nyt. Paitsi sä.
Meillä on käytetty tuota harvestin pikamuusia nyt vuoden, en ole tehnyt viime joulun jälkeen "oikeaa" muusia. Tuo on hyvää. Ja kyllä Lidlissä on muutakin ostettavaa, esim tavallinen maito, ihan suomalaista maitoa 20 snt halvemmalla kuin Prismassa, 22 snt halvemmalla kuin Citymarketissa, 50 halvemmalla kuin valintatalossa tai siwassa ja 55 snt halvemmalla kuin Salessa. Ja Lidlistä saa myös suomalaiset atrian leikkeleet ja lihat halvemmalla. HK:n sininen Lidlissä 1,89, Salessa 3,90. Myös Juhlamokka alle 3€, Salessa 4,60. Köyhänä en voi ajatellakaan muualla kuin Lidlissä käyntiä, ehdottomasti.
Salessa HK:n sininen maksaa 2,99/ kpl. Kallis kauppa, sitä en kiellä, mutta tuossa hinnassa oli Schönillä euro liikaa
Miten niin peruna ei ole ravitsevaa ruokaa? Esimerkiksi " Synkeä Sakari " peruna, joka lilan väristä, siinä on enemmän antioksidantteja, C-vitamiinia, ja olikohan se nyt folaattiakin kuin mustikassa.
Peruna sisältää kaikista vähiten kilokaloreita sataa grammaa kohden. Peruna täyttää vatsan hyvin, mutta ei ole yhtä energiapitoinen kuin riisi ja pasta. Sen sijaan peruna sisältää enemmän vitamiineja, hivenaineita ja kivennäisaineita kuin valkoinen riisi ja pasta.
Olen ollut todella harmissani, koska mitään muita valmismuusseja en ole ennen voinut syödä.